Hei
Jeg er ganske fersk på forumet, slik at dette er min første post, leser dog på forumet hver dag, da det står veldig mye bra/nyttig her!

Til saken: jeg har i lang tid vært ute etter en god allround Blu-ray spiller med følgende kravspek:
- God på oppskalering av DVD
- 3D-støtte
- Analog 7.1/5.1 utgang
- Mediespiller

Pris? 2000-3000,-
Har en NAS (Netgear Ultra 2) og Gigabit kablet nettverk til stuen. Etterhvert vil jeg legge inn dvd'er (og blu-ray rip når jeg begynner å kjøpe dette) på NAS'en slik at jeg slipper plata (har også et håp om at i fremtiden kan jeg laste ned LOVLIG bd-iso, mkv, etc slik at jeg slipper den hersens plata, har god plass på NAS, samt planlegger å øke kapasiteten fremover). Derfor er det et krav at spilleren er god på nettverk med høyoppløste filer, men det er et spørsmål om det heller er en fordel å kjøpe en dedikert mediespiller til dette, da jeg sliter med å finne brukere med god erfaring på dette på en blu-ray spiller?

Grunnen til at jeg ønsker en analog 7.1/5.1 lydutgang er at jeg har en eldre, men god, receiver som jeg ikke har planer om å bytte ut. Derfor trenger jeg en Blu-ray spiller med god lyddekoder slik at jeg kan ta del i DTS-HD etc med blu-ray, da optisk ikke støtter dette. Det er dog ikke et absolutt krav.

Kort og godt, finnes det en slik allround blu-ray spiller, eller bør jeg kjøpe en blu-ray spiller og en egen mediespiller?

Selv om jeg har planer om å bli plate-fri, og slik sett behøver kun en mediespiller, har jeg behov for en blu-ray spiller nå, da jeg ikke enda kan rippe av blu-ray eller kan kjøpe blu-ray digitalt enda.