CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 36 av 37 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 721
    Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Cambridge og Oppo bruker samme plattform, og den plattformen er sykt god. Støtter alle formater, har super bildechip, er rask og har gode D/A-konvertere.

Om de er de eneste vet jeg ikke, men de har blitt veldig populære i entusiastmiljøer med god grunn.

P.S. Akkurat nå hører jeg på albumet du har som profilbilde

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, gratulerer - god musikksmak.

Takk for kjapp tilbakemelding. Jeg har jo Oppo DVD/SACD/DVD-A spiller nå og kjenner til hvor bra de er, så da blir det vel å spare til en Oppo BD....

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk det samme!

Du har jo også Cambridge 752BD hos Hi-Fi Klubben.

Newcomer LeGranDuc sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har støtt på et lite problem med spilleren min.
    Den har begynt og kutte/skurre i lyden med ujevne mellomrom. Det kommer og en bred stripe med grønne prikker når dette skjer. (Svært få prikker)
    Dette skjer når jeg ser DVD, Bluray og filer fra PC/NAS.
    Bruker HDMI kabel til receiveren min. Marantz SR6008.
    Har siste firmware på spilleren. Det skjer når den er kald og varm.

Da har jeg funnet ut av feilen. Inngangen på receiveren som er dårlig.
    Sist endret av LeGranDuc; 11-03-2014 kl 18:47

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teknisk problem som jeg blir veldig takknemlig for en løsning på.

Etter jeg oppdaterte til den nyeste firmware ved juletider har jeg med enkelte filmer/serier begynt å få et problem ved at teksten blir vist for langt ned på skjermen, slik at halvparten blir uleselig/usynlig. Samme skjer om jeg flytter teksten til å være øverst i bildet, da blir også ca halvparten vist "utenfor" skjermen slik at det blir usynlig i bildet. Problemet gjelder ikke på alle blu-ray filmer,men på de fleste.

Noen som har hørt om lignende problem før og hva dette kan være for noe? Aldri opplevd noe lignende med denne spilleren tidligere eller på tidligere firmware, og jeg har sett utallige blu-ray filmer på den gjennom de 2-3 årene jeg har eid spilleren.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

FW oppdatering tilgjengelig (10/2-15)

February 10th 2015: 751BD(CU)-16-0605
    There is a new firmware update for the 751BD/651BD. The 751BD and 651BD use the same firmware. As such, the following update applies to both models.
    - Region A (North, Central and South American and Southeast Asian countries plus Taiwan, Japan, China Hong Kong, China Macau and Korea).
    - Region B (most European, African and southwest Asian countries plus Australia and New Zealand).
    Features of the new update (version 751BD(CU)-16-0605) include the following:

1. Fixes a bug in calculating acoustic propagation delay from the "Speaker Distance" parameters of the "Speaker Configuration" setting.
    2. Resolves an incorrect 4:3 aspect ratio display with some user-generated MKV and MPEG files. When the customer set the "Primary Output" to HDMI 1 and played video in 4:3, double pillar box could be observed on the pictures from HDMI 1 Output. This has been fixed in this update.
    3. Resolves a HDMI handshaking issue introduced by a Sony firmware update to their 4K Ultra HDTV, such as the XBR-55X900A model. The 651BD/751BD could immediately lock up once its HDMI 1 output was connected to the television. This was caused by the new data field related to HDMI 2.0 support in the television's Extended Display Identification Data (EDID) block. We added special handling for these fields and resolved this issue.
    4. Resolves a compatibility issue with the SiliconDust HDHomeRun Prime CableCard TV tuner. If both the TV tuner and the player were connected to the same home network, the player could slow down and produce interrupted images for disc playback after a few minutes. The problem is resolved in this firmware.
    Sist endret av harman/kardon; 02-10-2015 kl 20:18

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaget nå mens jeg ser Turtles med Atmos og 3D.

Det hakker litt i bilde og henger seg litt når jeg ser filmen nå.
    Spessielt i senen med 1. lille slåskampen med Shredderbot v/s Splinter.

Noen som har sett noe nevnt i forhold til fimen ? og hakking med siste FW oppdatering ?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atmos Truble 2... :-(

Expendebels 3 med Atmos i spilleren som et gjennsyn.

Mere hakking etter siste FW oppgradering :-/

Har sendt melding til Cambridge Audio om fuskingen på både Turtles og Expendebels, så håper det ikke er bare min spiller det er noe rart med.
    De måtte skaffe Turtles 5 med Atmos for testing var det siste svaret jeg fikk.

Kan ikke finne noe feil med setup.
    Det kan ikke være annet en spilleren ( eventuelt filmene men tvilsomt ) siden jeg kjører hdmi 2, Kun Audio signalet til Surround forsterker. Og hdmi 1, Kun bilde signalet til tvn.

Irriterende når en tenker gi litt gass når en ser litt action.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tekst forsvinner

[Ja jeg har samme problem. Har du funnet ut av det Gilmore? Do tell hvis du har QUOTE=Gilmour;2016393]Teknisk problem som jeg blir veldig takknemlig for en løsning på.

Etter jeg oppdaterte til den nyeste firmware ved juletider har jeg med enkelte filmer/serier begynt å få et problem ved at teksten blir vist for langt ned på skjermen, slik at halvparten blir uleselig/usynlig. Samme skjer om jeg flytter teksten til å være øverst i bildet, da blir også ca halvparten vist "utenfor" skjermen slik at det blir usynlig i bildet. Problemet gjelder ikke på alle blu-ray filmer,men på de fleste.

Noen som har hørt om lignende problem før og hva dette kan være for noe? Aldri opplevd noe lignende med denne spilleren tidligere eller på tidligere firmware, og jeg har sett utallige blu-ray filmer på den gjennom de 2-3 årene jeg har eid spilleren.[/QUOTE]

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge Audio kommer nå ut med ny(e) universal blu-ray spillere kalt CXU

- Ny ytre look
    - Darbee innebygget
    - Mer en nok inn og utganger
    - Bedre meny
    - 4K
    - Oppegående dedikert analog stereo utgang

Nok til og få meg til og vurdere om min 751 kansje snart er klar for utbytting

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må unnskylde, men er det ikke litt merkelig om de kommer med ny "vanlig" spiller nå rett før vi skal starte på UHD-bd kalaset., oppo har jo sagt at de ikke planlegger noen ny spiller før om minst et år (kanskje mer) så de får gjort Uhd grundig.

https://www.cambridgeaudio.com/de/products/cx/cxu
    Ser på denne at den er fortsatt "bare" hdmi 1.4a
    Så det hele lukter veldig oppo 105d (oppo 10xd har støtte for 4k oppskalering @60hz) med cambridge touch på audio kretsene.
    Når det er sagt har jeg ikke en tvil i skrotten at dette vil bli en ordentlig snadder boks for disc/nettverks media

Men ny 12000 kroners 1080p spiller nå rett før UHD kommer rundt hjørnet så er jeg små skeptiskt til om denne ikke er utdatert før den kommer ut døra.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

12. Liker Gorm har likt denne posten
    Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Må unnskylde, men er det ikke litt merkelig om de kommer med ny "vanlig" spiller nå rett før vi skal starte på UHD-bd kalaset

Men ny 12000 kroners 1080p spiller nå rett før UHD kommer rundt hjørnet så er jeg små skeptiskt til om denne ikke er utdatert før den kommer ut døra.
    Hvorfor ikke?
    Det tar minst et-to-tre år før de klarer å få ut, sannsynligvis 6 mnd etter Oppo (antagelse tatt ifølge forrige versjon), så greit å holde potetene varme for oss kunder.
    Jeg syntes at det blir litt hardt sagt å si at Blu-ray blir plustelig utdatert/utgått, som om det forsvinner fra virkeligheten.

Jeg syntes at det er en litt spennende tid akkurat nå, der "alle" er nervøse og venter på UHD BD, men jeg skjønte ikke før ditt innlegg at folk kan tro at BD blir utgått og ubrukelig, at alt bør kastes/igjenoppbygges, der vi begynner på bar bakke.

Men DVD er fremdeles i salg (irriterende nok), og 3D BD er på vei ut (UHD støtter ikke?), så jeg foreslår at folk trekker pusten dypt, slappe av og tenke på at det er bare et materiell gode, ikke en livsnødvendighet.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 751 har plutselig sluttet å virke, lyser kun ei blå lampe standby, får ikke slått den på eller helt av.
    Noen vært borti det samme?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4 Vis post
    Min 751 har plutselig sluttet å virke, lyser kun ei blå lampe standby, får ikke slått den på eller helt av.

Reklemasjon på spilleren enda ? kan en jo høre me klubben

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Reklemasjon på spilleren enda ? kan en jo høre me klubben
    Ja er det, men har skrudd den opp for å sjekke sikringen så da gjelder sikkert ikke garantien lengre.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går helt sikkert utmerket, så lenge du ikke har ødelagt noe med skrujernet der inne, og du er innenfor reklamasjonstiden.

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å være litt slem i begynnelsen: Lysdioden lyser likevel selv om sikringa er ødelagt?

Sånn tatt på sparken, det kan hende at bryteren er utslitt, en kan sjekke med en multimeter. (f.eks. art.nr. 15-133 fra Biltema)
    Ellers er det vanligste feilen hos strømforsyningen, oftest der at kondensatorene er utslitte (ESR stiger med alderen)
    Elektrolyttkondensatorer (de største, med pluss og minus) har kortest levetid og er følsomme for varme.

https://wiki.xtronics.com/index.php/Capacitors_and_ESR
    https://en.wikipedia.org/wiki/Equiva...ies_resistance

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cambridge 751 BD - feil

Sitat Opprinnelig postet av mk4 Vis post
    Hei. ja nå har min også fått samme feil,kun standby-lampa lyser. Umulig å slå på spilleren både med fjernkontroll og av/på knapp. Den skal jo også slå seg på om man trykker på play eller eject etc.
    Min er gått ut over garantitiden så hifi klubben anbefalte ikke å sende den til rep ( de sender den til danmark) det blir dyrt sa de.
    Har åpnet min og sjekket at strømforsyningen gir strøm, på både 5v og 15 v utgangene. Det virker som om det er selve logikk-kortet som er gått. Det ligger i fronten sammen med displayet tror jeg.

Kom du noen vei med din feil?

Tor

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor56 Vis post
    Hei. ja nå har min også fått samme feil,kun standby-lampa lyser. Umulig å slå på spilleren både med fjernkontroll og av/på knapp. Den skal jo også slå seg på om man trykker på play eller eject etc.
    Min er gått ut over garantitiden så hifi klubben anbefalte ikke å sende den til rep ( de sender den til danmark) det blir dyrt sa de.
    Har åpnet min og sjekket at strømforsyningen gir strøm, på både 5v og 15 v utgangene. Det virker som om det er selve logikk-kortet som er gått. Det ligger i fronten sammen med displayet tror jeg.

Kom du noen vei med din feil?

Tor
    Prøvd og trekke ut kontakten en stund, for så og prøve og slå den på '?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Prøvd og trekke ut kontakten en stund, for så og prøve og slå den på '?
    Ja , prøvd å ha den uten strøm i en god stund uten at det hjalp. Har levert den inn til en lokal reparatør som kanskje kan fikse den.
    Hvis ikke så blir det kanskje en ny spiller til jul...
    Eller er epoken med CD/DVD /bluray over ? Har rippet alle CD'ene over på HD for lengst,spiller DVD/Bluray kun en sjelden gang i ny og ne, kan til nød spille av CD'er og DVD'er med Rasberry pi mediaspilleren.

Tor

Side 36 av 37 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •