DVD-spiller/opptaker til X1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD-spiller/opptaker til X1

Er muligens litt lei HTPC og vurderer vanlig DVD-spiller til min InFocus X1. Kan da koble til med en forholdsvis rimelig komponentkabel fra Supra.

Hvilken spiller kan holde noenlunde følge med WinDVD 6 med VGA til prosjektoren som jeg har i dag? Har også brukt ZP med fddshow, men merker ikke rare forskjellen.

Blir HTPCen borte mister jeg også TV-kilde så DVD-brenner kunne vært en fordel. Nye Pioneer DVR-720H (160GB) skal ifølge DVD & Hjemmekino fungerer bra som DVD-avspiller for prosjektor, men med pris på 10000,- blir dette litt over budsjett.

Dette blir brukervenlig, vil alltid fungere og sparer meg for støy og nødvendige oppgraderinger av HTPC.

Edit:

Pioneer-720H-S ser ikke ut til å ha komponent ut, men for virker for ufattelig til å stemme? Philips HDRW720/02 (80GB) har kompoent og koster kr. 6000,-

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Pioneer-spilleren har komponent ut via scart (kilde: forrige nummer av L&B)
    - Pioneer-spilleren har dårlig bilde (kilde: forrige nummer av L&B)
    - Sonys nye RDR-HX 1000 / 900 (250 GB / 160 GB) har komponentutganger med progressive scan og 12-bit DAC.

Jeg vurderer en Sony...

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at DVD & Hjemmekino roser den såpass da.. :roll:
    Fant uansett ut at den kun hadde optisk digitallyd ut, så ikke førstevalg.

Får ta en titt på Sony sine modeller, kommer test i neste DVD & Hjemmekino.

Nøyaktig hvilket nr. av Lyd & Bilde refererer du til? Jeg sitter med så mye blader her at jeg "går meg vill". Si gjerne hvilken film som fulgte med!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MAXcpu
    Nøyaktig hvilket nr. av Lyd & Bilde refererer du til? Jeg sitter med så mye blader her at jeg "går meg vill". Si gjerne hvilken film som fulgte med!
    Les L&B nr 9, 2004. Testen står på side 66.

Abonnenter får ikke film :roll:

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kjøpt dette bladet i dag, men du hadde ikke helt rett. Her er det nemlig Pioneer DVR-520H og ikke 720H som er testet. Det er imidlertid liten grunn til å tro at storebror skal være såpass mye bedre. Dette, i tillegg til at DVD & Hjemmekino mener den egner seg godt til prosjektor gjør at jeg sitter igjen som et stort spørsmålstegn.

Panasonic DMR E95 H (14000,-) virker bedre, men da vil jeg heller vite litt mer om Sony sine modeller som kanskje passer bedre til budsjettet?

Hvis vi ser bort fra opptaksdelen litt, og ser på en ren DVD-spiller til X1, hva er da å anbefale?

Da trenger jeg satelittmottaker og alt det innebærer, men disse spytter jo f%#& ikke ut komponent! :roll:

Edit: Jeg har nå startet en egen prisdiskusjon angående dette temaet for at vi skal holde oss til reglene (LINK)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •