Skjeve Pioneer spillere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjeve Pioneer spillere

Jeg har to Pioneer spillere i hus, en DVR520 opptaker og en DV575. Overraskende nok virker det som om chassiset på begge spillerne er litt skjevt/vridd. Spillerne vipper liksom hvis du tar på kantene av de. Begge er helt like. Er det flere som har merket seg dette?

Og nei, de står ikke på et skeivt underlag:)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, min Pioneer VSA-AX10Ai står støtt som et fjell, men det er mulig vekta på den gjør sitt også..

Litt OT, men er du fornøyd med tunerdelen på DVR520? Har du den tilkoblet en projektor eller TV?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkerne regner jeg med står støtt ja, men jeg tenkte mest på dvd-spillere og opptakere jeg da.

Har ikke fått testet tuner-delen så mye ennå. Fikk den for et par dager siden. Akkurat nå har jeg den koblet mot en tv, og synes kanskje at bildet blir litt bedre når jeg ikke styrer kanalene gjennom opptakeren, men bruker tuneren i tv'en. Må få kjøpt meg en s-video kabel, så skal jeg teste på projektoren. Ikke så oppløftende den testen i nyeste L&B da men... Jeg regner med at den duger bra til projen. Kommer nok ikke til å se så veldig mye tv på storskjerm.

Skal teste litt mer det med tuner delen... Ellers, er det andre som merker skjevhet i spillerne til Pioneer?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding angående dvd-opptakeren. Sitter å vurderer et kjøp, men er avhengig av god kvalitet også på tunerdelen. At du merker forskjell mellom tv'en og opptakeren er ikke bra. Gi gjerne tilbakemelding når du har fått testet på projektor også (er dette som kommer til å bli bruksområdet mitt).

Må si det er ganske dårlig byggekvalitet av Pioneer dersom produktene deres "vipper" slik du beskriver. Spesielt med tanke på at den inneholder en optisk leser som er avhengig av en viss grad av stabilitet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nå har jeg testet tuneren litt mer, men fortsatt bare på tv'en. Det ER merkbar forskjell. Veldig stor også faktisk. Når jeg kjører gjennom DVR520 så blir det et bilde som minner veldig mye om et "kompositt bilde" hvis du skjønner hva jeg mener. Overhode ikke skarpe kanter og litt blassere farger. Tuneren på tven er mye bedre(KV32FX65).

Spørsmålet er da om det er noe innstillinger som skal til, men det er ikke så mye som kan stilles inn når det gjelder bildekvalitet på tuneren. Bruker en god MonsterScart, så det burde ikke være den som er problemet. Den er også satt til å sende RGB signaler.

Må jeg gå til det skrittet og si at jeg ikke er fornøyd med et Pioneer produkt?????????

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sammenlignet direkte på min FQ86 (PAP) og det er litt forskjell. Men nå er tunerne på Sony generelt dårlig. Det er litt mer støy rundt tekst. Bruker S-video da jeg kun har 2 RGB innganger på min TV. (hvorfor har ikke TV apparater 6 SCART kontakter)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har netopp skaffet meg en DVR 5100HS. Den er helt stødig (sitter som klistret til underlaget). Ellers er jeg skuffet over signalet fra tuneren. Vet du hvilken oppkopling som gir best resultat ?

robert0 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •