Ny blu-ray spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny blu-ray spiller

Hei.
    Finnes det spillere som kan levere skarpe bilder på bd filmer av mindre god kvalitet?
    Har en Panasonic DMP-BD50 som jeg er veldig godt fornøyd med til min pz85 plasma fra samme produsent, men kun på enkelte filmer..
    Så sykt iriterende når du får en ny film i posten du har gledet deg til, eller har kjørt innom 4 forskjellige utleie sjapper for å få bd utgaven istede for dvd utgaven, for så å finne ut at du kunne like gjerne tatt dvd`en.
    Hadde satt utrolig stor pris på svar her..

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo mange spillere som har forbedret seg siden våren 2008
    så bedre bilde ser jeg som meget sansynlig ved bytte til nyere spiller

men hvem spiller og prisklasse blir jo ikke det samme å hvem og prisklasse du trenger for å bli fornøyd

så har man ulempen (for din del) at en ny bra spiller i dag er også mye bedre på dvd så da forskyver du problemet.......ser nesten ikke forskjell dvd/bd

(beste råd er vel å bruke ps3 eller noe som gir bra bd bilde og elendig dvd bilde for da ser du forskjell.. å blir mere fornøyd med bd )

Husk også med ditt utstyr i dag at.................
    Innstillinger spiller
    skjermstørelse/sitteavstand
    osv
    kan også være avgjørende for..... ingen , minimal , større , stor forskjell

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Matt
    Hei.
    Finnes det spillere som kan levere skarpe bilder på bd filmer av mindre god kvalitet?
    Har en Panasonic DMP-BD50 som jeg er veldig godt fornøyd med til min pz85 plasma fra samme produsent, men kun på enkelte filmer..
    Så sykt iriterende når du får en ny film i posten du har gledet deg til, eller har kjørt innom 4 forskjellige utleie sjapper for å få bd utgaven istede for dvd utgaven, for så å finne ut at du kunne like gjerne tatt dvd`en.
    Hadde satt utrolig stor pris på svar her..
    Garbage in, garbage out....man vet aldri på forhånd hvor bra bilde er på en film, enten den er ny eller gammel, på DVD eller Blu-ray....
    Og derfor kan ingen Blu-ray spiller lage glansbilder ut av noe som i utgangspunktet ikke er det...
    Men noen gjør en bedre jobb enn andre, og spillere blir bare bedre....
    Har hatt to Panasonic og synes de gjør en flott jobb...neste spiller blir vel en OPPO....
    Men stort sett så er en b-film en b-film når det gjelder bilde også....men det finnes jo unntak der også...samme når det gjelder lyd...fremdeles (i følge mye jeg har lest her på forumet) så bør man være skeptisk til mindre studioer som gir ut filmer gjennom norske distributøerer som ikke er de store og kjente studioene...
    Leste for ca 6 mnd om Taken...har den "skandinaviske" utgaven, kjøpte den fra England for en mnd siden...og lyden var SÅ mye bedre....og stor forskjell i kapitel oppdeling osv....
    Men ikke forvent topp kvalitet på alle filmer....da blir man ikke skuffet....:-)
    Har du noen konkrete eksempler?
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode tilbakemeldinger.
    Gjevnt over er jeg meget fornøyd med Panasonic spilleren min, men som sagt på en del filmer blir bilde uklart og oppleves til tider som direkte kornete. Er vel som regel et problem på eldre filmer eller såkalte b filmer, men synes det er påfallende stor forskjell fra film til film. Mye større enn det jeg kan huske fra vanlige dvd`er. Også på nyere store utgivelser, uten at jeg kommer på noen konkrete eksempler i farten.
    Spørsmålet er bare om jeg vil oppnå bedre bilde på disse filmene ved å bytte spiller, for på gode utgivelser har jeg ingenting å klage på når det gjelder bildekvaliteten.
    Sitter ca. 2,5 meter fra en 42".

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildestøy (film grain) er av en eller annen grunn mye brukt som effekt på nyere filmer. Det hjelper ikke hvor god spiller du har når filmene er laget slik, bildestøyen vil uansett være der.
    Film grain - Wikipedia, the free encyclopedia
    YouTube - Film Grain On Blu-ray? It's A Good Thing! - HD Nation Clips
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der lærte jeg noe nytt i dag også gitt..
    Men foretrekker nok de filmene hvor denne effekten blir holdt til et minemum..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •