Pioneer BDP-LX54 Blu-ray som cd-spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer BDP-LX54 Blu-ray som cd-spiller?

hei
    lurer rett og slett på hvordan denne spilleren er som ren cd-spiller..?
    håper noen har relevant erfaring her.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blokomlaa123
    hei
    lurer rett og slett på hvordan denne spilleren er som ren cd-spiller..?
    håper noen har relevant erfaring her.
    Det kommer jo litt an på hvordan,og hva du skal koble den opp mot det!

Opp mot en receiver med digital overføring,vil den fungere utmerket!
    Skal du bruke de analoge utgangene,så finnes det vel selvsagt bedre alternativ,men da koster det jo fort litt,og da hadde jeg heller prøvd meg med en ekstern Dac i mellom BD spiller og forsterker på sikt!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar
    skal igrunn bare kjøre spotify via ipod --> sonos br100 og dac til forsterker.
    det er nok relativt skjelden blu-ray'en vil bli brukt som cd-spiller da, men det er greit å vite om den duger, eller om det vil være fordelaktig å handle cd-spiller i tillegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rimelig sikker på at du blir fornøyd med LX54 som ren CD spiller. Spotify holder jo ikke full CD kvalitet uansett med ca 300 kb/s.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, tenker det samme sikkert bedre lyd i lx54 enn spotify uansett..
    takker for svar!

Newcomer M-ic sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke kjøpt enda, så styr unna Pioneer BDP-LX54. Har hatt min siden januar og den har vært alt annet enn problemfri! 3 firmware-updates og fremdeles lip-sync og performance problemer. Ligger side opp og side ned med folk som har tilsvarende problemer(avforums.com). Sto og vippet mellom denne og Denons 2010, men ble denne pga leveringstid....angrer som en hund... Også mye skriving om forskjellige avspillingsproblemer på cd....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av M-ic
    Har du ikke kjøpt enda, så styr unna Pioneer BDP-LX54. Har hatt min siden januar og den har vært alt annet enn problemfri! 3 firmware-updates og fremdeles lip-sync og performance problemer. Ligger side opp og side ned med folk som har tilsvarende problemer(avforums.com). Sto og vippet mellom denne og Denons 2010, men ble denne pga leveringstid....angrer som en hund... Også mye skriving om forskjellige avspillingsproblemer på cd....

Enig med M-ic......kjøpte min for et år siden og har hatt problemer hele veien....ungene henter ned en gammel samsung når de skal se film fordi de orker ikke å "krangle" med pioneer spilleren

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av M-ic
    fremdeles lip-sync
    Den lyden som omhandler surround/stereo bd spiller og din reciver så styrer du lipsync med din VSX-LX53 (er helt vanlig å måtte justere dette i reciver) men er det veldig ut av sync så man ikke får korrigert blir det ille

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipe greier, men det bør jo være en smal sak å få bytta eller få et nytt produkt!

Selv har jeg ikke hatt noen problemer med min. .

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Kjipe greier, men det bør jo være en smal sak å få bytta eller få et nytt produkt!

Selv har jeg ikke hatt noen problemer med min. .
    Det er ikke en smal sak å få byttet denne, har hatt den inne til sjekk hos pioneer og får beskjed om at jeg må leve med at den ikke spiller av enkelte filmer. Oppdateringer vil komme sier de, hva nytter det når du må vente et halvt år etter release for å få se filmene. Skikkelig dårlig produkt (og jeg er pioneer frelst), styr unna. Det er jo umulig å få solgt denne også pga. problemene. Den gamle LX 71 tar faktisk de samme filmene som denne ikke tar, glad jeg ikke solgte LX 71. Oppo 93 er kanskje neste spiller, eller LX 55 som jeg har avtalt å få låne før eventuellt kjøp når den kommer. Tør ikke lenger kjøpe pioneerspiller utestet før kjøp, det var jo samme problematikken med LX 71 i over et år før den stabiliserte seg med en av de siste oppdateringene som kom. Synd, for jeg er fornøyd med spilleren når den først fungerer men det er tungvint at hver tredje nye film stopper i menyen og nekter å la seg avspille.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser her at jeg er glad for at jeg ikke valgte denne spilleren.
    gikk bort fra denne bl.a pga treg lastetid. kjedelig for dere som sliter med den da.. takker for gode men litt sene råd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •