Hjelp med Samsung BD-D8900N tuner trøbbel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med Samsung BD-D8900N tuner trøbbel

Jeg har nettopp kjøpt meg en Samsung BD-D8900N som jeg bruker med Canal Digital kortleser(cam) og kort.Dette fungerer meget bra helt til jeg tar opp et program og prøver å skifte kanaler.Den skifter kanaler men bilde blir svart og jeg får melding forvrengt signal,men går jeg tilbake til kanalen jeg tar opp fra er det bilde.Stopper jeg opptaket kommer bildet tilbake på de kanalene jeg skifter til.Den har jo to tunere så det er vel meningen at man kan se på andre kanaler enn den man tar opp fra? Har sendt mail til Samsung support,har ikke fått svar enda.Noen som har et lurt svar på dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.
    Har samme spiller og samme oppsett med canal digital. Får nøyaktig samme feilmelding.... ser ut til at canal digital ikke vil at deres kort skal fungere på andre bokser med 2 tunere enn deres egne bedritne hd pvr boks.

Så hvis ikke noen har en løsning på dette så returnerer jeg min BD spiller til Elkjøp innen 30 dagers fristen...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken CAM har dere? Det har vært litt diskusjon rundt valg av CAM til en flertuner-PCkort.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat samme problemet med en BD-D8500 med RiksTV. Skal snakke med Samsung i morgen, og håper at det finnes en enkel løsning på problemet.

Edit: Forresten kan jeg se på NRK sine kanaler mens jeg tar opp. Men det går altså ikke å se på krypterte kanaler under opptak.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rbhelle
    hei.
    Har samme spiller og samme oppsett med canal digital. Får nøyaktig samme feilmelding.... ser ut til at canal digital ikke vil at deres kort skal fungere på andre bokser med 2 tunere enn deres egne bedritne hd pvr boks.

Så hvis ikke noen har en løsning på dette så returnerer jeg min BD spiller til Elkjøp innen 30 dagers fristen...
    Er i utgangspunktet ikke det at CD ikke vil, men at "usertifiserte" bokser ofte kan slite litt med blant annet EPG (som ofte er essensielt ved opptak).

PS: Slo meg akkurat at jeg har sett dette før. Samsung med twin-tuner dette også.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jepser
    Edit: Forresten kan jeg se på NRK sine kanaler mens jeg tar opp. Men det går altså ikke å se på krypterte kanaler under opptak.
    Dette ble bekreftet av Rasmus i Flatpanels.dk. Latterlig begrensning, og grunnen til at jeg ikke oppgraderte fra min BD-C8900 med en tuner...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som CAM'en ikke støtter dual decoding og at den automatisk decoder kanalen den tar opp. Hvordan er det hvis et opptak starter på en annen kanal enn den man ser på. Blir det da tilsvarende svart skjerm på opptaket? De først twin-tunerne uten dual decoding fungerte på denne måten. Da måtte opptakene gjort kryptert og måtte dekodes mens man spilte dem av. Dette fungerte forsåvidt, men kunne skape problemer hvis kodenøklene ble skiftet før opptak ble spilt av.

Jeg vet ikke engang om det finnes CAM med dual decoding? Men det er vel dette som må til hvis boksen ikke har innebygget conax som støtter dual decoding.
    Det er i allefall meningsøst å syte på CD for dette problemet med en tredjeparts-boks...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøvd å oppgradere sw?

Hei...
    Vurderer å kjøpe en slik boks, men den må jo funke skikkelig med dual tunere. Så på samsungs sider at det var en ny software oppdatering som kom nå i februar. Noen som har installert denne og sett om den har blitt bedre...?

Steinar

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Er det nokon av dere med Samsung sine Bluray/tuner/mediaspelar boksar som kan sei litt om korleis dei fungerer til streaming over nett?

Dersom desse kan streama filer på over 20gb over nettverk med enkelhet og har god formatstøtte, vurderer eg ein slik. Eg har ikkje bruk for meir enn enkel tuner uansett...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •