CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 1 av 37 1 2 3 4 5 11 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 721
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller

I slutten av Mars skal Cambridge sin nye 3D Blurayspiller komme på markedet, denne er ca 3000kr dyrere enn nåværende 650 spilleren.

Informasjon fra HFK sine produktsider:

751BD er en audiofil Blu-ray-spiller med støtte for 3D, trådløs nettverksfunksjon og lekkert aluminiumsdesign. Hvis du vil ha alle muligheter og topp kvalitet overalt uten at prisen blir helt umulig, er dette løsningen for deg. Sort eller sølv.

Cambridge Azur 751BD – audiofil Blu-ray-spiller med 3D og trådløst nettverk
    751BD er en avansert og audiofil Blu-ray-spiller med førsteklasses lyd og bilde, og muligheter i fleng. Den kan spille av nesten alle tenkelige disk- og lydformater – inkludert Blu-ray 3D – og den gjør det på en måte som setter nye standarder for økonomisk overkommelige Blu-ray-spillere. Med en skikkelig satt opp lyddel er den en fullblods universal-spiller, som uten problemer kan erstatte selv gode CD-spillere.

Med den innebygde nettverksfunksjonen – eventuelt trådløst via det medfølgende wi-fi-adapteret – kan du spille av musikk, filmsnutter og fotografier fra PC eller nettverksharddisk, men du kan også velge å bruke en av de to USB-inngangene som sitter foran og bak til for eksempel en USB-penn eller en USB-harddisk.

High-end bildebehandling og to HDMI-utganger
    751BD kan spille av 3D fra Blu-ray, og en ganske så uvanlig ting er at du får to HDMI-utganger, slik at du for eksempel kan se på film på flatskjerm og projektor samtidig. Du kan også velge å bruke den ekstra utgangen til å koble spilleren direkte til TVen, slik at du ikke nødvendigvis trenger å slå på anlegget hver gang du skal bruke spilleren. Dette kan være lettvint sent om kvelden, eller hvis ungene skal bruke spilleren.

Bildesignalet fra den første HDMI-utgangen kommer fra en eksklusiv Marvell QDEO-bildeprosessor, som leverer et fantastisk støyfritt og naturlig bilde. Dette gjelder ikke minst DVD-filmene dine, som via denne prosessoren kan oppskaleres til full HD-oppløsning og en kvalitet du til nå knapt har våget å drømme om!

Flott aluminiumsdesign, rask oppstart og enkel betjening
    Med 751BD kan du glede deg over en flott grafisk brukerflate til både grunnleggende og avanserte innstillinger, og du kan til og med gjøre justeringer mens du spiller av en plate. Dette er en detalj som gjør fininnstilling av lyd og bilde mye enklere.

Når du legger en plate i skuffen tar det kun få sekunder før du er i gang, uansett om det er Blu-ray, DVD, SACD, DVD-Audio, HDCD eller CD som står på menyen. Her er du ikke avhengig av å vente eller å bruke spesielle diskformater – alt kjører i gang uten at du trenger å ofre det en tanke. Du får naturligvis også flott og storslagent europeisk aluminiumsdesign akkurat som på de andre Azur-komponentene. Den eksklusive Navigator-systemfjernkontrollen i hel metall høyner bare inntrykket av at dette er et klasseprodukt.

Cambridge Azur 751BD får du i sort eller sølv utførelse.

Cambridge 751BD – spesielle fordeler
    + Svært bra lyd- og bildekvalitet
    + Lekkert og solid aluminiumsdesign
    + To HDMI-utganger
    + Trådløs nettverksfunksjon (wi-fi-adapter er inkludert)
    + Streaming av musikk, fotografier og film fra PC og nettverksharddisk
    + USB-inngang på fronten for avspilling av musikk, film og fotografier
    + Avansert lyd- og bildebehandling
    + Innebygget dekoder for alle høyoppløste lyd- og bildeformater
    + Rask oppstartstid
    + Kan spille av SACD, DVD-Audio og HDCD
    + Analoge 7.1-kanals lydutganger
    + Azur-systemfjernkontroll i metall er inkludert

Cambridge 751BD – spesielle begrensninger
    – Ikke innebygget kortleser for SD-minnekort
    – Ikke streaming av YouTube-videoer

Avanserte audiofile løsninger til både stereo og multikanal
    BD751 er stappet full av avanserte audiofile løsninger. Både de analoge stereoutgangene og 7.1-utgangene er utstyrt med separate, høykvalitets Wolfson WM8740 D/A-konvertere. Alle lydsignaler oppsamples i tillegg til 192 kHz via den eksklusive Anagram Q5-teknologien. Denne løsningen kommer rett fra Cambridges multi-prisvinnende CD-spiller 840C, og den høye oppløsningen gir muligheter til en mye mer presis og skånsom behandling av signalet. Dette kan man i praksis høre i form av en suveren detaljering og klarhet i lydbildet.

BD751 er utstyrt med hele tre spesialutviklede digitale filterkarakteristikker, som lar deg fininnstille lydkarakteren til din personlige smak og anlegget ditt – enda en avansert audiofil løsning, som er hentet fra et annet prisvinnende produkt, nemlig DacMagic D/A-konverteren. Du får også Pure Audio Mode, som slår av alle bildekretsløp ved kritisk musikklytting. Og som prikken over i-en har de analoge utgangene variabelt delefilter, slik at du kan tilpasse utgangssignalet til høyttalerne dine uten å måtte gå via den lydødeleggende DSPen i hjemmekino-receiveren, for eksempel når du lytter til SACD.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info!
    Meget interessant spiller dette.

Hadde egentlig bestemt meg for Denon BDP 2012 som min kommende universal spiller. Men de har altså greid å begå den blemmen å utstyre denne spilleren med kun én HDMI utgang, dermed kan den ikke benyttes sammen med min nåværende receiver (med HD lyd) og 3D TV samtidig. Ubegripelig tabbe av Denon

Da ser jo denne straks mer interessant ut. Og ikke bare fordi den har to HDMI kontakter, men p.g.a. audiofil lyddel og på papiret veldig bra oppskalering på DVD.

Ser veldig fram til en sammenligningstest mellom disse to universal-spillerne. De kommer jo ut på markedet omtrent samtidig
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på denne og 650BD bortsett fra 3D? Den er jo uforholdsmessig dyr i forhold, hvis prisantydningen stemmer.

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rapp
    Hva er forskjellen på denne og 650BD bortsett fra 3D? Den er jo uforholdsmessig dyr i forhold, hvis prisantydningen stemmer.
    Fant den på Hi-Fi Klubben sine sider. Prisen stemmer (6998,-). Kjørte en "sammenligning" som ga følgende resultat:

CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller-cambridge-560bd-vs-751bd-jpg

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye har jo bedre oppskaleringsbrikke Marvel Qdeo samt støtte for flere formater, denne skal jo også være bedre på stereo så det er en spennende spiller altså. Ikke nok med det så har denne innebygget dac 24bit/192hz, ellers kan de meddele at den har 2hdmi innganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har formening om hvor denne står i forhold til andre BD-spillere? Tenker først og fremst på Oppo-93 og Philhips 9600.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo 93 er nok bedre. + den kan gjøres sonefri både dvd og blu-ray.

Philipsen er jeg usikker på, men de gjør det meget bra på tester de 2 siste årene.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo og Cambridge vil vel være mye av det samme siden de er bygd på samme plattform..

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke streaming av youtube video, hvorfor ikke det egentlig?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Oppo 93 er nok bedre. + den kan gjøres sonefri både dvd og blu-ray.

Philipsen er jeg usikker på, men de gjør det meget bra på tester de 2 siste årene.
    751 er bygde på samme platform som Oppo 93, men oppgradert på en rekke punkter. Greit ikke bare anta ting

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ikke streaming av youtube video, hvorfor ikke det egentlig?
    Kanskje pga det finnes på mange tver allerede, ikke godt å si hvorfor men det kan jo ligge noe i det da.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    751 er bygde på samme platform som Oppo 93, men oppgradert på en rekke punkter. Greit ikke bare anta ting

Sånt no vet da ikke jeg
    Skrev ut ifra avforumers erfaringer på de siste modellene.

Skal sies at flageborg har testet c.a 650 opp mot denon`s 2010 og en eller to gode spillere til.
    Og 650`n er mye spiller for pengene så har troen på at 751 er mye universal spiller for prisen

Står mellom oppo 93 og c.a751 som ny universal spiller for meg i år.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her, ser ut som slaget vil stå mellom Cambridge 751 og Oppo 93. Vil ha en spiller med to HDMI ut, 3D, allformat (inkl SACD!) og helst med gode analoge utganger. Den må selv dekode alle lydformater internt.

Apropos SACD over HDMI: Klarer spilleren å få signalet helskinnet over til receiveren eller degraderes det til standard CD-kvalitet? Kan spilleren kjøre DSD over HDMI? Min halvgamle Marantz er (muligens) istand til å ta DSD direkte over HDMI.

Når det gjelder generell bildekvalitet er jeg ikke det minste bekymret når jeg ser hvor bra det er på en Samsung BD-spiller til 800 kr....

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er denne blu-ray spilleren bestilt,- leveringstid fra Hifiklubben er midten av April. Spennende spiller som jeg virkelig ser frem til å få i hus:-D Bare klubben greier å holde fristen nå, det er vanskelig nok å vente i over 2 uker, om ikke jeg skal få ytterligere forsinkelser.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli mildt sagt utålmodig på å få denne i hus nå, platene som venter på å komme i skuffen på Cambridgespilleren ligger i kø ved stereobenken
    2 uker igjen nå, men dette går på tålmodigheten løs. Håper virkelig HFK holder fristen kundene har fått oppgitt mtp dette produktet. Selgeren i HFK jeg snakket med tidlig denne uka sa at de har ganske mange bestillinger på denne spilleren, så tydelig at jeg ikke er den eneste som venter i spenning

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

751bd

En annen smart mulighet denne spilleren har er at den har esata disk tilkobling.Da kan man plutselig ha MEGET store biblioteker direkte tilkoblet spilleren.Det synes ihvertfall jeg er greit å slippe å bruke pc,squeezbox og en hel haug andre enheter.En reciever og en blu ray spiller,enkelt og genialt.Skal bestille en selv i dag!! :-D

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den sonefri på dvd eller kan gjøres sonefri på dvd ???

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Er den sonefri på dvd eller kan gjøres sonefri på dvd ???

Det håper jeg virkelig, jeg regnet vel egentlig med at dette med sonefri er en smal sak å fikse når man snakker om en spiller til 7000 kr. På mine tidligere Marantz dvd spillere har dette vært lett å fikse, så håper det også er tilfelle med Cambridgespilleren8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som gjenstår å avklare for min del er om spilleren har tekstflytting, dvs at den klarer å flytte begge tekstlinjer opp i bildet. Har den det blir det nok Cambridge. I sølv.

Side 1 av 37 1 2 3 4 5 11 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •