Blu Ray-spiller og forsterker som ikke har HD-lyd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu Ray-spiller og forsterker som ikke har HD-lyd.

Hei.

Har idag en Denon DVD3910 som kilde og en Pioneer PDP LX 427XA skjerm og ein Pioneer VSA AX10 AI-S multikanalsforsterker.

Snart er tiden inne for å bytte ut kilden og skjermen til Full-HD.
    Forsterkeren kommer jeg ikke til å bytte ut.

Spørsmål:Hvis jeg kjøper en Blu Ray spiller som spiller av HD lyd og spiller av matreale som har HD lyd......-vil da min Pioneer VSA AX10 AI-S takle dette fint og spille av dette som "vanlig" DD og DTS i THX Ultra 2 som den gjør med kilden jeg har idag og DVD?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil vel spille DD og DTS som du sier her.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nå ikke bedre å ha en BluRay spiller med analoge utganger i dette tilfellet, eller er jeg helt på viddene nå?

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, med en Blu ray spiller som har analoge utganger(5.1 eller 7.1) får du jo også HD lyd hvis du lar spilleren ta seg av dekodingen av lyden

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på!

Men er det så stor forskjell mellom DD,DTS og HD lyd? Det blir jo en haug til med kabler der i kabelsalaten som er fra før...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Kjenner ikke til din forsterker men sjekk om den har innganger for analog multikanal, dvs forsterkeren settes da på ekstern/bypass og så konverteres HD lyden i blu ray spilleren, jeg har en phillips bdp9600 som jeg da har 6 kabler utfra og inn på en primare preamp, og det fungerer fint
    Jeg tror du må ihvertall opp på phillips 9600 eller bedre for å kunne erstatte 3910, selv har eg denon A1XV og den er bedre på lyd samt DVD bilde, men må si meg riktig fornøyd med phillipsen også, er jo heller ikke så kostbar

Sitat Opprinnelig postet av Schumacher
    Hei.

Har idag en Denon DVD3910 som kilde og en Pioneer PDP LX 427XA skjerm og ein Pioneer VSA AX10 AI-S multikanalsforsterker.

Snart er tiden inne for å bytte ut kilden og skjermen til Full-HD.
    Forsterkeren kommer jeg ikke til å bytte ut.

Spørsmål:Hvis jeg kjøper en Blu Ray spiller som spiller av HD lyd og spiller av matreale som har HD lyd......-vil da min Pioneer VSA AX10 AI-S takle dette fint og spille av dette som "vanlig" DD og DTS i THX Ultra 2 som den gjør med kilden jeg har idag og DVD?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Schumacher
    Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på!

Men er det så stor forskjell mellom DD,DTS og HD lyd? Det blir jo en haug til med kabler der i kabelsalaten som er fra før...
    Neida, ingen forskjell...tuller: KJEMPEFORSKJELL....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •