Verken lyd eller bilde fra dvd via hdmi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer voltim sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Verken lyd eller bilde fra dvd via hdmi

Hei, har skaffa meg en Onkyo TX-SR705 med hdmi inn/ut. Har kobla Playstation 3 og dvd-spilleren (Cambridge 86) til Onkyon med hdmi og derfra videre med hdmi til tv. Fra Playstation kommer det både lyd og bilde - men fra dvd-spilleren kommer ingenting, verken lyd eller bilde! Heller ikke fra Samsung bdp1400 som jeg prøvde i steden. Jeg har kjørt dvd-spilleren på samme kabel/samme innstillinger som PS3 - fortsatt ikke lyd og ikke bilde. Når hdmi-kabelen kobles direkte fra dvd til tv kommer det bilde. Siden playstation virker som den skal både på spill og film kan det tyde på et kompatibilitetsproblem mellom dvd spilleren og forsterker. Er det noen opplevd noe lignende? Forslag til utbedring? Tror jeg har prøvd de fleste innstillingene både på forsterkeren og dvd-spilleren, og alt er satt til hdmi-overføring. Vil bli meget takknemlig for et oppklarende svar.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet DVD-spilleren på samme inngang på forsterkeren som du har koblet playstation til?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe bildehrtz innstillinger eller noe?

NTSC kontra PAL feks?

Eventuelt blir det jo å koble dvd spilleren til reciever med toslink eller analog

Newcomer voltim sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg testa dvd-spilleren på samme inngang og med samme kabel som ps3. Og det kommer jo bilde når jeg kobler hdmi-kabelen utenom forsterkeren direkte til tv, kjørte jo sånn før, da med lyd gjennom optisk. Kan selvsagt gjøre det nå også, men da er jeg like langt som før når det gjelder hd-lyd og må igjen koble om hdmi-kabelen fra dvd til ps3 hver eneste gang guttungen skal bruke den. Syns ikke ps3 har like godt bilde som dvd-spilleren, dessuten bråker drivverket på den ganske mye ved lavt lydnivå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •