Marantz BD 7004 Blu ray spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz BD 7004 Blu ray spiller

Går i disse dager og ser etter ny universalspiller,- men til en sympatisk pris. Liker både byggekvaliteten og lydsignaturen til Marantz generelt. Oslo hifi center har demomodell til nedsatt pris, nærmere bestemt ned fra 7000 kr til bare 4500 kr. Dette må da være å annse som et godt kjøp? Hva sier folket?

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Marantz BD7004

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne så meget interessant ut! (PS: Den står som "discontinued på Marantz sine sider.)

Det at den heter Marantz istedetfor Samsung, gjør at jeg tror interndekodingen (for meg som er avhengig av analog 5/7.1 ut) er vesentlig bedre.
    Noen som har denne spilleren, eller har god kjennskap til den ?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Denne så meget interessant ut! (PS: Den står som "discontinued på Marantz sine sider.)

Det at den heter Marantz istedetfor Samsung, gjør at jeg tror interndekodingen (for meg som er avhengig av analog 5/7.1 ut) er vesentlig bedre.
    Noen som har denne spilleren, eller har god kjennskap til den ?

Helt enig, den ser meget interessant ut! Har lest et par tester på den, og spilleren scorer visstnok meget bra blant annet på cd avspilling og lydgjengivelse noe som er svært viktig for meg grunnet rollen den skal ha som universalspiller8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den mangler 3D, men dersom du ikke trenger det er det sikkert et bra kjøp.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av speedfreak
    Den mangler 3D, men dersom du ikke trenger det er det sikkert et bra kjøp.

3D er overhode ikke viktig for meg per idag.3D er så ferskt enda og erfaringsmessig med endel barnesykdommer i startfasen at jeg nok venter 2-3 generasjoner til med spillere før det er aktuelt for min del. Samme gjorde jeg med blu-ray,- ventet til formatet fikk satt seg skikkelig før jeg anskaffet min første spiller (hvor både pris og kvalitet er blitt på et mye mer anstendig nivå).

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne Marantz spilleren er samme som
    Denon BDP 2010

Generelt bra spillere
    De har noen minus som man slipper med andre eldre modeller eller ved kjøp av nyere

(nye marantz heter 7006 , nye Denon heter 2012)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Denne Marantz spilleren er samme som
    Denon BDP 2010

Generelt bra spillere
    De har noen minus som man slipper med andre eldre modeller eller ved kjøp av nyere

(nye marantz heter 7006 , nye Denon heter 2012)

Ja, Marantz og Denon er stort sett samme spillere i all hovedsak bare med slightly varmere/fyldigere sound på Marantz mener du? Har vel forøvrig landet på CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller nå, all den tid jeg har bestilt forsterker fra Cambridge og derfor ønsker begge komponenter fra samme merke. Er designhore (dessverre?), og må ha samme design/finish på begge komponenter. Selvom det absolutt var fristende å spare inn på budsjettet med en billigere spiller som for eksempel denne fra Marantz

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da endte jeg etterhvert opp med denne spilleren gitt:-D Men har oppdaget at den ikke er sonefri på dvdavspilling,- noen oppegående folk som kan fortelle meg hvordan jeg enkelt får denne sonefri på dvd? Er ingen big deal, men har et par favoritter på konsertdvder som jeg er keen på å få spilt av på den etterhvert. På min gamle Marantz dvdspiller mener jeg å huske at det var en ganske enkel operasjon å få den sonefri.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Da endte jeg etterhvert opp med denne spilleren gitt:-D Men har oppdaget at den ikke er sonefri på dvdavspilling,- noen oppegående folk som kan fortelle meg hvordan jeg enkelt får denne sonefri på dvd?
    Rip den til mkv eller noe liknende, og brenn den tilbake til dvd... (Eller stream over nettverk/rett fra ekstern.) ;-)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Rip den til mkv eller noe liknende, og brenn den tilbake til dvd... (Eller stream over nettverk/rett fra ekstern.) ;-)

Takk for tipset, men jeg er ikke så dreven på dette med ripping og brenning8-) Føler meg litt som en pensjonist når det kommer til slikt, hehe. Får eventuelt maile Oslohificenter som solgte meg spilleren og høre om det finnes en lettvint måte å gjøre den sonefri på dvder. Det var som sagt rimelig enkelt på min forrige rene dvd spiller fra Marantz, noen få trinn i menyene bare.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du ikke trenger være noe særlig dreven egentlig... :-)
    Men det greieste er jo å fikse spilleren selvsagt.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering av blu-rayspilleren online?

Okay, newbie alert newbie alert

Dette er min første skikkelige blu-ray hifispiller, så bær over med meg. Jeg har koblet spilleren til nettet med en nettverkskabel. Spørsmålet mitt er hvordan jeg oppdaterer spilleren? Og hvordan vet jeg om spilleren trenger oppdatering? Sier spilleren ifra selv om den får i seg en blu-ray innspilling som den trenger oppdatering for å kjøre?

Håper noen tekniske folk kan gi meg et godt svar her

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man lærer mest ved å prøve så derfor skriver jeg ingen guide...........

Manual side 39-41

etter å ha satt opp nettverk (bd spiller)
    kjør connection test (side 39 i manual)
    Fungerer allt som det skal så kjør networke update (omtalt side 41)

Alle bd spillere jeg har lest,prøvd,eid med nettverkstilkopling har hatt mulighet til å sette spilleren til automatisk søke og varsle om firmware når spilleren blir power on

Man må ikke oppdatere men med en såpass gammel spiller ville jeg gjort det.

Oppdateringer kan være så mangt (alt fra fixe problem/fabrikkfeil , legge til funksjoner osv)

Mange kompatibilitets problem med senere utgitte bd disc vil også rettes med nyere firmware
    (er bedre å være oppdatert enn å mangle noe , fungerer dårligere , eller får ikke avspillt disc)

har ikke spilleren men les manual,finner du ikke ut av det kan jeg lese den å hjelpe

Har du ikke manual kan du feks hente en her
    Marantz US
    (er usa manual så den er ikke identisk med din spiller men til nettverk/firmware nedlastning er den lik)
    (kan også bruke manual til denon bdp 2010 om du kommer over en)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Man lærer mest ved å prøve så derfor skriver jeg ingen guide...........

Manual side 39-41

etter å ha satt opp nettverk (bd spiller)
    kjør connection test (side 39 i manual)
    Fungerer allt som det skal så kjør networke update (omtalt side 41)

Alle bd spillere jeg har lest,prøvd,eid med nettverkstilkopling har hatt mulighet til å sette spilleren til automatisk søke og varsle om firmware når spilleren blir power on

Man må ikke oppdatere men med en såpass gammel spiller ville jeg gjort det.

Oppdateringer kan være så mangt (alt fra fixe problem/fabrikkfeil , legge til funksjoner osv)

Mange kompatibilitets problem med senere utgitte bd disc vil også rettes med nyere firmware
    (er bedre å være oppdatert enn å mangle noe , fungerer dårligere , eller får ikke avspillt disc)

har ikke spilleren men les manual,finner du ikke ut av det kan jeg lese den å hjelpe

Har du ikke manual kan du feks hente en her
    Marantz US
    (er usa manual så den er ikke identisk med din spiller men til nettverk/firmware nedlastning er den lik)
    (kan også bruke manual til denon bdp 2010 om du kommer over en)

Takk for råd. Jeg har ikke manual tilgjengelig, den er havnet i søpla dessverre da jeg sjeldent sparer på slikt. Nå er kanskje den ene gangen jeg får svi for det. Får prøve å fikle litt rundt og se om jeg får det til,- hvis ikke får jeg ty til nedlasting på linken din

Edit: Gikk på skinner dette Hygen, lastet ned manualen fra linken din på to sek og nå kjører spilleren update. Takk så mye

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig kan det tillegges at det å spare på både originalemballasje og manualer kan både spare deg tid og krefter (som i denne sammenhengen), men ta også med i betraktningen at det er lettere å oppnå en god pris på bruktmarkedet for et produkt dersom det er med originalemballasje. Spesielt mye lettere er det å sende produktet :-)

Som en liten "sidenote"...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Forøvrig kan det tillegges at det å spare på både originalemballasje og manualer kan både spare deg tid og krefter (som i denne sammenhengen), men ta også med i betraktningen at det er lettere å oppnå en god pris på bruktmarkedet for et produkt dersom det er med originalemballasje. Spesielt mye lettere er det å sende produktet :-)

Som en liten "sidenote"...

Fornuftig poeng dette Anfield. Jeg pleier å være noe skjødesløs i slike tilfeller, men Marantz BD 7004 kjøpte jeg som demovare hos Oslo hificenter til en meget god pris. Når jeg hentet spilleren fikk jeg ikke med hverken manual eller original emballasje. Helt ok for meg i dette tilfellet da spilleren ny koster 7000 kr, og jeg betalte 4500 kr. Dog har full kvittering og garanti på spilleren naturligvis mtp videresalg:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •