Sett opp din PS3 for video/film avspilling !!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sett opp din PS3 for video/film avspilling !!

Etter å ha kjøpt kalibrerte projektorer, er det flere som kontakter meg grunnet det de oppfatter som black-crush, og generelt dårlig bildegjengivelse. Flertallet av disse benytter PS3 som kilde, mens resten enten har satt opp sin avspiller feil, eller har receiver som gjør konvertering. Siden mange sliter med å få denne PC-baserte avspilleren (PS3) til å fungere skikkelig ved avspilling av film, legger jeg ut "malen" for å sikre korrekt avspilling via PS3. Det de fleste sliter med er PC dynamikkområde, samt at PS3 klipper informasjon i hvitt.

Takk til CNET

BD/DVD menu:

 Cinema Conversion: Automatic
    This setting affects how the player deals with film- and video-based standard-def material originating on DVD and Blu-ray.
    Automatic works well to differentiate between the two.

 Upscale: Normal
    This setting fills the screen properly when dealing with standard-def content converted to high-def by the PS3.

 BD/DVD Video Output Format (HDMI): Automatic
    This setting affects the color space output via the PS3. RGB is best for video games,
    which use the same color spce as computers, while Y Pb/Cb Pr/Cr is best for video, including DVD and Blu-ray discs.
    Auto usually works to detect the source properly, so we recommend most people stick with this setting.
    If you experience discoloration or other issues, try another setting.

 BD 1080p 24Hz output (HDMI): Off (for most HDTVs)
    Most Blu-ray discs are encoded at 1080p/24 natively, which means they have 1,920x1,080 pixels per frame delivered at 24 frames per second, the native film rate. Many HDTVs cannot accept 1080p/24, however, and many more can but don't get any benefit from this setting, and can look choppy or otherwise incorrect. Unless your TV is designed to accept 1080p/24 signals--this includes most LCD models with 120Hz processing, as well as select plasmas with different refresh rates--you should leave this setting turned off. For HDTVs that can accept 1080p/24, however, you might notice a benefit leaving it on; check out our 1080p/24 explainer for more info (For Panasonic 800U, we recommend choosing Off and ignoring Panasonic's 48Hz mode, which introduces unwelcome flicker). We also recommend avoiding Auto, because it can sometimes mistakenly output an incorrect format.

Display Settings menu:

 Video Output Settings: [check all that apply]
    This setting controls the resolution(s) output by the PS3. You should select all of the resolutions with which your TV is compatible. If you have a TV that can accept 1080p signals, you should select all of the check boxes. On HDTVs that cannot accept 1080p, you should check off every resolution except 1080p. The only exception is if you know your TV looks much better with 720p sources than 1080i. If that's the case, we recommend you leave 1080i unchecked as well.

 Cross Color Reduction Filter: Off
    This setting only applies to S-Video and composite-video output, not HDMI.

 RGB Full Range (HDMI): Limited
    This setting controls the range of information output via HDMI. Contrary to what you might think, this setting is best left on Limited for video-based material like Blu-ray and DVD for the majority of HDMI televisions. Some newer HDTVs can receive a slight benefit from Full if calibrated properly, but in general Limited is the best choice, and we use it in the lab to ensure compatibility of the reference player with all displays.

 Y Pb/Cb Pr/Cr Super-White (HDMI): On
    This setting controls whether the PS3 will pass blacker-than-black and whiter-than-white parts of the video signal. It's really only useful during calibration, which is why we leave it turned on. Many discs don't contain material in above white or below black.

Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker igjen. Det var veldig nyttig info. Nå har jeg fått skyggedetaljer og kan se hva som skjer i mørke scener!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig :-D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende, fikk ordnet opp i noe som har irritert meg lenge uten at jeg fant feilen.
    Ble suverent nå, tusen takk :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk. dette var til stor hjelp.
    Hva med bd/dvd audio output format (HDMI) og BD audio output format (optisk) ? Skal dette stå på lineær PCM eller datastrøm?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for guiden. Lurer også på det ner0 spør om. Kjører lyd fra Blu-Ray via HDMI til TV og optisk ut fra TV til HI-FI.

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ner0
    tusen takk. dette var til stor hjelp.
    Hva med bd/dvd audio output format (HDMI) og BD audio output format (optisk) ? Skal dette stå på lineær PCM eller datastrøm?
    litt sent svar, men har lest et sted at linear PCM er best...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av det samme spørsmålet her egentlig.

Kan ikke noen legge ut alt av innstillinger som skal til på bd lyd bilde innstillinger på ps3. er ikke bare og bare og finne det, desuten ligger det mye gammelt som ikke er oppdatert etter alle nye oppdateringer til ps3

Jeg lurer også på følgende. jeg har tv med arc og forsterker med arc, derfor har jeg kun en hdmi fra tv og til forsterker men bør jeg ha en fra ps3 til forsterker og fra forsterker til tv, eller er det bare tull?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stephan
    Litt av det samme spørsmålet her egentlig.

Kan ikke noen legge ut alt av innstillinger som skal til på bd lyd bilde innstillinger på ps3. er ikke bare og bare og finne det, desuten ligger det mye gammelt som ikke er oppdatert etter alle nye oppdateringer til ps3

Jeg lurer også på følgende. jeg har tv med arc og forsterker med arc, derfor har jeg kun en hdmi fra tv og til forsterker men bør jeg ha en fra ps3 til forsterker og fra forsterker til tv, eller er det bare tull?
    Det er vel ulike lyd innstillinger om man har gammel (fat) eller ny ps3 (slim) ?
    Tv/reciver og ARC har vel bare noe for seg om du har og bruker intergrert tuner i tv (cam) eller intergrert bd spiller i tv

Den normale oppsett er
    PS3 HDMI til reciver for så HDMI fra reciver til tv

Skal du enkelt få svar må du skrive hva du har der hjemme

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Det er vel ulike lyd innstillinger om man har gammel (fat) eller ny ps3 (slim) ?
    Tv/reciver og ARC har vel bare noe for seg om du har og bruker intergrert tuner i tv (cam) eller intergrert bd spiller i tv

Den normale oppsett er
    PS3 HDMI til reciver for så HDMI fra reciver til tv

Skal du enkelt få svar må du skrive hva du har der hjemme
    Sant det. Jeg har samsung 55 8000 serien med innebygd riks tv. Så har jeg ny 320gb ps3 og en helt ny yamaha 3010 reciever

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stephan
    Sant det. Jeg har samsung 55 8000 serien med innebygd riks tv. Så har jeg ny 320gb ps3 og en helt ny yamaha 3010 reciever
    Nå har jeg ikke ditt utstyr men skriver hva jeg tror

Samsung tv med riks tv så bør du aktivere for arc om den Har mulighet til det
    (da vil du få stereo + dolby 5.1 på de hd kanaler som det...overført hdmi mellom tv og reciver)

Reciver må du også aktivere arc om den har mulighet
    (for å mota arc fra tv med hdmi kabel mellom tv og reciver)

Det vil da si at du må ha en
    hdmi 1.3 eller hdmi 1.4 high speed kabel fra ps3 hdmi ut til yamaha hdmi innput reciver

må du ha en hdmi 1.3 eller hdmi 1.4 high speed kabel fra yamaha reciver hdmi out til din tv hdmi input

PS3--HDMI---YAMAHA---HDMI---TV

PS3
    velg BD/DVD Audio Output Format ..HDMI som datastrøm (bitstream)PS3™ | Videoinnstillinger

er lenge siden jeg lånte en ps3 for å teste så jeg er usikker på om du trenger å sette flere innstillinger men du kan jo prøve dette jeg har skrevet

Er vel mange lydinnstillinger til ps3 omtalt her på avforum
    Husk at det er en gammel modell av ps3 og en ny modell å siden du har den nye leser du innstillinger til den .

.....du bør også finne en innstilling i din yamaha som heter DRC og sette den til OFF

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker ps3 slim som avspillingsenhet på mine blu-ray filmer.
    har en optoma fullHD projektor som bilde og en yamaha rx-v771 som lydkilde.
    ps3 slim- yamaha- projektor..
    burde jeg da sette bd/dvd audio output på datastrøm eller PCM?
    og hva med bd audio output? Datastrøm(blandet). Datastrøm(direkte) eller PCM?

mvh erik.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende guide, nå fikk jeg endelig til 3D på min Sony HW-30.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra artikkel om ps3 som hjalp til at blu ray avspilling ble mye bedre......noen lignende tips for PS4?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •