Sony BDP-S470 - høyfrekvent summing

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony BDP-S470 - høyfrekvent summing

Etter å ha lest mye positiv omtale av Sony BDP S470 gikk jeg til anskaffelse av en slik...

Skuffelsen var stor da vi skulle innvie den ikveld. Utover i filmen merket vi en høyfrekvent "hyling"/summing fra enheten, og jo lenger ut i filmen - dess mere intens lyd. Ødela hele filmopplevelsen.

Andre som har opplevd samme, eller har jeg fått en mandagsutgave?
    Er dette det man får når man kjøper spiller til en drøy lapp lissom? :cry:

Skuffet nå ja.

cozmo

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er lydløs.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ikke lagt merke til noen lyder fra min. Nå står den riktig nok i en stereobenk med dører, så det er jo en liten mulighet for at benken absorberer lydene.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens,
    takk for svar, godt å høre at deres er stille - for bortsett fra dette virker det jo å være en god spiller.

Min øker viningen dess lenger ut i filmen en kommer. På slutten er det så irriterende at det overskygger filmopplevelsen når filmen har stille partier. Har søkt retur hos nettbutikk nå, dette må være en feil i produktet.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er en friksjon i mekanismen som lager ulyd, gir det mening at lyden vil bli sterkere jo lengre inn i filmen du er, ettersom laseren starter ytterst mot kanten av plata og jobber seg innover. Dermed roterer plata fortere og fortere, og friksjonskraften blir større og større.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng, og det skal vel neppe være slik....Får se om returen blir godkjent :?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever til tider litt summing fra min bdp-s370. Vil tro at lydene kommer fra drevet. Du får gi en tilbakemeling på om bytte av spiller retter feilen. Kan ikke si at det er så veldig plagsom, men det kunne vært greit å slippe denne lyden som kommer av og til.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk "ånden" over meg i kveld. Tok med meg spilleren på Clas Ohlson og forklarte problemet. Testen med en DVD og samme høyfrekvente lyden kom. Fikk byttet spiller uten problem. Er veldig fornøyd servicen på Clas Ohlson.

Har nå testen den nye spilleren. Den er stille og fin :-D

Har også gjort spilleren sonefri med min Logitech Harmony 700 fjernkontroll.
    DIY: Sony BDP-S360 Region Free Using Harmony remote, programmed manually - AVForums.com

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cozmo
    Godt poeng, og det skal vel neppe være slik....Får se om returen blir godkjent :?
    Ved nærmere ettertanke begynner vel strengt tatt laseren innerst på plata og jobber seg utover, slik at rotasjonshastigheten blir lavere lengre ut i filmen. Men lyden kan egentlig slå ut begge veier, altså at den blir sterkere i det hørbare området både om plata snurrer fortere og saktere, alt ettersom hva det er som lager lyden.
    Men uansett: Jeg vil tro dette er en reklamasjonssak når flere andre her sier at deres spillere er lydfrie.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått erstatningsspiller nå. Ting tar tid. Denne har ikke den veldig høyfrekvente lyden, men jeg syns likevel at drivverk/lesehode bråker for mye. I stille rom er det ingen problemer å høre at den tusler og går for å si det sånn... Men får vel neppe mer kvalitet enn dette for en drøy lapp.

Hadde vært interessant å høre om noen med dyrere spillere har det heeeelt stille ..

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Philips BDP-9500 og hører ikke en lyd fra den under avspilling (noen svake lyder under oppstarten, men det er vel ikke til å unngå?)

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    Jeg har en Philips BDP-9500 og hører ikke en lyd fra den under avspilling (noen svake lyder under oppstarten, men det er vel ikke til å unngå?)
    Hva vil det si at du ikke hører en lyd fra den under avspilling : Hvis du setter deg 1m unna spilleren og skrur volumet helt av - hører du da ingen verdens ting fra den?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå pleier ikke jeg å sette meg ned 1m unna spilleren for å nilytte til den, men gjorde nettopp et unntak, og joda, hvis jeg hører godt etter, så er det en svak suselyd under avspilling (er vel av platen som spinner og/eller motoren), men 3m unna som jeg pleier å sitte, så hører jeg ingen verdens ting fra den.

Det kommer som nevnt noen lyder under oppstart, fra drivverket når den søker, men det er så kort at det plager meg ikke. Tvert i mot, hadde ikke de lydene kommet hadde jeg trodd spilleren hadde sluttet å virke

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok en annen kvalitet over din Philips spiller enn denne Sony spilleren. Sony'en er en typisk "tusenlapp-spiller",mens din Philips vel kostet vesentlig mer. Man får vel hva man betaler for..

Hos oss er det faktisk relevant å teste nevnte test-tilfelle.

Fra den ene stressless'en er det bare 1m bort til racket med alle stereokomponentene, inkl blue-ray spilleren. Og jeg vil si at det i mange drama-filmer er pauser der det kun er stillhet. Når du sitter der og har en spent stemning mellom to personer på filmen og alt er stille - og du plutselig hører Blu-Ray spillerens kjas og mas - det ødelegger lissom litt ... :|

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ganske så kjedelig ja... Jeg vurderte sony 570, men fant bdp 9500 på romjulssalg til 3k og har ikke angret på det kjøpet. 1m er nærmt, men jeg må som sagt høre etter for å høre spilleren (og måtte slå av Optoma HD82 projektoren som jeg ikke legger merke til til vanlig da den overdøvet spilleren meg god margin)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •