Hjelp til valg av ny DVD spiller.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av ny DVD spiller.

Hei.

Må ha ny meg ny dvdspiller. Spørsmålet er hvilken.
    Har sett mye på Pioneer 668AV, som ligger akkurat
    rett prismessig. (Får den til 5400,- hos Elkjop og sikkert det samme eller mindre hos Elprice)

Kravene mine er :
    * Vil ha skarpt bilde ved panorering
    * Vil at svart er svart og ikke som nå der det ser ut som om den "mister" fargen i sorte områder.
    * Den må kunne spille brente plater båsde + og - r og rw
    * Den må fungere med min BenQ PE7800

Har lagt opp både komponent og dvi til projektoren. Bruker idag komponent på bnc pluggene fra Sony NS730 på hvitt lerret (Grandview Elegant) Kommer snart Greyline.

Takker for all hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har tenkt deg en spiller i den prisklassen der så tror jeg at DV-668 er et perfewkt valg. Har selv hatt en sånn og den gir utrolig mye bilde og lyd for pengene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, DV-668 er en utgående modell. Noe overlegen lyd har den aldri blitt beskylt for å ha men bruker en digitalutgangen vil det selvsagt bli som alle andre modeller. Sier ikke at spilleren er et dårlig valg, men det kommer nye modeller rett rundt hjørnet nå som garantert vil gjøre DV-668 mindre attraktiv hva pris/ytelse angår.

Ellers har jo Denon nettopp sluppet sin dvd-2910 som kan være interessant å ta en titt på i alle fall.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over at der kommer nye modeller rundt hjørnet. Denon 2910 ligger på veil 6490,- noe som er 1000,- mer enn pioneeren. Philips kommer jo med ny modell, men den er det visst ingen som vet når kommer. Samsung kommer jo med 2 nye modeller. Disse har en betydelig dårligere videodac en pioneeren, men er jo halve prisen. Ingen vet når dem kommer. Marantz 6400 har fått mye god omtale, men ser at Denon 1400 er samme modell bare 1000,- billigere. Disse mangler imidlertid DVI. Er der noen jeg har glemt som jeg MÅ ha med i sammenligningen ?

Er der noen som har sett "chromabuggen" på 668av ? Eller er dette noen som er fikset nå. Må den på verksted for å bli sonefri ?

[Edit: prisen på Denon 2910]

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha sett at Marantz har en DV6500 på vei, husker dog ikke hvor. Mener den og hadde DVI.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "chromabuggen" skal være fikset på 668av i følge tester jeg har sett.
    Den gjøres sonefri med en spesiell fjernkontroll.Tar 5 sekunder.
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Tja, DV-668 er en utgående modell. Noe overlegen lyd har den aldri blitt beskylt for å ha men bruker en digitalutgangen vil det selvsagt bli som alle andre modeller.
    Tja, her var det vel snakk om spillere i klassen 5-6000 så da er den ikke noe dårlig valg når det gjelder lyd heller, men noen superspiller mtp lyd er den ikke. Når jeg benyttet min så brukte jeg selvfølgelig digitelutgangen og Rotel RSP-1098 som prosessor, så da fikk jeg et rimlig greit resultat. Jeg byttet senere til Arcam DV-88+ fordi lyden er VESENTLIG mye bedre, så er den over dobbelt så dyr også

DV-668 er en god spiller til prisen.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler vel egentlig på at jeg kommer til å henge meg opp i lyden på en eventuell 668. Tipper den er bedre enn min tidligere H/K DVD1, Sony NS730, Mustek ettellerannet og Pioneer 3100S. Så lenge lyden er bedre enn noen av disse og forventet bilde er MYE bedre tror jeg at jeg blir fornøyd. Min gamle Marantz SR7000 er vel heller ingen feinsmecker lenger. Lurer også på om DD/DTS dekoderen i 668i er bedre enn i den nevnte Marantzen ?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    668 har fått mye skryt for lyden, så der har du neppe noe å frykte. har selv hatt den og den duger helt fint
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt i en annen tråd kommer Philips DVP900SA i oktober. Skal etter planen komme inn på hovedlageret til Philips Norden i uke 41... Det kan jo være verdt å sjekke den ut... Får håpe de klare å overraske litt slik de gjorde med DVD963SA. Den nye modellen får en veiledende utsalgspris på 4495,-

-Kjetil-

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset ang. Philipsen.
    Nå har det seg sånn at jeg ikke klarer å kjøpe noe som står Philips, Whirlpool eller Bauknect (alt er Philips)på. Har liksom vært "uheldig" med ALT som har kommet fra den kanten. Sjekket den nevnte spilleren ut på nettet og fant t.o.m norsk bruksanvisning til den. Bruksanvisningen er vanlig Philips standard. Mesteparten av den forklarer hvordan man skal koble til en scart kontakt.......

Ser ellers at den ikke har like mange billedjusterings muligheter som Pioneeren. (iflg begges bruksanvisninger)

Ser ut som om det blir 668 eller muligens den nye Denonen 2910. Har lest en del negativt om 2910 spesielt og Denon generelt på avsforum.

Prismessig er 2910 med 6495,- akkurat innenfor grensen av hva jeg er villig til å gi for en DVD avspiller. Pioneeren skal jeg iaf klare å få til 5400,- kanskje enda noen kroner billigere.

Hvordan er dekoderene i dvdspillerene. Bedre enn i min gamle Marantz, eller er den bare der for å fylle plass....

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De hvitevaremerkene du nevner har ikke noe med Philips å gjøre... De har ikke lagd hvitevarer på over 10 år da de solgte unna hvitevareavdelingen til Whirlpool. Bauknecht er en del av Whirpool Corporation.

Det du skriver angående bruksanvisningen er jeg ikke enig i.
    Jeg har ikke studert denne bruksanvisningen nøye, men det er med en bruksanvisning som en vanlig bok: det kan lønne seg å komme gjennom de første sidene før man danner seg et inntrykk.

-Kjetil-

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha testet Philips spilleren enda desverre, så vil det overraske meg hvis Philips spilleren ikke er vesentlig bedre enn Pioneer spilleren på de fleste punkter.

Har selv testet forrige Philips modell (963SA) mot Pioneer 668, og der er kanskje Pioneer marginalt bedre på bilde, men milevis bak når det gjelder lydgjengivelse.

Så jeg anbefaler å kikke nærmere på Philipsen, og vente til den kommer.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dirtyboy
    Uten å ha testet Philips spilleren enda desverre, så vil det overraske meg hvis Philips spilleren ikke er vesentlig bedre enn Pioneer spilleren på de fleste punkter.

Har selv testet forrige Philips modell (963SA) mot Pioneer 668, og der er kanskje Pioneer marginalt bedre på bilde, men milevis bak når det gjelder lydgjengivelse.

Så jeg anbefaler å kikke nærmere på Philipsen, og vente til den kommer.
    milevis er nok en liten overdrivelse. hva med å nevne alle feilene på 963? mange som har bannet over den spilleren pga alle bugsene den hadde.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var ny DVD-Spiller i hus

Philips har jeg som sagt et anstrengt forhold til, så det hadde det ikke blitt i noe tilfelle.
    Ruslet meg en tur rundt for å prute på en bra spiller...gikk innom ElKjøp i Åsane og hva skuer mine lyseblå ??? en Pioneer 668AV.
    1 stk igjen, prutet den ned i 4600,- tok med meg ett av de siste eksemplarene av StarWars Trilogien og reiste fornøyd hjem

Trenger nå hdmi -> DVI. Har allerede lagt opp DVI kabel, så det greieste er nok et adapter. Kjører komponent foreløpig og regner med å teste skikkelig i kveldingen

Takker for alle råd.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny spiller! Du må være flink til å prute du, har sett den blitt solgt for samme pris brukt..

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker
    Nå venter jeg bare på dvi > hdmi adapteren og signalkabler.
    Har sett 2 filmer med Pioneeren, og ja det er bedre enn Sonyen jeg hadde, men ikke så mye som jeg hadde håpet. Fremdeles er det "slep" i f.eks ansikter osv ved panorering. Håper at DVI løser noe av problemet.
    Nå skal det sies at jeg ikke har justert noe på Pioneeren, men ser jo at der er masse muligheter for finjustering. (for komponentsignalet) Mulig justering vil gjøre det bedre. Holder på å lage ferdig Greyline rammelerrete, så venter med justeringer inntil det er oppe. Ellers er jeg fornød med at den er så å si lydløs, har en god (men litt klumpete) fjernkontroll og at den passet akkurat inn i mitt nåværende møbel (som er modent for utskifting)

For 4600,- tror jeg knapt jeg kunne gjort bedre kjøp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •