Kan PS3 Spille av BlueRay i 96khz???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan PS3 Spille av BlueRay i 96khz???

Hei hopp!

Jeg bruker min PS3 Til å spille av blueray på mitt hjemmekino anlegg.
    Jeg bruker harman kardon avr 255 som støtter alle nye lydformater og da også 96 khz sampling frekvens.

MEN! Når jeg spiller av blueray med DTS Master audio HD formatet så viser forsterken min at det er i 48 khz?? WHY? Prøvde i går med Inception som jeg regner med er såpass ny film at den inneholder 96 khz format...

Setter pris på litt hjelp

Dali Mentor 6 LE - Dali Mentor LCR - Dali Mentor Menuet - Harman\kardon avr255 + NAD 216 THX Effekttrinn

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av utlending
    Hei hopp!

Jeg bruker min PS3 Til å spille av blueray på mitt hjemmekino anlegg.
    Jeg bruker harman kardon avr 255 som støtter alle nye lydformater og da også 96 khz sampling frekvens.

MEN! Når jeg spiller av blueray med DTS Master audio HD formatet så viser forsterken min at det er i 48 khz?? WHY? Prøvde i går med Inception som jeg regner med er såpass ny film at den inneholder 96 khz format...

Setter pris på litt hjelp

Dali Mentor 6 LE - Dali Mentor LCR - Dali Mentor Menuet - Harman\kardon avr255 + NAD 216 THX Effekttrinn
    Såvidt jeg vet så finnes det svært få filmer med 96khz bitrate.....På en testplate fra DTS som jeg har så finnes det en naturfilm som heter Baraka som har 96 Khz....og muligens THX testen på slutten av Avatar....tror også at THX testen på Terminator 2 har 96 khz...ellers så er jo HD lyd fra Blu-ray ganske så bra på 48 khz...som jeg regner med er industri standard...men sjekk ut nettsidene til DTS og Dolby....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Såvidt jeg vet så finnes det svært få filmer med 96khz bitrate.....På en testplate fra DTS som jeg har så finnes det en naturfilm som heter Baraka som har 96 Khz....og muligens THX testen på slutten av Avatar....tror også at THX testen på Terminator 2 har 96 khz...ellers så er jo HD lyd fra Blu-ray ganske så bra på 48 khz...som jeg regner med er industri standard...men sjekk ut nettsidene til DTS og Dolby....:-)

Allright! Da ble jeg noe klokere på denne saken.. Får vel gå til innkjøp av en 96 khz film eller konsert med tiden for å sjekke ut topp kvaliteten :-D En annen ting jeg klør meg litt i bakhodet på er:

Musikk avspilling via PS3:

På PS3 kan man stille output formatet til musikk avspilling til enten 48 khz eller andre valget som er: 41/88,2/172,9 khz (litt usikker på nøyaktige tall) Får mye høyere lyd og mye mer bass av andre valget men vet ikke hvem av de som faktisk er best å bruke for å skåne høyttallerene best mulig med tanke på forvrengning og sånn.. Er 48 khz standard på musikkavspilling eller hva er egentlig forskjellen her?

OG! Er det best å spille av musikk CD'er mellom en PC eller PS3 med HDMI tilkobling på mitt setup?????

Dali Mentor 6 LE - Dali Mentor LCR - Dali Mentor Menuet - Harman\kardon AVR255 + NAD 216 THX Effekttrinn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •