cd-spiller vs. bluray spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

cd-spiller vs. bluray spiller

Jeg har kjøpt B&W dm683 høytalere og har så og si bestemt meg for å kjøpe en NAD forsterker 375. Planen var å kjøpe en blurayspiller og koble den til en DAC for å forbedre lyden. Jeg tenkte at da trenger jeg ikke en cd spiller. Hos forhandleren anbefalte de sterkt å gå for cd spiller fordi den vil alltid gi bedre lyd contra bluray med DAC. Er det noen som har erfaring fra dette? Trenger råd, hadde vært fint å slippe å ha to spillere, men må man så må man.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BluRay pluss DAC er helt OK. Eldstemann kjører et ganske oppegående stereo-oppsett - med film attåt - og har valgt BluRay pluss DAC. Vi har testet med CDspillere, Squeezeboxer og rett fra PC via USB, og kan ikke si annet enn at lyden - i våre ører - er helt likeverdig. Bare pass på å kjøpe en av disse moderne DACene som ikke er følsomme for hva slags drivverk du bruker. F.eks. Hegel, Abrahamsen, DacMagic, Benchmark, RME, Beresford - pluss mange flere - vil fungere bra.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geff
    Jeg har kjøpt B&W dm683 høytalere og har så og si bestemt meg for å kjøpe en NAD forsterker 375. Planen var å kjøpe en blurayspiller og koble den til en DAC for å forbedre lyden. Jeg tenkte at da trenger jeg ikke en cd spiller. Hos forhandleren anbefalte de sterkt å gå for cd spiller fordi den vil alltid gi bedre lyd contra bluray med DAC. Er det noen som har erfaring fra dette? Trenger råd, hadde vært fint å slippe å ha to spillere, men må man så må man.
    Hva slags utstyr har du ellers? Har du en ultra god receiver eller prossessor er det ikke mye og hente på en ekstern dac, jeg bruker dacen i Rotel prossessoren min og det funker meget godt, enten det er cd fra bluray eller spotify fra pc.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, så nå at du hadde tenkt på NAD 375 og da trenger du nok en ekstern dac ja:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Ja det kan se ut for at det blir bluray og dac. Må da kjøpe en bluray med coaxial lydutgang. Vi får se, har vel ikke helt bestemt meg. Må sette meg mer inn i hva som er på markedet av spillere og pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Sorry, så nå at du hadde tenkt på NAD 375 og da trenger du nok en ekstern dac ja:-D
    Er det forresten noen god grunn til at stereoforsterkere ikke har tatt steget inn i åttitallet ennå?

Digital overføring av lyd har eksistert i snart 30 år, og jeg synes det er merkelig at high-end forsterkere, med ekstrem fokus på nær perfekt lydgjengivelse, ikke synes det er viktig å ha så god signaloverføring som mulig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •