Pioneer DV-575A -> svart/hvitt bilde fra noen DivX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer DV-575A -> svart/hvitt bilde fra noen DivX

Hei. Håper noen erfarne divxfolk kan hjelpe..

Kjøpte i går en Pioneer DV-575A og testet den litt. Har bare en gammel TV og kjøpte signalet via S-video og gjennom en konverter til scart inn i TVen.

Problemet er at noen DivX filmer bare vises i svart/hvitt på TVen. Andre derimot vises fint i farger, og det gjør også DVDer. En sjekk med AVIcodec (http://avicodec.duby.info/) viste at filmene som var kom frem i s/h var kodet med DivX 4 eller DivX 5.0, mens de i farger var kodet i DivX 3 eller XviD. Noe annet som må nevnes er at når filmene bare kom i s/h var _alt_ i signalet svart/hvitt - inkludert spillerenes meny og Pioneer-logoen!

Spørsmålet er da: er dette en feil med spilleren, eller kan det ligge i TVen eller måten jeg har koblet på. Firmware versjonen på spilleren er 1.44.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm.... kan det være at filmene er i ntsc? Trodde egentlig bildet skulle rulla da, men siden du får farger på DVD via s-video så støtter din TV det ihvertfall.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet ruller hvis tv'en ikke klarer 60Hz bildefrekvens. Det blir s/hv hvis den ikke klarer NTSC-fargesignalet. Det fins mange tv'er som klarer 60Hz, men ikke klarer NTSC-fargesignalet.

Jeg synes også det høres ut som et PAL/NTSC-problem siden hele signalet fra spilleren ble s/hv. Har du prøvd med en sone 1-DVD for å se om den får farger? Og hvis ja, så kan det kanskje hende at spilleren konverterer fargesignalet fra NTSC-DVD, men ikke fra NTSC-DivX?

Sjekk også om DVD-spilleren har en menyinnstilling for PAL eller NTSC på utgangssignalet. Eller en bryter på baksida av spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Dette med NTSC vs. PAL høres rimelig ut. Har ingen sone-1 DVD'er, så får desverre ikke prøvd det.

Alle divx'er fungerer forresten fint ved avspilling fra laptop, men det er kanskje irrelevant.

Uansett - jeg synes spilleren har for mye mekanisk støy, så jeg vurderer sterkt å bytte den mot Phillips el. Yamaha sin. Noen som har erfaringer med dem?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lastet ned og tittet litt i bruksanvisningen, og det ser ut som denne har muligheten til å bytte utgangssignal mellom PAL, NTSC og AUTO. AUTO er default, og da vil utgangssignalet matche kilden. Ved å slå på spilleren og holde skip forward knappen inne mens du trykker standby-knappen bytter du mellom AUTO, NTSC og PAL utgangssignal. Setter du den til PAL tipper jeg du får farge på DivX'ene dine

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerte, ja. Ikke helt intuitivt betjeningssett, dog.
    Tusen takk for hjelpen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •