BD-spiller med filmlyd optisk til DAC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BD-spiller med filmlyd optisk til DAC

Heisan,
    Har problemer med at jeg ikke kan sende lyd fra bd-disker optisk til DAC, det funker fint som fan med cd-plater, men allså ikke flerkanals lyd fra bd-disker.

Er det noen som har et tjutriks i Ludo på lur, eller som vet om en bd-player med den muligheten (optisk flerkanalslyd til DAC), eller i verste fall en bd-spiller med god lyd?
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Heisan,
    Har problemer med at jeg ikke kan sende lyd fra bd-disker optisk til DAC, det funker fint som fan med cd-plater, men allså ikke flerkanals lyd fra bd-disker.

Er det noen som har et tjutriks i Ludo på lur, eller som vet om en bd-player med den muligheten (optisk flerkanalslyd til DAC), eller i verste fall en bd-spiller med god lyd?
    Mange spillere må du velge å slå på optisk/coax digital utgang. Dersom feks 5.1 analog er på så virker ofte ikke digitalutgangen samtidig, det var tilfellet på min forrige sony bdp s550.

Ellers så har jo Oppo bdp 95 kremlyd analog..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk også at lydkodeker som Dolby TrueHD og DTS HD ikke kan sendes over optisk utgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ikke kan HD formatene dekodes av en vanlig stereo DAC heller, så det du må gjøre er å sjekke innstillingene til BD spilleren og se om du har mulighet for at BD spilleren dekoder HD formatene og sender ut stereo PCM lyd til den eksterne dacen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dei aller fleste BD-spelarar har innstillingar for audio ut. Det vil seie, i alle manualar eg har sjekka ut for BD-spelarar i prisklasse 1500 kr og opp, finst det val for om du vil sende lyd gjennom digital utgang som PCM (som vil vere riktig val for deg), eller bitstream etc. Då vil det kome PCM 2.0 ut av den optiske/coaxiale lydutgongen på spelaren, som er det einaste formatet dei fleste eksterne DACar kan takle.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •