Harman/Kardon HD990 CD-problem?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman/Kardon HD990 CD-problem?

Jeg har oppdaget et problem med min nye H/K HD990 CD-spiller/DAC.
    Den gir lydfeil fra originale CD-er som er i tilsynelatende perfekt stand. Jeg har ikke testet mange plater, men på det verste hører jeg lydutfall opptil 30 ganger i løpet av hele CD-en.
    Det arter seg ved at lydnivået blir litt lavere i ene kanalen et øyeblikk, omtrent som på dårlige kassetter i gamle dager.
    På brente CD-R-plater har jeg ennå ikke oppdaget dette problemet.

Jeg leste et innlegg på et annet Hi-Fi-forum (www.hifiwigwam) om en person med akkurat samme problemet, og på et tredje forum (What Hi-Fi) var det en som mente at feilkorreksjonen var dårligere enn på Marantz og en gammel Philips han sammenlignet med.

For å være sikker på at det ikke skyldes vibrasjoner fra høyttalerne har jeg lyttet med hodetlf., med samme resultat.

Er det andre som har lignende erfaringer med sin H/K CD-spiller?

Ellers så liker jeg spilleren godt når den virker som den skal, med nøytral og klar lyd, og DAC-en er også en fin detalj.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har funnet ut at drivverket/laserpick-up er det samme i H/K HD980, HD990 og de siste utgavene av HD970. Det er et Sanyo SF-HD65 drivverk, som forøvrig er et DVD-drivverk.

Jeg er derfor nysgjerrig på om eiere av H/K HD980 eller HD990 har problemer med lesefeil/lydutfall ved CD-avspilling.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •