PS3 vs CD- spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 vs CD- spiller?

Hei!

Jeg lurer på om det vil bli noen forskjell på å kjøre CD med PS3 kontra en dedikert CD-spiller, PS3 kjøres over HDMI og DAC'n i Denon avr 2311 tar seg av konverteringen.

Jeg har tengt på å evt kjøpe denne:DENON DCD-710AE CD-spiller | Hi-Fi Klubben

Vil f.eks denne gjøre en stor forskjell?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom_ler
    Hei!

Jeg lurer på om det vil bli noen forskjell på å kjøre CD med PS3 kontra en dedikert CD-spiller, PS3 kjøres over HDMI og DAC'n i Denon avr 2311 tar seg av konverteringen.

Det vil ikke utgjøre en "stor" forskjell nei!
    Kjører du "pure direkt",så kankje litt forskjell - kjører du stereo med RK aktiv,så blir det i verste fall dårligere pga flere A/D - D/A konverteringer!

Det finnes nok mangt som det er mye mer å hente på lydmessig !

Ser du har sub,og da bruker du vel den til musikk også?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Enktelt svar: JA en dedikert CD-spiller vil gjøre enormt for lyden ift PS3.... MEN du vil nok ikke merke stor forskjell på opplegget ditt om høyttalerene ligger i samme prisområde som reciveren! (?) da ville jeg heler satset på en DAC da denons innebygde DAC ikke er al for mye å skryte av (har selv 4310 samt en dac-magic)

EDIT: leste signaturen din, her har du nok mye mer å hente på en DAC vs CD-spiller ja. Etter min erfaring :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det vil ikke utgjøre en "stor" forskjell nei!
    Kjører du "pure direkt",så kankje litt forskjell - kjører du stereo med RK aktiv,så blir det i verste fall dårligere pga flere A/D - D/A konverteringer!

Det finnes nok mangt som det er mye mer å hente på lydmessig !?
    Takker RK er ikke i bruk, men hvis jeg kjøper en CD-spiller, da bør vel det analoge signalene gå rett til volumkontrollen, og ikke gjennom den digitale delen? eller blir signalet konvertert fra analog til digital, for å så bli konvertert til analog igjen?

Ser du har sub,og da bruker du vel den til musikk også?
    Ja bruker Sub til Musikk, de spiller veldig pent sammen med HT mine

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker RK er ikke i bruk, men hvis jeg kjøper en CD-spiller, da bør vel det analoge signalene gå rett til volumkontrollen, og ikke gjennom den digitale delen? eller blir signalet konvertert fra analog til digital, for å så bli konvertert til analog igjen?

Ja bruker Sub til Musikk, de spiller veldig pent sammen med HT mine
    Hvis du bruker sub til musikk,så bruker du vel RK til å integrere suben ?

Spiller du Pure direct,så faller vel suben bort!
    Det er kun i pure direct du unngår den digitale delen,og A/D - D/A konverteringer!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker sub til musikk,så bruker du vel RK til å integrere suben ?

Jeg bruker ikke RK pga den gjør ikke god nok jobb i rommet mitt. Har testet det som kan testes men jeg blir ikke fornøyd. Så jeg har brukt masse tid med å integrere dem selv. Og resultatet er mye fetere bassrespons med sikkelig trykk og et mer detaljert lydbilde Det er trossalt jeg som skal bestemme åssen lyd det skal være, og ikke RK;-)

Spiller du Pure direct,så faller vel suben bort!
    Det er kun i pure direct du unngår den digitale delen,og A/D - D/A konverteringer!

Når det gjelder sub i pure direct så blir det glatt fikset ved å endre til LFE+main, da blir subben med i fullt driv;-)
    (det kommer vel av at i pure direct, så endrer den HT til ''large'' automatisk i stedet for ''small'', og har du kun satt instilling til kun LFE så blir ikke subben med i pure direct).

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker ikke RK pga den gjør ikke god nok jobb i rommet mitt. Har testet det som kan testes men jeg blir ikke fornøyd. Så jeg har brukt masse tid med å integrere dem selv. Og resultatet er mye fetere bassrespons med sikkelig trykk og et mer detaljert lydbilde Det er trossalt jeg som skal bestemme åssen lyd det skal være, og ikke RK;-)

Når det gjelder sub i pure direct så blir det glatt fikset ved å endre til LFE+main, da blir subben med i fullt driv;-)
    (det kommer vel av at i pure direct, så endrer den HT til ''large'' automatisk i stedet for ''small'', og har du kun satt instilling til kun LFE så blir ikke subben med i pure direct).
    Ok skjønner - det er litt annerledes med Denon enn med pioneer med andre ord!

Da kan det vel ha noe for seg,hvid Dac'en i CD-spilleren er bedre enn i receiveren!
    Men tror jeg da heller hadde vurdert en god ekstern Dac i stedet,og brukt PS3 som rent driv verk!
    Da kan du jo få god lyd av alle kilder som er koblet til Dac'en!

Men tror uansett det ikke blir noen himmel og hav forskjell - de innebygede dac'ene er ikke SÅ dårlige!

Prøv og få lånt deg en Dac og prøv selv - det er bare du som kan avgjøre hvorvidt det er verdt å bruke penger på det:-D

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lån heller en cd-spiller og test med den først.
    Jeg mener selv at PS3 suger som avspiller til annet en spill og blu-ray -som dvd-spiller gjør den også en ræva jobb.

Men jeg hører på en del musikk med rolige partier og da vil jeg ikke ha støyen drivverket til PS3 produserer. Orker ikke å bruke den som blu-ray avspiller heller.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Lån heller en cd-spiller og test med den først.
    Jeg mener selv at PS3 suger som avspiller til annet en spill og blu-ray -som dvd-spiller gjør den også en ræva jobb.

Men jeg hører på en del musikk med rolige partier og da vil jeg ikke ha støyen drivverket til PS3 produserer. Orker ikke å bruke den som blu-ray avspiller heller.....
    Da er det kansje greit å kjøpe: DENON DBP-1611UD Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben

Er det noen som vet hvordan denne spilleren er?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SACD funker dog brukbart fra ps3. Det er vel bare 60gb som spiller av sacd.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke veldig tungvint at TV må slås på og benyttes som display hver gang du skal spille musikk?

Dette pluss eliminere støy og mulighet til multifjernkontroll (PS3 har blåtann) er grunner gode nok til å benytte Blu-ray eller dedikert CD spiller for CD.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Er det ikke veldig tungvint at TV må slås på og benyttes som display hver gang du skal spille musikk?

Dette pluss eliminere støy og mulighet til multifjernkontroll (PS3 har blåtann) er grunner gode nok til å benytte Blu-ray eller dedikert CD spiller for CD.
    Autostart på diskene, så er det bare å bla seg frem og tilbake på cd-sporene. Men like bra som en spiller med eget display er det dog ikke.

Har brukt denon dvd-spillere som cd-spillere i tidligere oppsett og det fungerte greit det. Men en dedikert cd-spiller er å anbefale dersom du tenker å bruke cd som lydformat.

Alternativer er wimp/spotify + et usb-dac:
    HRT Music Streamer II USB D/A-konverter - Rød

Har denne selv og er utrolig bra til prisen. Men bør nesten ha abonnement på wimp eller spotify for å få bedre lydkvalitet fra disse tjenestene, så det er da igjen ulempen.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil gå for cd-spiller finnes det flere godbiter på brukten også:

Denne er fantastisk, nesten så jeg kunne vurderte en selv i oppsett nr2:
    Marantz cd 17 mk3

Denne skal også være bra:
    Xindak Muse 1.0, selgast for 1/3 av nypris, strøken!

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Alternativer er wimp/spotify + et usb-dac:
    HRT Music Streamer II USB D/A-konverter - Rød

Har denne selv og er utrolig bra til prisen. Men bør nesten ha abonnement på wimp eller spotify for å få bedre lydkvalitet fra disse tjenestene, så det er da igjen ulempen.
    Kan gå god for den løsningen sjølv og den DAcen er og anbefaler, storfornøyd med den gir bra lyd også koster det ikkje skjorta :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima

Er det ikke mulig å koble digital lyd og bilde, samt koble analoge lyden separat? Så når man setter inn cd, skal vel info komme på displayet og lyden sendes analogt til reciveren?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Kan gå god for den løsningen sjølv og den DAcen er og anbefaler, storfornøyd med den gir bra lyd også koster det ikkje skjorta :P
    Jeg har ikke HTPC men det er vel en mulighet en gang i fremtiden. Så en dac kan være et alternativ.
    Jeg bruker Spotify til å teste ut musikk før jeg kjøper den, samt at jeg har mp3 samlinga mi på 100gb som inneholder alt mulig rart på pc'n som jeg streamer til PS3. Men når jeg skal høre på musikk så bruker jeg CD.

Men jeg har planer om å bygge ut til hjemmekino etterhvert så en universalspiller hadde kansje ikke vært så dum med tanke på oppsettet mitt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •