Hakking på blu-ray-spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hakking på blu-ray-spiller

Jeg har en Sony BDPS570 blu-ray-spiller og et Samsung UE32C6705 TV, begge kjøpt for en måned siden. Når jeg spiller Blu-ray-disker med 24p-valget aktivert, er det en liten hakking i bildet hvert tredje minutt eller noe slikt. Merkelig nok var det først en mye større hakking, ca. et halvt sekund, også i lyden, men det forsvant da jeg nullstilte innstillingene på blu-ray-spilleren. TV-en har støtte for 24p, så jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem. Jeg har kontaktet Hifi-klubben, hvor jeg kjøpte det, men de skjønner ikke hva det kan være, og sier at jeg må komme ned i butikken med den, slik at de får sendt den på reparasjon.

Er det noen som har erfaring med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du oppdatert driverne til BD-spilleren?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det har jeg. Jeg har for øvrig også prøvd med forskjellige HDMI-kabler.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd en del forskjellige filmer, slik at du er sikker på at det ikke er dette som er problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for lenken, det var lærerikt. Jeg har faktisk bare prøvd den norske utgaven av "Planet Earth" (SF), som er den eneste jeg har foreløpig. Grunnen til at jeg antok at det ikke kunne være noe med den, var at jeg har sett på den på en Playstation, og der var ikke dette problemet. Men jeg skal skaffe et par andre filmer og se om det er det samme med dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg prøvd "The Departed" på blu-ray og "Cosmos" på DVD, og på begge disse er det samme hakkingen. (På noen andre DVD-er, f.eks. "Black Adder", er dette imidlertid ikke noe problem.) Dette er uavhengig av om jeg har valget "BD/DVD-ROM 1080/24p-utgang" på "Auto" eller "Av" på blu-ray-spilleren (det står i manualen at man skal slå dette av dersom man har problemer med bildet). Slik det er nå, er det så irriterende at jeg rett og slett ikke orker å se blu-ray-filmer på den. Det frustrerende er at jeg ikke vet om det er blu-ray-spilleren eller tv-en det er noe feil med, hvis det da i det hele tatt er en feil og ikke det at det er noen "kommunikasjonsproblemer" mellom enhetene. Jeg synes for øvrig at det er veldig rart at folkene på Hi-fi-klubben ikke har noen anelse om hva dette kan skyldes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yngve N.
    Nå har jeg prøvd "The Departed" på blu-ray og "Cosmos" på DVD, og på begge disse er det samme hakkingen. (På noen andre DVD-er, f.eks. "Black Adder", er dette imidlertid ikke noe problem.) Dette er uavhengig av om jeg har valget "BD/DVD-ROM 1080/24p-utgang" på "Auto" eller "Av" på blu-ray-spilleren (det står i manualen at man skal slå dette av dersom man har problemer med bildet). Slik det er nå, er det så irriterende at jeg rett og slett ikke orker å se blu-ray-filmer på den. Det frustrerende er at jeg ikke vet om det er blu-ray-spilleren eller tv-en det er noe feil med, hvis det da i det hele tatt er en feil og ikke det at det er noen "kommunikasjonsproblemer" mellom enhetene. Jeg synes for øvrig at det er veldig rart at folkene på Hi-fi-klubben ikke har noen anelse om hva dette kan skyldes.

Fant du ut hva det var?
    Jeg har samme problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, jeg skulle ha oppdatert dere tidligere. Ja, problemet er løst. Det kom av at jeg hadde "Motion Plus" påslått på tv-en. Merkelig nok er ikke Sony-spilleren "kompatibel" med denne funksjonen på Samsung-tv-ene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •