CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 32 av 37 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 721
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Fikk endelig denne i hus i dag! Starten ble ikke helt det jeg hadde håpet på.

Første Blu-Ray jeg puttet inn ble bare stående og loade, ingen ting skjedde. Prøvde å koble til wifi for firmwareupdate men den nektet å koble til det trådløse nettverket. Lastet ned update manuelt på USB og oppdaterte, da løste wifiproblemet seg.

Discer får jeg fortsatt ikke itl å starte. Det står bare loading. Har forsøkt Blu-Ray (Dark Knight Rises), SACD (Dark Side Of The Moon) og CD (Acoustic Live). Spille av fra USB og nettverk(DLNA) funket fint. Ble veldig imponert da jeg hørte litt Eagles via FLAC og USB.

Men er det noen ideer rundt diskavspilling? Defekt spiller?

EDIT! Etter å ha trukket ut strøm og satt inn igjen funket den Merkelig....

EDIT2! Jeg må starte spilleren på ny for hver gang jeg bytter disk for å få den til å spille av dette ser ut som defekt, eller?
    Kan virke som det er noe der ja..
    Alt det du nevner som feil, flyter helt fint på min.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    EDIT2! Jeg må starte spilleren på ny for hver gang jeg bytter disk for å få den til å spille av dette ser ut som defekt, eller?
    Prøv factory reset (fulgte vel med en software restore disc)
    Dette gjør ingen ting om du kjører (selv om du må levere den tilbake om du fortsatt får problem)

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Høyere kvalitets følelse enn Cambridge 751 skal man lete lenge etter.. og bruke 10 x mer penger

Oppo 103 burde også vurderes dersom du tenker å bruke såpass mye penger på en spiller..
    Blei en brukt Denon 2012, er vel ikke helt på høyden med Cambridge og Oppo men til 2 lapper måtte det bare bli sånn
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Leser ikke av hverken cd,DVD eller bd.

Fikk plutselig melding om at det er "no disc" i spilleren . Rett før jeg skulle se film hørte jeg en sang på en cd. Satte i filmen,så forfilmer og vips forsvant alt. Prøvde andre disker uten hell. Tok ut strømmen uten at det ga resultater. Kan det være laseren? Av og til starter såvidt en bdplate i noen sekunder,så stopper den. Blir lite film i jula ser det ut til .. Lurer på om det er typisk "engelsk kvalitet"?!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjekkse
    Fikk plutselig melding om at det er "no disc" i spilleren . Rett før jeg skulle se film hørte jeg en sang på en cd. Satte i filmen,så forfilmer og vips forsvant alt. Prøvde andre disker uten hell. Tok ut strømmen uten at det ga resultater. Kan det være laseren? Av og til starter såvidt en bdplate i noen sekunder,så stopper den. Blir lite film i jula ser det ut til .. Lurer på om det er typisk "engelsk kvalitet"?!
    En BD spiller og avspilling er i hovedsak
    Drev
    Hovedkort
    Software hovedkort er programert med

Eneste du har som hjelpemiddel til problem er
    Tørke ribbefett av disc
    Oppgradere spiller med nyeste firmware
    Resette spiller til fabrikkinnstilling

Stort sett lages alt i Kina.......også Cambridge 751bd ( Winbase Electronics China )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 751BD koblet opp mot en Marantz AV7005 forforsterker via HDMI. Hvilken av disse "bør" være best på å decode/håndtere lyden fra Blu-Ray platene?

Eller enklere sagt; Bitstream eller PCM i innstillingene?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mmmbeer
    Jeg har 751BD koblet opp mot en Marantz AV7005 forforsterker via HDMI. Hvilken av disse "bør" være best på å decode/håndtere lyden fra Blu-Ray platene?

Om mulig bruk...

HDMI 1 BILDE: til tv prosjektør ( bilde via forsterker kan påvirker bilde i negativ retning.
    HDMI 2 LYD : til Surround reciver/forsterker/prossesor

Bitstream

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Blei en brukt Denon 2012, er vel ikke helt på høyden med Cambridge og Oppo men til 2 lapper måtte det bare bli sånn

Er nok ingen dårlig spiller det. God pris på den også.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selve decodingen er lik (kvalitets utførelse)
    men
    reciver vil kunne decode flere lyddtyper enn en BD spiller så derfor bør man velge bitstream.

I HD lyd codec vil det ligge mye meta data som er informasjon den som lager lyden kan ha lagt inn , encoder legger inn som skal fortelle hvordan en decoder pakker opp lyden/valgt til å pakke opp lyden.
    (i lydcodec vil varierende mengde av lydens totale kbps ikke bare være lyd men også kbps meta data som er instruksjoner.
    En reciver decoder vil altid ta med alt i en decoding.....en BD spiller kan droppe enkelte ting til decoding til PCM.

Tar man overføringsmetode , motak er bitstream mere sikker måte enn PCM for ikke oppleve degradering av lyd på .

Noen ganger må man decode i en spiller til multichannel PCM
    Det vil være da man ønsker å blande interaktiv lyd med sekundærlyd
    (dette får man bare gjort i spiller å ikke med bitstream til reciver)

Sammenlignet med volum kontroll i en stilling........
    For mange vil HD lyd codec decodet i en reciver høres bedre ut enn Multichannel PCM fra en BD spiller decoding inn reciver.
    Dette er ikke lydkvalitet men volum.
    Er jo bare å teste selv....bitstream v.s decoding i bd spiller.
    Man velger det man mener er best selv.
    At man kan få meget lik lyd når man sammenligner ser jeg ikke som usansynlig.
    At Decoding i BD spiller er fordelaktig fremfor reciver har jeg aldri hørt eller lest at noen mener
    +
    som nevnt tidligere blir det mere å passe på med decoding i spiller da decoderen er begrenset og man bør bitstreame for enkelte codec for best lydutbytte.

Så har man noen BD disc der beste lyd er multichannel PCM .......der har man ingen valg men sendes som multichannel PCM .

Velger man Decoding i BD spiller må DRC settes i BD spiller + andre innstillinger for lyden man ønsker å overføre til reciver

Velger man Bitstream setter man DRC i reciver

Innstillinger / muligheter jeg har nevnt gjelder trådstarters utstyr........på enkelte andre BD spillere / recivere må man endre flere innstillinger/kjøpe bestemte bd spillere for å utfylle gammel reciver osv)

Praktisk er bitstream enklest...
    En BD spiller vil altid starte med lydspor 1 på disc
    (med mindre man endrer i bd spiller til andre spor)
    Altid er ikke beste lydspor lagt som lydspor nr 1 på disc.
    Starter man avspilling uten å sjekke alle lydspor med fjernkontroll/meny så kan man risikere å avspille med dårligere lyd enn det som faktisk er på disc.(fordi ved decoding i spiller vil det bare stå PCM på reciver display....selvsagt kan man sjekke hvem lydspor med bd spiller men mere tungvint)
    Bak på BD disc cover vil beste lyd stå.......med bitstream vil lydcodec vises i display reciver..........da vet man fort om man avspiller beste lyd eller behøver å endre lyd
    (det vil si minst mulig knoting/usikkerhet om hvem type lyd man avspiller ved å bruke bitstream til reciver)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for god forklaring. Det forklarer nok hvorfor jeg ikke hører forskjell på de to innstillingene.

Vil det si at jeg kunne ha kjøpt en billigere blu-ray spiller og fått like god lyd? Jeg kjøpte nettopp denne spilleren fordi de skryter av at den har så god lyd.

Hva med bildekvalitet, samme sak der? I såfall, trenger man en dyr/bra blu-ray spiller når man kun kobler den til med hdmi?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for god forklaring. Det forklarer nok hvorfor jeg ikke hører forskjell på de to innstillingene.

Vil det si at jeg kunne ha kjøpt en billigere blu-ray spiller og fått like god lyd? Jeg kjøpte nettopp denne spilleren fordi de skryter av at den har så god lyd.

Hva med bildekvalitet, samme sak der? I såfall, trenger man en dyr/bra blu-ray spiller når man kun kobler den til med hdmi?
    Bitstream hd lyd ut spiller trenger man ikke dyr spiller til
    Når lyden har fått skryt på 751 er mest sansynlig pga analog lyd ut spiller (DAC behandling) + jitter reduksjoner på coax/optisk

Video.......trenger man dyr spiller når man kopler med hdmi..........
    Hva man trenger er personlig ønske/krav til ytelse

Video er så mye
    alt fra bd 1080p 24 til ulike andre varianter video
    (23.976 fps, 25 fps, ,24 fps 29.97 fps, 50 fps , 59.94 fps.....vises som 50 eller 60 hz , interlaced , progresivt , scalering av oppløsninger enten opp eller ned osv osv)
    Fargeconverteringer og upsamling av farger
    Resultatet video behandling mellom spillere varierer..............

Setter man høye krav til video ytelse.............
    For de fleste vil en meget bra video ytelse ut spiller være avhengig av bd spillerens video behandling.
    Dette følger ikke pris spiller men hva som er inni den.

Man må heller ikke ha bra video prosessor/prosessorer i spiller da man kan bruke ekstern video prosessor (i tv , reciver , PJ eller sepparat video prosessor)
    Dette avhenger at BD spiller har riktig source direct bilde
    (nå har vel ingen bd spillere under ca 4000,- source direct funksjon så man må vel opp i minimum 4 lapper for å kunne overføre best kilde bilde for ekstern video behandling...........en spiller uten source direct vil 100% video behandle bilde før den sender det til en video prosessor å siden ingen bd spillere video behandler bilde 100% perfekt vil aldri en ekstern video prosessor få perfekt utgangspunkt med mindre en spiller har source direct..........faktisk vil fleste bd spillere uten source direct ødelegge mere eller mindre av video som sendes til en ekstern video prosessor)

Ekstern video behandling vil enkelte sepparate video prosessorer kunne overgå feks en Cambridge.
    Feks en slik til 20 lapper
    Lumagen Radiance XS-3D Video Processor - Secrets of Home Theater and High Fidelity

Ser man bare på BD spillere og ytelse video er det ikke pris som avgjør best.
    Man kan få kjøpt BD spiller til 80 lapper som er helt elendige.
    Cambridge Oppo er de BD spillerene som er målt til høyest ytelse video levering som vil si at man trenger ikke betale mere enn ca 5000,- for beste video ytelse BD spiller.
    Ser man feks på Cambridge så er nyeste modeller i salg
    BDP 651BD og BDP 751BD
    Det er samme HDMI video ytelse på 651 / 751 så for beste bilde HDMI og bitstream HD lyd så er det borkastede penger og betale mere for en 751 når 651 yter det samme digitalt.
    Det er først når man skal bruke analoge lydutganger og ønsker høyeste analog lyd kvalitet Cambridge kan levere med en BD spiller man velger 751bd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var lærerikt.

Jeg har nå brukt godt og vel en time på å finstudere oppskalering av filmen Sleepy Hollow fra DVD. Jeg finner at TV'en gjør den beste jobben med å oppskalere denne. Mens Cambridge 751BD og forforsterkeren Marantz AV7005 ser ut til å være veldig like på den jobben, men merkbart dårligere enn TV'en. Kan dette være mulig eller trenger jeg en grundig vask av øynene?

Tv'en er en Samsung PS64D8005.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var lærerikt.

Jeg har nå brukt godt og vel en time på å finstudere oppskalering av filmen Sleepy Hollow fra DVD. Jeg finner at TV'en gjør den beste jobben med å oppskalere denne. Mens Cambridge 751BD og forforsterkeren Marantz AV7005 ser ut til å være veldig like på den jobben, men merkbart dårligere enn TV'en. Kan dette være mulig eller trenger jeg en grundig vask av øynene?

Tv'en er en Samsung PS64D8005.
    Har du satt tven din til 16:9 eller skjermtilpass på Bildestørrelse? Setter du den til 16:9, vil TVen uansett skalere litt - og dermed kan det tenkes at når du kun bruker TVen sklarer du kun 1 gang, og ikke 2 ganger hvis du benytter 751BD eller AV7005. Prøv i skjermtilpass, hvis den nå står på 16:9

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den sto på 16:9. Jeg forsøkte nettopp alle aspectmodusene og ser ikke at dette påvirker bildekvaliteten.

Det er mulig at bildet er litt blassere når tv'en gjør oppskaleringen og at jeg derfor tror bildet er bedre på grunn av redusert synlighet på støy og hakkete kanter. Men det ser merkbart bedre ut når tv'en tar jobben.

Edit;
    Etter å ha funnet manuelle innstillinger i BD751 for sharpness og støyfilter ser jeg at mye av det jeg opplevde som dårligere oppskalering/bildekvalitet kan hentes inn ved justering på disse. Det blir fortsatt ikke bedre enn det tv'en klarer, men heller ikke stort dårligere.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den sto på 16:9. Jeg forsøkte nettopp alle aspectmodusene og ser ikke at dette påvirker bildekvaliteten.

Det er mulig at bildet er litt blassere når tv'en gjør oppskaleringen og at jeg derfor tror bildet er bedre på grunn av redusert synlighet på støy og hakkete kanter. Men det ser merkbart bedre ut når tv'en tar jobben.

Edit;
    Etter å ha funnet manuelle innstillinger i BD751 for sharpness og støyfilter ser jeg at mye av det jeg opplevde som dårligere oppskalering/bildekvalitet kan hentes inn ved justering på disse. Det blir fortsatt ikke bedre enn det tv'en klarer, men heller ikke stort dårligere.
    Nå har du en drit fin tv også da :? :razz: :razz:

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg spiller DVD har jeg et eget oppsett på spilleren min for det. Fungerer flott. På BD skal det være mest mulig ukomprimert. Titter nå på Peter Gabriel sin "Growing up live". En DVD som funker meget bra med DTS lydbilde. Bildekvaliteten via azur 751BD er fantastisk.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen sjanse for at denne spilleren kommer med støtte for Netflix?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok lite sannsynlig. Det kommer en ny modell som støtter dette og mye annet. 752BD. Noen grunner til å oppgradere må man jo ha, Game of Cards for eksempel.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel mange ting som påvirker om Netflix eller andre tjenester kommer på en 751bd eller ikke kommer.

Mediatek som plattform utvikler må være interesert
    (de gidder ikke legge til så mye nye aplikasjoner til de eldre plattformene sine siden de utvikler nye plattformer ..det koster og utvikle/tilpasse de gamle ) ......legger neppe til noen ting med mindre de tjener på det

Plattformen må være laget/godkjent av stream tilbyder (feks netflix) så det er gjennomførbart. (sikkerhetsfunksjoner osv)Plattformen CA 751 bruker er laget for Netflix..ja
    Plattformen i CA 751 er ikke laget for og takle Netflix 3.0...1080p 24Hz 5.1 lyd/3D ...heller ikke 1080p 60Hz 5.1 som er beste som sendes i dag......plattformen i CA 751 takler Netflix 2.0 ...720p 60Hz 2.0 lyd...tviler på at det legges til en utdatert Netflix utgave i CA

Cambridge må være interesert
    Følger man med CA så er de utrolig lite interesert i og følge opp spillerene med forbedret software til eksisterende modeller.
    (store mengder forbedringer har kommet fra mediatek men veldig lite og skjelden har blitt lagt ut som firmware til 751 eiere)
    Dette kan ha noe med pakkeavtalen de har med Mediatek da de kjøpte plattformen , kan ha noe med kostnadsbesparelse ved ikke å leie/bruke tid på produkter solgt til kunder osv.

Netflix må være interesert
    (slik jeg har forstått er ikke Netflix særlig interessert i å betale for programmerere å skrive en programvare for gamle modellene....ikke bare ca men generelt for plattformen som også brukes av andre spiller produsenter...plattformen til 751BD er snart 2 1/2 år gammel)
    Netflix er sikkert glad i flest mulig potensielle stream kunder....slik det ser ut pr i dag ser det ut for at de satser på større marked ved nye modeller enn å bruke store summer til programerere/tilpassning i eldre utstyr

Er vell ikke tvil om at nettbaserte tjenester er fremtiden.
    De vil sansynligvis øke enormt.
    Problemet for mange som ønsker å følge bd spiller utviklingen med streaming media services der software innstaleres i bd spiller blir vel mest sansynlig at man hovedsakelig må bytte spillere hele tiden ....da nye tjennester i liten grad blir lagt til eldre modeller/ da forbedrede/oppdaterte stream tjenester i liten grad legges til eldre modeller
    __________________________________________________ _______

Plattformen til nye CA 752BD er laget/godkjent til å takle Netflix 3.0 ....
    skal kunne greie 1080p 24 hz / 3d 5.1 lyd om netflix i fremtiden tilbyr det.

Om Netflix kommer på CA 752BD ?
    Azur 752BD Universal Upsampling Blu-ray, DVD & CD player
    Er ikke nevnt mere enn YouTube og Picasa på CA 752 men spilleren kommer vel i salg i Februar ....da får man endelige utvalg stream spilleren tilbyr

CA 752 vil ha mulighet til Roku stick Roku Streaming Stick | Roku Streaming Player
    Roku stick har over 700 kanaler (spotify , amazon , netflix , vudu osv)
    ...kanaler--->Channel Store | Roku Streaming Player

Nå er ikke Roku for Europa enda men man får kjøpt den fra feks usa og kan bruke VPN osv
    (litt dumt da man ikke får feks Nordiske stream tjenester)
    (ser Roku brukere feks får Norsk tekst på US Netflix filmer

Ja man har mange andre streaming muligheter men for den som ønsker en meget bra video prosessor behandlingen feks en CA bd spiller har må sende stream tjenestene ubehandlet inn spiller å la spilleren ta bilde jobben.......ikke la externe stream boxer osv gjøre dette.
    Selv har jeg inntrykk av at jo mindre bd spiller produsentene er jo mindre stream tjenester tilbyr dem.
    Skal man ha mest mulig tjenester og best oppfølging ang stream tjenester innstalert i en bd spiller bør man satse på en Sony , Samsung osv da de sitter med bedre avtaler/ofte eierinteresser i enkelte stream tjenester

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hygen, du har ekstremt mye å komme med. veldig artig å lese seg opp med svarene dine :-)

Jeg har nå om dagen en panasonic bdt 500 hjemme, litt for å se om det var noen vits , for meg , med det jeg har i stua å oppgradere fra ps3'n. Og siden marantz dv 6400 spilleren begynner å krangle så tenkte jeg skulle prøve å få lånt meg en 751 også ( samtidig )for å se om den er 'så' mye bedre , igjen på mitt utstyr, en panasonicen at det forsvarer å levere P og kjøpe cambrige'n .

Er det heeelt skjegget i postkassa å kjøpe en 751 nå ? (nå som den nye er rett rundt hjørnet ? ) Regner ikke med at det er så mange 751 på lager hos klubben at de kommer med et blow out salg på den, og 752 kommer vel til å legge seg på gml 751 pris (?) Og det blir litt overkill for både for anlegg og en lommebok som skal igjennom en komf og tannregulering nå snart.

Side 32 av 37 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •