Denon DBP-1611 UD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer golfsko sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon DBP-1611 UD

Hei!

Jeg mottok min Denon DBP-1611 bluray-spiller fra HifiKlubben igår, og har et problem.
    Jeg får kun bilde når selve filmen snurrer. Straks jeg trykker på setup-knappen, får jeg "No signal" på prosjektoren og skjermen forblir sort.
    Dette gjelder også alle andre menyer, får ingen oppstartsbilde, kun bilde når disken spiller av.

Noen som kunne tenke seg til hva det er som kan være galt?

Prosjektoren er forresten Optoma HD82.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender spilleren et signal som projectoren ikke takler i setup kanskje? ER det mulig å justere oppløsningen på menyene?

Hadde du forhåndsbestillt spilleren? Har jo vært tomt lenge, og de skal ikke få inn fler før i juni?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang HDMI-kabel har du?

Newcomer golfsko sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått til spilleren

Ja, jeg hadde forhåndsbestilt, fikk den levert i slutten av forrige uke.

Det som var casen, var at setupmenyen ikke kom frem.
    Jeg kontaktet HiFiKlubben og de sa jeg måtte ha både receiver og spiller på "Auto". Prøvde det, men samme problemet.

Så gikk jeg igjennom alle gitte oppløsninger ut, og fikk setupmeny på alle innstillinger, unntatt når spilleren var satt til "Auto" eller "1080p24".

Såjeg fant løsningen med å sette spilleren til å gi ut "Source Direct" og gjøre all dekoding i receiver.

Da kan vel denne tråden lukkes.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av golfsko
    Da har jeg endelig fått til spilleren

Ja, jeg hadde forhåndsbestilt, fikk den levert i slutten av forrige uke.

Det som var casen, var at setupmenyen ikke kom frem.
    Jeg kontaktet HiFiKlubben og de sa jeg måtte ha både receiver og spiller på "Auto". Prøvde det, men samme problemet.

Så gikk jeg igjennom alle gitte oppløsninger ut, og fikk setupmeny på alle innstillinger, unntatt når spilleren var satt til "Auto" eller "1080p24".

Såjeg fant løsningen med å sette spilleren til å gi ut "Source Direct" og gjøre all dekoding i receiver.

Da kan vel denne tråden lukkes.
    Er vel en løsning men ikke nødvendigvis riktig
    (Noe er feil om dette er eneste alternativet ditt)

Det som fungerer for deg nå er at du sender oppløsning på disc ut slik den opprinnelig er

setup meny , ekstramateriale, meny på feks sd film (feks dvd) vil da sendes med 576p/576i for så scaleres i reciver eller prosjector (hvor er ut fra dine valg)

Dette er da fordelaktig om du har dårlig scalerer og sd video behandling i bd spiller å har bedre komponenter til dette i reciver, prosjector, tv + + +

Hvor din sd bildebehandling gjøres best ? ? ? (er noe du får finne ut av)
    Uansett skal du ha valg til å velge å da er Auto et godt valg du også skal ha mulighet til med din spiller

noe må være feil et sted vel
    (var det meg ville jeg bli skuffet over ikke å få scalert med en spiller man har gitt mye for at nettopp skal scalere bra.....)

BD disc spiller jo 1080 24 source direct så blu ray blir ikke bedre eller dårligere med en slik innstilling du har nå

Reciveren din er sansynligvis dårligste komponent du har til å behandle bilde
    (om du ikke får spiller til å fungere riktig tror jeg prosjectoren er mye bedre valg)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •