bedre bilde med litt dyrere spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bedre bilde med litt dyrere spiller?

heisann,
    lurer på en ting. kjøpte etter jul en billig samsung blu-ray spiller (c5300) og det jeg egentlig lurer på er om dagens spillere til en litt dyrere pris har bedre bilde? har også etter dette kjøpt meg en panasonic tv og har egentlig lyst å kjøpe meg en panasonic blu-ray spiller, kan jeg da styre bluray spillern med fjernkontrollen til tv?
    funksjoner trenger jeg ikke noe av spilleren da den bare skal spille filmer med best mulig kvalitet, kanskje det er best med samme merke på tv og spiller ?

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge sammenligningstester gjort av norske hifi/hjemmekino-magasiner ( husker ikke om det var Lyd og Bilde eller Hjemmekino) så er det tilnærmet umulig å se noen forskjell i billedkvalitet mellom ulike blurayspillere, selv mellom ulike prisklasser, ihvertfall ikke om man kjører bildet på en vanlig flatskjerm i standard størrelser. Om man blåser opp bildet på et skikkelig stort lerret kan det tenkes at evt forskjeller er mulig å se dersom man kan sammenligne spillere side om side

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite å hente bildemessig på bluray. Kan være en god del bildekvalitet å hente fra dvd-filmer. Men da må du opp en del i pris, til litt påkostede modeller.

Fordelen med Panasonic blir, som du sier, at du stort sett greier deg med en fjernkontroll.
    Bakdelen med Panasonic er etter min mening en ulogisk og irriterende vanskelig meny.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener bestemt at det var forbedring da jeg gikk fra Sony BDP S550 til Oppo BDP95EU, og har sett andre som er av samme oppfatning.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merket stor forskjell når jeg byttet fra Denon DVD1800BD (4K ny) til 2500BT (8K ny).
    Men nå kjører jeg på 90" lerret og da.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •