Valg av lydkilde?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Sted
    osøyro
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av lydkilde?

Hei.
    Jeg føler meg ikke fornøyd med lyden jeg spiller nå, å lurer på å kjøpe meg en ny lydkilde. Jeg har brukt PS3 som "cd-spiller" via HDMI og syns ikke at dette er spesielt imponerende. støy er den største faktoren til dette.
    Oppsettet består av: NAD T785HD - B&W DM 604S3 - B&W DM 600S3 - B&W LCR 60S3 - XTZ W99 12S left - XTZ W99 12S right - Van Der Hul
    (Subbene er kun i bruk til film)

Nå har det seg sånn at jeg er i "moderat" kategorien å karaktriseres i HIFI verden. Men god og klar lyd er noe jeg setter pris på.

Hva kan jeg evt gå for i 2011 til lyd kilde?
    Jeg har CD/SACD spiller i bakhodet, men det har seg sånn at jeg sluttet å kjøpe CD'er for 10 år siden og vil helst unngå å begynne på igjen.
    Kjøpte Nils Lofgren - acoustic live og Kari Bremnes nå nylig, å det blir de to jeg har kjøpt på ti år.
    Med andre ord, så er det digital lyd på lagringsmedier og streaming som har gidd meg musikk siste tiår.

Så mitt egentlige spørsmål er vel om jeg MÅ gå for CD spiller for å oppnå den optimale lyden mitt oppsett kan by på, eller om jeg kan spandere noen gode lapper på ett alternativ og oppnå "rein" og ikke minst fin lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdert å heller invistere i en ekstern DAC? Nå vet jeg ikke hva slags tilkoblingsmuligheter en PS3 har men er sikkert mulig.
    Hvordan du avspiller fra pc vet jeg ingenting om, men siden mange av dagens DAC`er har usb innganger har du jo en mulighet til også å få oppgradert lyden når du bruker pcen også! Åkjøpe en ny cdspiller for kun å spille av noen få plater er kanskje ikke like fornuftig..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du passerer en viss pris på bluray spillere pleier kvaliteten på CD å komme på et mer enn greit nivå etter det jeg har fått med meg. Har selv en Oppo BDP83 som skal være mer enn habil på CD, arvtageren 93 skal ikke være noe dårligere. Trur dyrere spillere fra de store vil gi mer enn godtatt resultat.

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer disse selv Marantz UD-5005 og UD 7006, men hører mye bra om Oppo.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Sted
    osøyro
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    jeg har koblet alt til via HDMI nå.
    Tror jeg i første omgang kjøper meg en DAC å kobler den til med RCA fra Van Der Hul...
    Håper det gjør susen.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,227
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koble den digitalt da.... Fra optisk på sp3.

Dac er en meget god løsning, problemer et jo å finne en dac som er god. Hvilken prisklasse sikter du deg inne på?
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Sted
    osøyro
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Koble den digitalt da.... Fra optisk på sp3.

Dac er en meget god løsning, problemer et jo å finne en dac som er god. Hvilken prisklasse sikter du deg inne på?
    Trodde HDMI skulle være fullgod digital tilkobling mellom reciver og PS3'n? Spanderte på en kr649.- 0.5m HDMI kabel til den jobben.

Jeg har ikke fulgt nok med i svingene på DAC osv. så jeg er litt i "bakevja" på det området. alle gode innspil mottas med takk..

Jeg vet rett og slett ikke hva det koster for en DAC eller noe tilsvarende for å få en god lydkilde. Signaturen min sier hva komponenter jeg har, og ut fra det, så vil jeg ha noe der jeg kan oppnå best mulig lyd (musikk) i forhold til anlegget jeg disponerer.
    Ser for meg at det skal være mulig å finne noe som tilfredstiller det i prisklassen mellom 2-5000kr, men som sagt, jeg er ikke nok inne på dette området, å rett meg gjerne om jeg tar feil.

Forslag, en billig og en dyrere. har jeg noe å tjene på den dyre kontra den billigere i mitt oppsett?

Hegel HD2 | Lyd & Bilde

Rega DAC | Lyd & Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Sted
    osøyro
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte en Cambridge Azur Dacmagic på hifi klubben. må si meg fornøyd med den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •