Raskeste blu-rayspiller på markedet i dag? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Til gjengjeld koster den 5 ganger så mye, er 20 ganger større og bråker 20 ganger så mye som en standalone spiller.

Det vil alltid være flere faktorer som må vurderes.
    ASUS Blu-Ray Combo 12x SATA Internal Black bulk Troll hardere. Hvor mange av dere er det som ikke har PC kan man jo undres?

En PC er på papiret stillere enn en Blu-Ray spiller siden man ikke trenger å snurre fysiske plater for den faktiske avspillingen av video.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en "gammel" LG BD-390, og denne var noe av det raskeste som var å oppdrive da jeg kjøpte den. Vil tror de nye vil være noe raskere. Men på loade tid, aner jeg ikke hvordan de andre merkene er. Til mitt bruk er den i allefall god nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    ASUS Blu-Ray Combo 12x SATA Internal Black bulk Troll hardere. Hvor mange av dere er det som ikke har PC kan man jo undres?
    Eh. Mangler det ikke en PC rundt den BD-spilleren? Klarer du å skaffe en til 300,-?

Sitat Opprinnelig postet av kingu
    En PC er på papiret stillere enn en Blu-Ray spiller siden man ikke trenger å snurre fysiske plater for den faktiske avspillingen av video.
    Nåja. Jeg har en bitteliten Atom/ION2-sak med XBMC som mediaspiller. Selv om jeg har valgt en løsning uten BD/DVD-spiller og jeg har gått for SSD fremfor standard HDD, så er den godt og vel 4 ganger ganger dyrere enn en BD-spiller, og den bråker også mer. Den er dog ikke spesielt større. Skal du ha en HTPC med den spilleren du har linket til, så snakker vi vanligvis kabinetter av denne typen her: ps.no - Black Hi-Fi Series ATX Media Center Full Aluminium VFD & Remote 1x5.25" 1x3.5" WO/PSU
    Disse kabinettene er schwære, tunge, stygge og dyre og de oppfordrer til bruk av komponenter som er alt for kraftige til HTPC-bruk. Noe som igjen krever mye kjøling og vifter.

En Atom/ION-løsning fungerer veldig bra til HTPC-bruk, men med en såpass treg prosessor ville jeg ikke veddet på at BD-J ytelsen vil være så voldsomt mye bedre enn ved en vanlig BD-spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riceman
    Logitech harmony one f.eks. løser problemet med mange fjernkontroller...

Mvh Riceman
    Det stemmer for kjellerstuekinoen hvor jeg er maskinist.
    I stua derimot har jeg gitt opp å få kona og ungene til å bruke Harmony. Så vi endte opp med 3+1 fjerniser istedenfor 1...

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

>prosessor som er flerfoldige ganger raskere enn det som finnes i Blu-Ray spillere.
    >ikke prosessoren som drar videoaksellerasjon
    Status: ikke trollet [x]

Hvorfor kaster du bort kroner på SSD-disk når maskinen likevell bråker?
    Har du brukt 3200kr på en PC som ikke er lydløs til media-bruk så får det stå sin prøve.
    Søkefunksjonen her på forumet er fin når man vil ha hjelp til å bygge pc.

Tiden man bruker på at drev og OS skal snurre igang er kort i forhold til tiden det tar å knote seg igjennom obligatoriske forhåndsglimt av trailere eller moralprekener fra filmrettighetsbransjen.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspillene i tråden.

Til opplysning har jeg bestilt en Panasonic 310. I samme slengen bestilte jeg også en Panasonic 46" G30 så jeg gleder meg til å ta fatt på den mørkere årstiden med masse filmtitting.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •