Infocus 4805 og MAITE 7048 hvilken kobling gir best bilde?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hei, har bestillt en MAITE DVD spiller fra Eltek og lurte på om noen kunne fortelle meg om det blir noe bedre bilde hvis jeg kjører VGA/VGA istedet for component/component?

Har en Supra componentkabel liggende allerede men lurer på om det er verd de ekstra kronene å koble til med VGA/VGA.

Lurer også på om det er noen vits i å kjøre progressiv scan nå som de sier at Infocus 4805 har en så bra brikke fra før?

Takknemlig for synspunkter :-)

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Infocus 4805 og MAITE 7048 hvilken kobling gir best bild

Har ikke prøvd spilleren med VGA selv, men kobler opp med en Supra komponentkabel mot PT-AE500E, og kjører stort sett interlace mot den, da jeg synes deinterlaceren i Panaen fungerer bedre med litt innstillinger - så dersom deinterlaceren i 4805 er på høyde, eller bedre (og det er den nok ganske sikkert) tviler jeg på at du får noe særlig utbytte av å gå over til VGA. Men nå skal det jo lite til for å teste da - kjøp et par VGA-plugger og en SFTP-kabel (skjermet nettverkskabel) og lodd deg en testkabel, så finner du fort ut om det funker. Oversikt over loddepunkter finner du et annet sted på forumet (søk i Kabler.)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar....

Jepp, det er nettopp den tråden jeg har lest. Men på Netshop så får man jo nå skjøtekabler til 145,- kr. Disse er jo ferdig loddet og ikke noe extra pes :-) Men de er kanskje ikke like bra?

Noen andre som har sammenliknet VGA mot Component?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

[quote="fredde"]Hei, har bestillt en MAITE DVD spiller fra Eltek....
    quote]

Det som undrer meg er hvorfor du ikke legger litt mer i en bedre DVD-spiller når du kjøper en 4805. Du trenger ikke legge på så mye mer for å få et betydelig bedre bilde.....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en tråd i dette forumet da som sier at dette er mye spiller for pengene?

http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=3877

Er denne Philipsen noe bedre valg da?

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...vartypes_text#

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du nok ikke lest hele tråden. Selv kjøpte jeg en slik for å teste den ut. Og i det selskapet jeg da hadde falt den helt igjennom. (Samsung HD-935, Pioneer 575a, Denon 2200)
    Philipsen prøvde jeg ikke, så den kan jeg ikke uttale meg om.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At en sier at den falt igjennom veier ikke opp for at resten sier at det var mye for pengene 8)

Jeg venter og ser så får jeg se med egne øyne...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maite-spilleren kom jo på markedet for snart et år siden. Det vil i DVD-spiller sammenheng si en til to produktgenerasjoner. Den er selvfølgelig ikke blitt noe dårligere, men utviklingen har nok gått videre siden november 2003...

Skulle jeg kjøpt en rimelig spiller ut fra anmeldelser nå, så hadde det blitt Pioneer 575. SVært gode kritikker i forhold til prisen og så vidt jeg vet den rimeligste SACD- og DVD-audio kompatible spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Maite-spilleren kom jo på markedet for snart et år siden. Det vil i DVD-spiller sammenheng si en til to produktgenerasjoner. Den er selvfølgelig ikke blitt noe dårligere, men utviklingen har nok gått videre siden november 2003...

Skulle jeg kjøpt en rimelig spiller ut fra anmeldelser nå, så hadde det blitt Pioneer 575. SVært gode kritikker i forhold til prisen og så vidt jeg vet den rimeligste SACD- og DVD-audio kompatible spilleren.
    Det er den spilleren jeg landet på også. Den koster veil. 1990 (prisen kan forøvrig prutes, jeg fikk den for 1700,-) og er verdt hver krone den koster mer enn Maite.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, en kompis har Pinoneren så da kan vi sammenlikne litt når jeg får Maiten :-) Sykt navn egentlig.

Jeg må innrømme at jeg ikke tenkte så mye på det at den kunne vært en eldre modell ops: Men det er jo dårlig av Eltek da å ha en såpass gammel modell på lager :-( Har de ikke fått solgt ut alle de kjøpte inn kanskje?

Skit la gå ikke mer en 800,- kroner det har vi råd til for å se om det er verdt pengene....

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredde
    Skit la gå ikke mer en 800,- kroner det har vi råd til for å se om det er verdt pengene....
    Den er sikkert fortsatt et godt kjøp i forhold til prisen, hvis du kan leve med fjernkontrollen som visstnok er alt annet enn logisk.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jeg som skrev den opprinnelige anmeldelsen av Maite spilleren.

Spilleren er fortsatt bra tatt i betraktning prisen, men i dag ville jeg kanskje ha satset på en Pioneer 575, i hvertfall hvis jeg skulle bruke den til en projektor (jeg bruker HTPC). Til en vanlig TV er spilleren fortsatt veldig god og jeg tviler på om man oppnår så veldig mye ved å gå for en dyrere spiller.

Du har bestillt den via nett og har derfor 14 dagers angrefrist. Benytt deg av den hvis du ikke er fornøyd.

John Roger

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siden jeg er helt fersk her, tar jeg sjansen på å stille ett litt dumt spørsmål... :roll:

Hva er forskjellen på Maite spilleren og en Pioneer 575?
    Går nå med store planer å kjøpe meg en Infocus 4805 og en ny DVD spiller og ønsker en som som er sonefri og spiller ALT...

Og har kikket veldig masse på Maiten (etter alt jeg har lest om den her), så hva er forskjellen på disse??

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Spitfire
    Går nå med store planer å kjøpe meg en Infocus 4805 og en ny DVD spiller og ønsker en som som er sonefri og spiller ALT...

Og har kikket veldig masse på Maiten (etter alt jeg har lest om den her), så hva er forskjellen på disse??
    Pioneer 575 er nyere, takler flere formater (spesielt SACD og DVD-audio) og er mye mer brukervennlig. Maite-spilleren var en sensasjon da den kom, men er nå ikke lenger så sensasjonell fordi mange andre produsenter har kommet etter.

I valget mellom de to hadde jeg ikke vært i tvil: Hvis karaokefunksjon ikke er alfa og omega for deg, så ville jeg definitivt valgt Pioneer 575, tross at den koster over dobbelt så mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Spitfire
    Siden jeg er helt fersk her, tar jeg sjansen på å stille ett litt dumt spørsmål... :roll:

Jeg har hatt begge og kan skrive under på at Pioneeren er i en helt annen klasse. Bildet er MYE bedre (betydelig skarpere, hakker ikke ved panorering, fargemetning, mm)

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Grimstad
    Jeg har hatt begge og kan skrive under på at Pioneeren er i en helt annen klasse. Bildet er MYE bedre (betydelig skarpere, hakker ikke ved panorering, fargemetning, mm)
    Den hakkingen du nevner har jeg ikke sett med mine Maite'r (har to stykk), men jeg bruker dem vanligvis bare på vanlig TV'er når ungene skal se på noe på dagtid. Jeg har dog brukt den ene litt mot projektoren når HTPC'en ikke har vært helt oppegående og kan ikke si jeg har lagt merke til noe hakking.

Men uansett, Pioneer'en er nok mye bedre bildemessig. Skulle jeg hatt en DVD-spiller til projektoren ville ikke Maite'n vært aktuell i dag.

John Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av jorojo
    Sitat Opprinnelig postet av Grimstad
    Den hakkingen du nevner har jeg ikke sett med mine Maite'r (har to stykk), men jeg bruker dem vanligvis bare på vanlig TV'er når ungene skal se på noe på dagtid. Jeg har dog brukt den ene litt mot projektoren når HTPC'en ikke har vært helt oppegående og kan ikke si jeg har lagt merke til noe hakking.

Men uansett, Pioneer'en er nok mye bedre bildemessig. Skulle jeg hatt en DVD-spiller til projektoren ville ikke Maite'n vært aktuell i dag.

John Roger
    Jeg synes at en viss hakking er det i alle spillere jeg har prøvd. Når store datamengder (f.eks. ved panorering av et bilde med mye informasjon) skal behandles så merker en at selv dyre dvd-spillere henger etter. Maiten synes jeg var forferdelig på dette punktet. Men siden du ikke merker noe til det kan det jo hende at de eksemplarene (jeg prøvde to forskjellige) jeg prøvde ikke var så gode som din....??
    Pioneer 575 er rimelig bra her, Denon DVD-2200 og 2900 var klart bedre enn Pioneeren, men selv de strevde i visse sekvenser.
    For meg betyr et rolig og helt stabilt bilde mye for opplevelsen av filmen.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg så høres dette mer ut som problemer med de-interlacing. Kjører du med progressivt signal og DVD-film burde det ikke være noe problem uansett. Spiller man av DVD-video og progressivt ut på DVD-spilleren vil man bli veldig avhengig av de-interlaceren i spilleren og på det punktet er ikke Maite'n helt god.

John Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo
    For meg så høres dette mer ut som problemer med de-interlacing. Kjører du med progressivt signal og DVD-film burde det ikke være noe problem uansett. Spiller man av DVD-video og progressivt ut på DVD-spilleren vil man bli veldig avhengig av de-interlaceren i spilleren og på det punktet er ikke Maite'n helt god.

John Roger
    Jeg prøvde Maiten kun på min Nec HT-1000. Men prøvde både med interlaced og progressivt signal. Og jeg er enig i at den fungerte best når jeg lot prjektoren gjøre deinterlacingen. Jeg kjørte den forøvrig kun via komponent kabler.
    Når det gjelder hakking/stabilt bilde så har jeg opplevelsen min fra flere projektorer og DVD-spillere. Jeg var f.eks hos Arendal for en stund siden og hadde en shoot out med flere DVD-spillere som vil kjørte mot hans Action mod. 1 mk 2. Da fant vi ut at f.eks min 575 fungerte best med progressivt ut, mens 2 HKer vi prøvde fungerte best med interlaced ut mot PDA m1 som jo har en meget god deinterlacer.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det si at de-interlaceren i Pioneer 575 er bedre enn selv Faroudja'en som sitter i Action! Model 1?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •