Tips ny/brukt Blu-Ray spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips ny/brukt Blu-Ray spiller

Heisann!

Har endelig fått oppgradert prosjektoren min fra Panasonic PTA-E700 til Epson EH-TW3200. I denne anledningen tenkte jeg at jeg skulle få en litt bedre bildekilde enn en gammel pioneer dvd-spiller og xbox 360. Jeg har ikke bruk for 3D.

Så, hva er det som har utmerket seg på blu-ray markedet det siste året, uten 3D? Jeg kan gjerne tenke meg brukt. Prissjikt så hadde jeg tenkt meg mellom 1000-3000 maks.

Takker for tips, informasjon og hjelp!

mvh

Jørgen

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jurgeeen
    Heisann!

Har endelig fått oppgradert prosjektoren min fra Panasonic PTA-E700 til Epson EH-TW3200. I denne anledningen tenkte jeg at jeg skulle få en litt bedre bildekilde enn en gammel pioneer dvd-spiller og xbox 360. Jeg har ikke bruk for 3D.

Så, hva er det som har utmerket seg på blu-ray markedet det siste året, uten 3D? Jeg kan gjerne tenke meg brukt. Prissjikt så hadde jeg tenkt meg mellom 1000-3000 maks.

mvh

Jørgen

Hade gått på en Panasonic BD-85. Mycket bra spelare för pengarna. Om Du letar lite,får Du den för 2000-2500 kr!
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

mvh

Jørgen

Denon og Marantz sine blu-ray spillere i 6-7000 kr klassen har utmerket seg meget godt de siste 2 årene, og Denon hadde blant annet testvinnerspiller med sin 2010 bluray modell. Begge merkene har fått masse skryt for hvordan spillerne leser av CD plater mege godt samtidig som de er gnistrende gode blu-ray spillere. Begge merkene har nye spillere på gang i markedet nå, hvilket mye mulig fører til at flere skal selge sine "gamle" spillere på brukten for en billig penge. Var jeg deg ville jeg forsøkt og fulgt med på en av disse

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Panasonic´en så bra ut! I tillegg frister det jo med en Denon eller Marantz i skikkelig kvalitet.

Skjønner jeg må lese meg litt opp. Har hittil ikke brydd meg om Blu-Ray da jeg ikke har hatt prosjektor til å benytte meg av det. I tillegg så gidder jeg ikke bytte dvd-samlingen til fordel for Blu-Ray, men det er et par filmer jeg veldig gjerne vil se i høy kvalitet! Tron, The Fifth Element og et par andre er et must for meg å skaffe hvertfall.

Hvordan er det med Pioneer/Phillips?

Edit: Ser forresten at Oppo har kommet med en ny blu-ray spiller. Hvor kan man få kjøpt Oppo? Tenker da på Oppo BDP-93 og BDP-83 SE.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Panasonic´en så bra ut! I tillegg frister det jo med en Denon eller Marantz i skikkelig kvalitet.

Skjønner jeg må lese meg litt opp. Har hittil ikke brydd meg om Blu-Ray da jeg ikke har hatt prosjektor til å benytte meg av det. I tillegg så gidder jeg ikke bytte dvd-samlingen til fordel for Blu-Ray, men det er et par filmer jeg veldig gjerne vil se i høy kvalitet! Tron, The Fifth Element og et par andre er et must for meg å skaffe hvertfall.

Hvordan er det med Pioneer/Phillips?

Edit: Ser forresten at Oppo har kommet med en ny blu-ray spiller. Hvor kan man få kjøpt Oppo? Tenker da på Oppo BDP-93 og BDP-83 SE.

En Denon eller Marantzspiller av god kvalitet kan absolutt anbefales på det varmeste Forøvrig bør du ikke bytte ut dvd samlingen din, det fine er at blu-ray spillere oppskalerer dvdfilmer til meget god oppløsning automatisk. Endel av mine gode dvd utgivelser kommer utrolig nok på tilnærmet blu-ray nivå med oppskaleringen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    En Denon eller Marantzspiller av god kvalitet kan absolutt anbefales på det varmeste Forøvrig bør du ikke bytte ut dvd samlingen din, det fine er at blu-ray spillere oppskalerer dvdfilmer til meget god oppløsning automatisk. Endel av mine gode dvd utgivelser kommer utrolig nok på tilnærmet blu-ray nivå med oppskaleringen
    Akkurat det liker jeg å høre Har kjørt igjennom en del tester og merker at det er litt skurrete med både den gamle Pioneerspilleren og xbox´en. Kanskje ikke så rart til!
    Har lest en del nå og kommet frem til at Oppo antageligvis kan være det beste valget for min del, hvis ikke Denon og Marantz-spillere havner på bruktmarkedet til en pen pris. Er egentlig Oppo BDP-83 forgjengeren til 93? Eller er det to forskjellige klasser? Har lest mye forskjellig rundt om kring så ble litt usikker.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At oppskaleringen gjør noe SD-kildemateriale tilnærmet HD-kvalitet er bare tull. Det finnes derimot mange blu-ray utgivelser som rett og slett er oppskalert SD (fordi kildemateriale ikke ble produsert i HD), og disse filmene kan oppskaleringen i spilleren matche.

Det er også mange spillere der ute som både er bedre, og mye billigere, enn spillere fra Denon og Marantz. Denon og Marantz er forøvrig to navn på samme avspillere (samme innmat).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Mikkel1977 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Kunne tenkt meg å anbefale en SONY Bluray spiler.
    Det er flere å velge i det prissjiktet du refererer til.
    Knall god bildekvalitet og godt med funksjoner.

Har vært eier av dyre Denon DVD spillere tidligere,men har blidt skuffet gang på gang av den totalt fraværende driftsikerheten..Spillere med mange feil..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster noen kr mere. Men Cambridge Audio 650 ( fjorårds modellen ikke 3d )

Universal spiller som tar cd, dvd, blu-ray, dvd-audio og sacd.

Legger også til Oppo 83 ( fjordårsmodell uten 3d ) som tidligere nevnt i tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hade gått på en Panasonic BD-85. Mycket bra spelare för pengarna. Om Du letar lite,får Du den för 2000-2500 kr!
    Nei, den er for gammel. Du mener selvsagt at han bør velge Panasonic DMP-BDT310? Den fås nå for under 2000 kroner (1790 hos netonnet.no) og er en bra spiller til prisen. Her er noen tester:

Panasonic DMP-BDT310 Blu-ray Player review - Trusted Reviews

Panasonic DMP-BDT310 review from TechRadar UK's expert reviews of Blu-ray players

Blu-ray players DMP-BDT310 review from the experts at whathifi.com

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm, ikke så ille! Den burde nok være ganske perfekt som førstekjøp av en blu-ray spiller. Nå hadde jeg egentlig nesten bestemt meg for Oppo 93 da den oppfyller alt av det jeg kunne tenke meg, men prismessig så er den litt dyr. Hvertfall som student!

Anlegget jeg kjører er B&W 683, Onkyo 606, en liten musikksub og et par hjemmelagde bakhøyttalere. Får se hva budskjettet tillater etterhvert!

Takker for tips og svar!

PS: Er det noen som har noen brennhete blu-ray filmer å anbefale? Som virkelig utmerker seg på Blu-Ray?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode tips her inne, herlig! Det virker som jeg har klart å summe det ned til følgende spillere:

Oppo BDP-83
    Oppo BDP-93
    Panasonic DMP-BDT310
    Phillips BDP 9600/9500
    Marantz/Denon

Da får jeg bare vente i spenning og se hva jeg får tilbake på skatten og i feriepenger.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke likegodt en PS3?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Hvorfor ikke likegodt en PS3?
    Rett og slett pga kvalitet. Ettersom dette blir det første skrittet mitt inn i Blu-Ray kvalitet ønsker jeg å kjøpe ordentlig kvalitet som gir meg mest ut av filmene. I tillegg ønsker jeg selvsagt at spilleren skal formidle lyd så godt som mulig. Her tror jeg rett og slett at en dedikert bly-ray spiller vil være bedre enn en PS3.

Har jo xbox 360 fra før av, så er ikke interessert i å kjøpe spill heller. Takler ikke den lille kontrollen til PS3.

Regner med at jeg fisker frem en Blu-Ray spiller i løpet av juli, gleder meg til å se resultatet og forskjellen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •