Hvilken blu-ray? Denon 1611UD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken blu-ray? Denon 1611UD?

Hei

Ser at HFK har Denon 1611UD til 2798,-

Er den et godt kjøp til prisen? Hva anbefales eventuelt istedenfor Denonen?

Den skal kobles til en 3312..og pass-through muligheten virker jo kurrant der.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen her som har denne spilleren?

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok sett på Cambridge sine nye BD-spillere. Fått veldig god omtale, og er veldig mange her på forumet som er fornøyd med disse. Kjappere oppstart, lesetid og støtte for flere ting er en fordel. F.eks Azur 651BD til 4998,-. Ellers har Nad lansert en ny spiller til samme pris som 1611, og har veldig god erfaring med Nad-spillere selv.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener 1611 er et "dårlig" valg til 2798,-?

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke si det er dårlig, men det finnes bedre alternativer

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gir Cambridgen bedre lyd/bilde da?

Kan leve med litt lengere oppstarts og lesetid når den er over 2000,- rimeligere. Streaming muligheten har jeg ikke behov for.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg vurderte denne Denon spilleren selv pga hyggelig pris og analogutganger som kan være greit hvis man ønsker å benytte denne som CD-spiller også.

Jeg spiller selv musikk&film "kun" i stereo, med veldig bra resultat gjennom en Rega DAC og Rega Brio R + Audio Note høyttalere. Jeg trengte da strengt tatt ikke analogutganger da jeg har en meget bra Sony SACD spiller, og etter å ha sammenlignet byggekvalitet osv, så fant jeg ut at jeg beholder Sonyen som dedikert CD spiller og prioriterer BR-spiller med best mulige filmegenskaper.

Ved siden av Denonen stod den nye NAD T567 3D spilleren og spillte film.
    100kr dyrere. Designmessig oppdatert og nesten litt lekker.
    Denne har ingen analogutganger, men HDMI for 3D og både optisk og coax ut. OBS! Man ser ikke sporvalg i displayet ved CD-avspilling noe som er litt dumt. Men den er ellers teknologisk "det siste". Spiller og har "alt" det nødvendige.

Høy pri for meg var også at drivverkstøy er lav etter å ha brukt PS3 en stund..det var faktisk største grunn for ny BR spiller hos oss.
    Hørte ingen forskjell på Denon og NAD her. Mindre støy på begge enn billigere spillere ala Panasonic 310 osv synes jeg.

MEN, har litt dårlig erfaring med NAD etter å ha brukt mange produkter i yngre dager;
    I radioen jeg hadde gikk lyset i displayet etter kort tid, CD spilleren moderen nå disponerer har en høyfrekvent elektrolyd, og min NAD DVD spiller står nå på loftet kun fordi HiFi klubben ikke klarer å skaffe meg ny strikk til skuff/Drivverk. Dååårlig..

Jeg endte jammen på NAD alikevel.
    Synes den er utrolig enkel i bruk/oppsett, den dekoder det meste, og viser i IMO meget bra bilder på både DVD og BR. Testet også nye Pirates OTC i 3D. Nyydelig og morro på min Philips 7676t 3D LED TV.

Så langt veldig fornøyd, men ville ikke valgt NAD hvis behov også for CD spiller pga funksjonalitet. Lyd kan jeg ikke si noe om da denne uansett blir meget bra gjennom Rega DAC`n.
    Ellers er vel NAD`n laget i Indonesia og Denon er laget i Kina og ingen av disse spillerene har noen high end følelse som et _skikkelig_ kvalitetsprodukt. De gjør jobben begge to, men er fjærlette og lite påkostede bokser. Ingen OPPO noen av disse. Men nå er jo OPPO også Kina-vare da :?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte opp med en 1611UD selv, sammen med en 3312.

Men har et problem:
    Alt av lyd fungerer strålende over hdmi, men om spilleren er koblet til med hdmi og analog samtidig, og jeg vil høre via analogkablene hakker lyden. F.eks cd'er hopper 2 sekunder frem, spiller 1 sekund, hopper 2 sekunder frem, spiller 1 sekund osv..

HDMI er da koblet til BR-inngangen, og analog via DVR - dvs at de står på helt "separate" innganger..noen med noen forslag her?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •