Denon DVD-1910 - bra budsjettspiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon DVD-1910 - bra budsjettspiller?

http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|96|96|5502|pdetail

hva mener expertene her inne? vil denne spilleren være et bra valg i budsjettklassen? skal kobles mot en infocus X1.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet den enda men ut i fra specsene så ser det ut som en spiller som gir mye for pengene.

Dvd spiller til 2høvdinger som har Dvi utgang er ikke galt.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke glem at den har DCDi...

Robert-

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet denne? Vurderer en Pioneer DV575, men denne ser også interessant ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har ikke kommet enda.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser det er 10-bits konverter for bilde, vil ikke det trekke ned i forhold til en 12-bits?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon dvd 1910 har en 2x10bit/54MHz bildekonverter mens pioneer har
    en 12bit/108MHz.Da burde ikke denon'en være så mye dårligere?

Denon'en har en faroudja prosessor som gir progressivt (og PAL) bilde via component utgangen.
    Har du mulighet til og bruke DVI så slipper du noe konvertering i det hele tatt.
    Den skalerer også opp til 720 eller 1080linjer.(kompitabel med HD skjermer)

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svaret, men legger ikke begrensningene 10-bit har en demper på hvordan den er i forhold til en 12-bit? eller elimineres dette dersom der er f.eks 2, 3 eller flere 10-bits mot 1 12-bit?

det jeg mener er, selv om det er 2 10-bit som sitter i Denon, vil ikke begrensningene 10-bit har i seg selv begrense hva den kan yte i forhold til 1 12-bit?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-fi Lasse
    Denon'en har en faroudja prosessor som gir progressivt (og PAL) bilde via component utgangen.
    Går ikke progressivt bilde fra DVD til komponentutgangene uten prossessering da, siden bildet er lagret progressivt på DVD-plata? Eller er jeg på jordet nå?

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    giddet ikke å vente på at hfk skulle få inn 1910, så jeg kjøpte like godt 2910, og har ikke angret på det 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1910 sonefri?

Nå er 1910 i hus. Vet noen om denne kan gjøres sonefri? Glemte å spørre på HFK igår når jeg kjøpte....

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de oppgraderer den med firmware-CD. Ifølge webshop'en så koster den 300 kr mer sonefri.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    at 1910 eller for den saks skyld 3910/2910 har to video dac'er, kommer av at det er en til kompositt/s-video og en til komponent. den benytter ikke begge samtidig.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    at 1910 eller for den saks skyld 3910/2910 har to video dac'er, kommer av at det er en til kompositt/s-video og en til komponent. den benytter ikke begge samtidig.
    Blir Pioneeren 575 bedre på dette punktet da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonefri?

Ang. sonefri:
    HFK har ikke fått inn cd'en med sonemod enda. De har blitt lovt den i "nærmeste framtid". Den skal også inneholde en oppgradering av DVI-utgangen. Lurer spent på hva dette betyr. Kanskje mine småforstyrrelser med 12m supra hdmi kabel blir borte da?!? Det er jo lov å håpe :wink:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør de oppgraderingen gratis?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er lyddelen i denne spilleren? Lurer på å kjøpe meg ny DVD-spiller, som også må være "god" på avspilling av CD i stereo. Sier god i gåsetegn med tanke på prisen..... :wink:

Har en dialog med min lokale HFK om å få kjøpt en ny 2200 for 4000+/-. Vinner nok ikke nobelprisen i intelligens med å spå at alle da vil gå for 2200'en, men hvordan står lyddelen på 1910 seg i forhold til denne??

Noen kloke hoder klare til å dele sin stereo-viten?? :wink: :wink:

Målet er at den skal brukes i combo med en Arcam avr 200 om ikke lenge...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hvordan er lyddelen i denne spilleren? Lurer på å kjøpe meg ny DVD-spiller, som også må være "god" på avspilling av CD i stereo. Sier god i gåsetegn med tanke på prisen..... :wink:

Har en dialog med min lokale HFK om å få kjøpt en ny 2200 for 4000+/-. Vinner nok ikke nobelprisen i intelligens med å spå at alle da vil gå for 2200'en, men hvordan står lyddelen på 1910 seg i forhold til denne??

Noen kloke hoder klare til å dele sin stereo-viten?? :wink: :wink:

Målet er at den skal brukes i combo med en Arcam avr 200 om ikke lenge...
    Jeg har jo 2900, så du kan muligens få et visst inntrykk til fredagen. 2200 skal ikke være heelt forskjellig fra 2900 sies det.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv denon dvd2200.

Det er en spiller som har fått mye rosende omtale i media. Og det er forståelig. For bildet er meget bra. Lydkvaliteten er også bra, men skal du høre mye på CD så ville jeg nok ha investert i en skikkelig CD spiller. Lyd og bilde har testet dvd2200'en og den fikk 9 i karakter der. Den ligger også inne i deres 10 på topp. Det eneste de trekker litt på, er lydkvaliteten. Men i og med at den fikk karakter 9 så er det ikke mye de har trukket heller...

Jeg benytter dvd spilleren også som cd spiller, og jeg synes det låter oppløst og behagelig, med god dynamikk og bassgjengivelse. Men jeg planlegger å kjøpe en egen cd spiller når jeg får litt mer penger i kassa...

Svake sider ved 2200:
    Den er treg til å lese CD'er, altså det tar tid fra du putter inn cd i skuffen, til spilleren er klar til å spille plata! Dette gjelder kun cd, ikke sacd, dvd-audio eller dvd, sånn er det av en eller annen grunn.

Spilleren takler ikke å rute LFE til frontkanalene når jeg går inn og stiller i menyen at jeg ikke har subwoofer. Så dersom du ikke planlegger å kjøre digitalt fra dvd spiller til receiver/dekoder, så ville jeg vært litt skeptisk. Dette kan jo selvsagt være kun på min spiller, for i manualen står det at den skal kunne gjøre det. Uansett, jeg kjører digitalt på film uansett, og analogt når jeg hører på cd.

Spilleren har dårligere drivverk enn øvrig kvalitetsinntrykk skulle tilsi. Den kan bråke litt særlig på plater som ikke er 100% balansert. Da blir det litt suselyd fra drivverket på det innerste sporet. Selve spilleren vibrerer litt. Dette problemet løste jeg ved å sette Tema Isolator dempeføtter under spilleren. Da forplantet ikke vibrasjonene seg til underlaget, og jeg kan ikke lenger høre spilleren fra lytteposisjonen 3 meter unna.

Spilleren er følsom for ubalanserte plater generelt. Jeg brenner endel egne plater og legger etiketter på dem. Det var ikke så smart... for etiketter introduserer ytterligere ubalanse til platene. Så disse dvd platene kan jeg ikke kjøre uten at det hakker og stopper opp. Heldigvis har jeg en billigspiller i tillegg som spiser alt (Argon 2001), så jeg bruker den på vanskelige plater.
    Ellers kan den også være følsom for avlesning av kopier (DVD+R), men det kan jo også skyldes at jeg kjører med billige plater. Også her er billigspilleren mye bedre.

Dette kan kanskje fortone seg negativt, men jeg har mye erfaring med spilleren, og jeg ramser opp alt jeg har vært borti med spilleren, så får du selv vurdere behovet ditt. For vanlige leieplater går glatt igjennom, selv om det er noen riper... dessuten er det ikke merkbart lagbytte, da det er en 8 mb buffer på spilleren. Altså den leser 8 mb foran det som vises på skjermen inn i minnet og spiller videre fra minnet (for å si det veldig enkelt). Derfor vil et sekund eller 3 med lagbytte ikke merkes.
    Dette var på det tidspunktet jeg kjøpte spilleren, den eneste av dvd spillerne jeg var borti som ikke hadde merkbart lagbytte! BRA!

Alt i alt en meget god spiller, men du kan alltid finne noe som er bedre. Sånn er det. Til 4000 kr er den jo meget attraktiv (jeg ga mye mer....)

Lykke til med valget!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0