CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 4 av 37 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 721
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tok en titt på denne sist lørdag(Klubben i Sandvika, Bærum), ser ok ut i sort. Slik jeg så det med det lyset i butikklokalet virker den sortere enn på offisielle bilder etter min mening.
    Det sto en Denon DBP-2012UD på en hylle ikke langt unna, og jeg må innrømme at jeg likte design og utseende bedre på den. Var dog ikke koblet opp, men kun på utstilling.

Cambridge spilleren var koblet til en Samsung LCD, og noen bitte små veggbaserte høytalere(Fra nettopp Cambridge). I tillegg i et åpent butikk lokale. Så den store testen var dette ikke. Mer på utseende, litt av menyene og form faktor. Display lyset kunne dempes eller slåes av. Bra i kino mørket. Nettverksfunksjonen med streaming fra nettverkshardisk/PC virket bra og kjapp. Akkurat da jeg var der gikk loadingen av en Avatar BD disk unødvendig tregt, men selger byttet til en annen så da gikk det kjappere og forsåvidt godkjent. Ellers er jo testen fra 08/2011 i Hjemmekino bladet posetiv nok. I tillegg til å være en EISA vinner i klassen Universal Player 2011.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Tok en titt på denne sist lørdag(Klubben i Sandvika, Bærum), ser ok ut i sort. Slik jeg så det med det lyset i butikklokalet virker den sortere enn på offisielle bilder etter min mening.
    Det sto en Denon DBP-2012UD på en hylle ikke langt unna, og jeg må innrømme at jeg likte design og utseende bedre på den. Var dog ikke koblet opp, men kun på utstilling.
    Den store ulempen med Denonen er at den bare har én HDMI ut. Det synes jeg er helt utigivelg av Denon, de burde forstå at mange sitter med receivere som er relativt nye, men som mangler HDMI 1.4

Vet heller ikke hvor enkel den er å gjøre sonefri på DVD. Sikkert flere enn meg som har et berg sone 1 DVD'er fra formatets barndom - og som gjerne vil ha mulighet til å spille av disse:smile:
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert flere enn meg som har et berg sone 1 DVD'er fra formatets barndom - og som gjerne vil ha mulighet til å spille av disse
    +1

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj, da ble det en slik en på meg. Mulighet for DSD avspilling av SACD + DVD Audio over HDMI var noe utslagsgivende + en oppegående analog to-kanals utgang.
    Det fulgte med en CD for sonefrihet virker det som. Har ikke sjekket ordentlig ennå. Er på jobb. Kan se på den mer i morgen. Ser slett ikke verst ut i racet med de andre komponeneten ved første øyekast.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj, da ble det en slik en på meg. Mulighet for DSD avspilling av SACD + DVD Audio over HDMI var noe utslagsgivende + en oppegående analog to-kanals utgang.
    Det fulgte med en CD for sonefrihet virker det som. Har ikke sjekket ordentlig ennå. Er på jobb. Kan se på den mer i morgen. Ser slett ikke verst ut i racet med de andre komponeneten ved første øyekast.
    Gratulerer med ny blurayspiller. Gi oss andre noen hovedinntrykk når du har fått prøvd den ut.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge Audio

Azur 751BD
    En liten sneak peak.
    CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller-azur-751bd-9-jpg
    Den kom meget pent pakket inn I et blått stykke tøy. Innpakkingen virket i det hele tatt forseggjort. Selve esken hadde på toppen et plast håndtak. Så det skulle være enklere å bære med seg. Kudos til Cambridge.
    CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller-azur-751bd-2-jpg

Pakken kom med en CD med eks musikk fra Cambridge i 192KHz 24-bit. Bare klassisk da, men likevel. Hyggelig. En CD(Neida, en Blu-ray selvsagt) med software restore disc, i tilfelle senere oppgraderinger. Det virker som den er ment for de som vil beholde sone frihet på DVD? Det står intet om dette i manualen, sånn ved første øye kast. Jeg har ingen DVD i annen sone enn den europeiske og kan ikke bekrefte.
    CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller-azur-751bd-4-jpg

USB adapter for trådløs internett er med. En USB forlengelses kabel er også med, mest med tanke på å kunne plassere evt. trådløse adapter på et punkt hvor den bedre fanger opp signaler.
    CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller-azur-751bd-8-jpg
    Etter å ha koblet de nødvendige kabler(nettkabel, HDMI og stereo kablene til Tara Labs Spectrum 2a), kunne jeg slå på det hele. Etter en relativt oversiktelig og kjapp runde med oppsettmeny, fikk jeg beskjed om at en oppdatering var tilgjengelig. Denne ble lastet ned i et eksemplarisk tempo og installert med god fremdrift.
    CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller-azur-751bd-13-jpg
    Fjernkontrollen er vel neppe det man vil kalle sexy. Men hva gjør vel det når man har en Logitech Harmony one? Bare å programmere å få til å fungere sammen med den nye enheten.
    CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller-fjernkontroll-jpg
    Jeg syns utseende gjør seg bra i oppsettet mitt og kan ikke klage. Den er generelt sortere enn det som synes på hjemmesidene til klubben. Litt diskré, men samtidig i øynefallende.
    CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller-elektronikk-6-jpg

To kanals sterio:
    Dette er jo bare en første prøvelytt, men savner desidert ikke min tidligere Denon 3910. Ved et enkelt trykk via fjernkontrollen kan man gå til pure direkte. Flott. Lyden oppløst og med god trøkk der det trengs.

SACD:
    Artig når man kan slenge på dette og alt fungerer på strålende vis. DSD lyden er der og bekreftes av resceiver. Jeg er ikke opptatt av stereo SACD. Det er multikanal jeg bryr meg om og det trøkker eksemplarisk ut i alle kanaler. Smilet blir bredere.

DVD-Audio:
    Alle platene jeg har blir spilt av så det er en fryd. Intet problem noe sted. Min gamle Denon hadde litt problemer med ”The Best of R.E.M.”, DVDAudio. Cambridge Azur tar denne på strak arm. Smilet blir så brett atte.

Blu-ray: ikke kommet så lange ennå. Men skal se på det etter vært.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DSD lyd fra SACD bekreftes av forsterker...
    CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller-azur-751bd-14-jpg
    Jeg har forresten prøvd steamer funksjon via eget nettverk og må si dette fungerte overraskende kjapt. Etter å ha bekreftet gjenkjennelse av BD via PC så kunne man til og med laste ned egne videoer. Det gikk helt greit. Musikk, bilder og video kan man titte og høre på via denne maskinen. 8)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med en flott spiller Tor, har selv siklet litt på denne så kanskje fristelsen kan bli stor med tiden.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gratulerer så mye med en flott spiller Tor, har selv siklet litt på denne så kanskje fristelsen kan bli stor med tiden.
    Tviler på at du kommer til å angre...8)

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer masse!
    Du spiller jo mye musikk og ser mye musikk på DVD/BD så dette var en veldig fornuftig investering.

Var Oppo et alternativ da du skulle ha ny? (jeg har ikke fulgt med i tråden om det evt. står noe der...)

Cambridge = veldig bra!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Gratulerer masse!
    Du spiller jo mye musikk og ser mye musikk på DVD/BD så dette var en veldig fornuftig investering.

Var Oppo et alternativ da du skulle ha ny? (jeg har ikke fulgt med i tråden om det evt. står noe der...)

Cambridge = veldig bra!
    Oppo var en vurdering og i så fall BD95, men så interessert er jeg ikke i to kanal avspilling til at dette var et fornuftig alternativ. Cambridge får man jo tak i på klubben, og ellers en EISA vinner i tillegg til en meget god musikk avspiller på alle måter. Så da måtte det nesten bli denne

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi benyttet denne Cambridge-spilleren på Horten-messa sist helg og synes den gjorde en formidabel jobb!
    Gratulerer med en snasen multispiller!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk vel ikke akkurat mindre lyst på den etter de bildene...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Vi benyttet denne Cambridge-spilleren på Horten-messa sist helg og synes den gjorde en formidabel jobb!
    Gratulerer med en snasen multispiller!
    He, he, takker så meget8)

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Azur 751BD
    En liten sneak peak.

To kanals sterio:
    Dette er jo bare en første prøvelytt, men savner desidert ikke min tidligere Denon 3910. Ved et enkelt trykk via fjernkontrollen kan man gå til pure direkte. Flott. Lyden oppløst og med god trøkk der det trengs.

SACD:
    Artig når man kan slenge på dette og alt fungerer på strålende vis. DSD lyden er der og bekreftes av resceiver. Jeg er ikke opptatt av stereo SACD. Det er multikanal jeg bryr meg om og det trøkker eksemplarisk ut i alle kanaler. Smilet blir bredere.

DVD-Audio:
    Alle platene jeg har blir spilt av så det er en fryd. Intet problem noe sted. Min gamle Denon hadde litt problemer med ”The Best of R.E.M.”, DVDAudio. Cambridge Azur tar denne på strak arm. Smilet blir så brett atte.

Blu-ray: ikke kommet så lange ennå. Men skal se på det etter vært.

Har hatt denne noen dager nå, og må si meg svært imponert over hva Cambridge har fått til. Dette er ei perle av en spiller som spiller alt, og den gjør det svært overbevisende.

Særlig gleder det at den er så god på DVD-avspilling. Bildene blir nesten HD-aktige med denne scaleren.

Det som i tillegg er gledelig - er at den er svært rask i alt den gjør. Oppstart på alle medier, inn/ut med luke, kommandoer - alt. Når man er vant med en treg Pioneer spiller, så er dette himmelen

Eneste jeg måtte tilpasse litt da jeg overførte kommandoene til Logitech Harmony 885 var undertekst-kommandoen. Cambridgen har en felles knapp for lyd/tekst, men det var bare å opprette en ny kommando for dette, så var alt i orden.

Klar anbefaling fra meg.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge greide ikke å spille av "Pirates of the Caribean" i 3D. Har noen andre hatt dette problemet?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge greide ikke å spille av "Pirates of the Caribean" i 3D. Har noen andre hatt dette problemet?
    Kanskje det kan være en update av FW som må til, har ikke hørt noe om det problemet enda men det er alltid en film som ikke vil virke pga manglende FW. Håper det ordner seg.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Kanskje det kan være en update av FW som må til, har ikke hørt noe om det problemet enda men det er alltid en film som ikke vil virke pga manglende FW. Håper det ordner seg.
    Desverre siste FW er allerede innstalert. Får håpe Cambridge kommer med en fiks. Prøvde PS3 og den fungerte. Lette fram den gamle Panasonicen også, og det fungerte helt greit på den også. Utrolig irriterende.

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre siste FW er allerede innstalert. Får håpe Cambridge kommer med en fiks. Prøvde PS3 og den fungerte. Lette fram den gamle Panasonicen også, og det fungerte helt greit på den også. Utrolig irriterende.
    Send en melding til Hi-Fi Klubben!
    (Har tenkt å kjøpe)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske trassig når man først vil se på film og den ikke fungerer der og da, håper det kommer en fix til dette rimelig snart og husker det var flere spillere som slet med Iron Man 2 også. Er det ikke noen utenlanske forum som har samme problem mon tro?

Side 4 av 37 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •