HK dvd25, nå med EKTE Progressive Scan i PAL !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

HK dvd25, nå med EKTE Progressive Scan i PAL !

mrmattis
    Viderekommende

Norway
    52 Innlegg Sendt - 13/10/2002 : 15:29:44
    --------------------------------------------------------------------------------
    Hei

Det ser ut som det er kommet en ny software til denne dvdspilleren, slik at en nå får EKTE Progressive Scan i PAL.

Gå inn på http://www.cinemax.has.it/, klikk på "Now Showing", helt nede på siden klikker du på "p".
    Du kommer til en ny side, der klikker du på DVD-25.
    Filen kan downloades der.

Jag tar ikke noe ansvar for hvordan filen fungerer, men ryktene sier at den fungerer utmerket.

mrmattis

akse
    Aktiv

Norway
    157 Innlegg Sendt - 13/10/2002 : 17:10:34
    --------------------------------------------------------------------------------
    Hei mrmattis!

Jeg fulgte din link og fant filen. Hvor står det beskrevet at den oppgraderer til progressiv PAl, og ikke prog..NTSC?

Den filen som ligger der er nøyaktig den samme filen som ligger på http://www.apache.co.uk/vision/
    (denne siden er oppgitt i Eyefi)

Noen må ta feil her!

Jeg håper at du har rett, da jeg selvfølgelig ønsker meg progressiv PAL.

MVH
    Roger

Min hjemmekino:
    http://www.minhembio.com/show.asp?user=akse

Endret av - akse on 10/13/2002 17:11:49

Yenzu
    Viderekommende

Denmark
    51 Innlegg Sendt - 13/10/2002 : 17:10:55
    I denne tråd (http://www.areadvd.de/ubb/Forum9/HTML/004759.html)på et tysk AV-forum har de prøvet firmwaren. Det er vist ikke alle der har fået den til at virke, men dem der ikke kunne få den til at virke har ikke fået smadret afspilleren.

Her er en post (oversat fra tysk) fra en af dem der virkede:

"Jeg installerede 576p-updaten i går aftes og er meget begejstret for den. Jeg har Pt. testet 3 film (blandt andre Gladiator) og kan kun sige, at det kan betale sig. I de næste par dage er jeg dog nødt til at ændre min projektors instillinger igen, da farve og kontrast tydeligt ændres i progressive mode. Hvor godt chippen klarer at deinterlace interlaced materiale har jeg endnu ikke mulighed for at teste. Det vil jeg dog også tjekke i de næste par dage.

Konklusion: Med 576p-updaten får man en ny og væsentligt bedre afspiller."

Det begynder jo at lyde som en rigtig interessant afspiller. Nogen der ved hvilket chipset den bruger til at deinterlace?

-Jens

------------------------
    Http://www.geekculture.dk
    Http://www.releaseplan.dk

mrmattis
    Viderekommende

Norway
    52 Innlegg Sendt - 13/10/2002 : 17:30:07
    Hei

Sjekk denne linken.

http://www.minhembio.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=19021

mrmattis

mrmattis
    Viderekommende

Norway
    52 Innlegg Sendt - 17/10/2002 : 23:16:24
    Hei

Limer her inn litt info, fra en som har prøvd den nevnte firmwaren :

Cinemax har prog.pal patchen på sin hemsida om du vill ha den, har själv uppgraderat min spelar så den tar prog.pal och den funkar fint. Kör 570p på min Sanyo PLV-30 och de går även att välja Pal60 i dvd25ans meny system.

Jag såg på min första film i går med prog.pal, filmen jag såg var Harry potter. De första jag lägger märke till är att bilden är betydligt skarpare än förut, trots att min projektor endast kan visa 500 horisontella linjer så ser man en stor skillnad mot förut då jag körde prog.Ntsc på alla filmer. Mera djup i bilden och färgerna är klarare än förut, de är först nu man ser hur pass mycket bättre Pal är mot ntsc. När jag ser en reg 1 film så är jag tvungen att minska kontrasten på hk´n eftersom bilden blir mycket ljus (-3 till -5), kör jag däremot en Pal film så kan jag köra kontrasten på 0. Först nu tycker jag att min projektor verkligen visar var den går för, inte för att bilden var dålig förut med ntsc men faktum är att när jag hoppar mellan Pal och ntsc så är skillnaden klart synlig, färgerna blir bleka när bilden konverteras från Pal till ntsc, ser ut som om man har en tunn genomskinlig duk över hela bilden. Med äkta prog.pal så blir färgerna klara och starka, känns lite som man har fått en ny projektor igen. Köpet av H/K DVD-25 ångrar jag inte, blir kul att kolla eventuella tester i framtiden då spelaren har prog.scan även för Pal."

Jeg sitter selv med en H/K DVD25, som jeg har tenkt og "oppgradere", når jeg får den nye projektoren som takler component inn.

Er det noen som har en DVD25 + en kompatibel bilde kilde som kan teste firmwaren.
    Hadde vært artig og hørt deres rsultater. Trodde denne informasjonen skulle skape litt mer "blest", da det er svært mange som har savnet prog. pal, eller.......!?!?

mrmattis

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen som har denne patchen?

Jeg kan ikke finne den på noen av de nevnte stedene.

MVH
    Frank

Fant den her:
    http://www.apache.net/vision/dvd25_upgrade_01.asp

Virker perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen forklare meg forskjellen på "ekte" og "falsk"(?) progressiv avspilling?

(forvirret) Hågen

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "falsk" har vel vært interlaced i det analoge domenet og blir konvertert tilbake.

Robert-

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Dette med ekte/falsk progressiv avspilling er bare et tema når man skal avspille PAL filmer...

For en tid tilbake fanntes bare spillere med progressiv NTSC (med støtte for PAL)...(Amerikansk standard, Sone1) Det betyr at dersom man skulle spille av en Pal film, ville spilleren dekode filmen i NTSC for så å konvertere den til PAL.
    Eks på spiller: HK DVD25

Nå er det nettop blitt "lovlig" med Pal P...
    Ekte PAL P spillere konverterer ikke signalet. Dvs. dekoder i Pal, og sender ut signalet som Pal progressiv....
    Eks på spiller: Philips 963SA

Forklarer dette litt...???

(Si fra dersom noe av dette er feil)

Mvh

AK

Lignende tråder

1. DVD Spillere med progresive scan i PAL
    By TVMAN in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 9
    Siste melding: 12-24-2005, 02:08
  2. Progressive scan, KISS, DIVx fordeler og ulemper
    By B139B in forum UHD Blu-ray-spillere