CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 30 av 37 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 721
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Selges det en del Cambridge? Ja, men ikke veldig mye. Det selges vesentlig mer Denon, Samsung og mangfoldig andre, også mye fordi at Cambridge ikke er en skrekkelig stor produsent.)
    Jobber du på hovedlageret til Hifiklubben? Jeg fikk nylig høre fra en av sjefene i hifiklubbsystemet at Cambridge-spilleren hadde solgt vanvittig mye og var en stor suksess for "klubben".

Det er nok heller ingen ulempe at spilleren vant fjorårets EISA Awards for beste Blu-ray-spiller og ble årets spiller i en rekke lyd- og bildemagasiner (inkl. norske Lyd og bilde).

Hvordan vet du at denne har solgt mindre enn Denon?

Selvsagt har Blu-ray-spillere i prisklassen 500-1500 solgt mer (f.eks. Sony, Panasonic etc), godt hjulpet av Elkjøp og de andre kjedene. Men hos klubben?

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jobber du på hovedlageret til Hifiklubben? Jeg fikk nylig høre fra en av sjefene i hifiklubbsystemet at Cambridge-spilleren hadde solgt vanvittig mye og var en stor suksess for "klubben".

Det er nok heller ingen ulempe at spilleren vant fjorårets EISA Awards for beste Blu-ray-spiller og ble årets spiller i en rekke lyd- og bildemagasiner (inkl. norske Lyd og bilde).

Selvsagt har Blu-ray-spillere i prisklassen 500-1500 solgt mer (f.eks. Sony, Panasonic etc), godt hjulpet av Elkjøp og de andre kjedene. Men hos klubben?
    Jeg jobbet på HFK i et par år, og har sånt sett en viss pekepinn ja. Hovedlageret til HFK ligger i Danmark, forøvrig, mens statistikk for salg går ut til butikkene via nett.

Plast-produkter til 500-1500 selger selvfølgelig mer enn "skikkelige" bd-spiller med metallchassis. Grunnen til at jeg sier at denne har solgt mindre enn eksempelvis Denon handler om i hvilken grad produsentene har kapasitet til å produsere ønsket antall. Denon er en vesentlig større produsent enn Cambridge, og deres rimelige modeller gikk det mer av - og var lettere tilgjengelig, enn tilsvarende fra Cambridge. Med det sagt så har min far en 650BD fra CA og jeg en 751BD. Hva som er best og hva som selger best er to forskjellige ting, du ser hva jeg har valgt selv.

Det var utsagnet at Cambridge skulle være tilsvarende Klipsch som jeg stusset ved og derfor ønsket å diskutere/problematisere.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen

Meget interessante opplysninger. Jeg har tenkt flere ganger at 751 må være en av de største salgssuksessene til klubben noensinne? Hadde vært spennende å sett noen tall/statistikk på dette

751 må være en massiv suksess, både for Cambridge og for klubben.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Meget interessante opplysninger. Jeg har tenkt flere ganger at 751 må være en av de største salgssuksessene til klubben noensinne? Hadde vært spennende å sett noen tall/statistikk på dette

751 må være en massiv suksess, både for Cambridge og for klubben.

Godt mulig statistikk har endret seg. Det ville vært veldig bra for Cambridge som er en liten produsent i den store sammenhengen. En suksess måles ikke alltid direkte mot konkurrenter med andre forutsetninger, men mot målene som er satt for det gitte produktet. Sånt sett vil jeg absolutt si at det har vært en massiv suksess.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Godt mulig statistikk har endret seg. Det ville vært veldig bra for Cambridge som er en liten produsent i den store sammenhengen. En suksess måles ikke alltid direkte mot konkurrenter med andre forutsetninger, men mot målene som er satt for det gitte produktet. Sånt sett vil jeg absolutt si at det har vært en massiv suksess.

Nettopp, man kan se en slik statistikk på flere ulike måter. I denne omgang så siktet jeg til antall solgte enheter, som jeg med 751 vil tippe er meget høyt? Spesielt kan jeg vanskelig se for meg at hifiklubben har solgt et større antall enheter av et såpass dyrt produkt som dette relativt er (7000 kr).

En ting er å pumpe ut blu-ray spillere til 1000 lappen, men når man snakker om 7 laken beveger man seg opp i et annet marked naturligvis. Skulle som sagt gjerne sett tall på dette. Hva er ditt tips Tore? Snakker vi om klubbens største salgssuksess noensinne når det gjelder komponenter i denne prisklassen?

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser mye bra om 751 spilleren her på forumet, og trekkes mer og mer mot et kjøp av denne, da jeg uansett har planer om å bytte ut min nåværende bluray spiller.

Lurer på en del rare ting som sikkert mange her kan svare på..

1. Medfølger det HDMI kabel i pakken?

2. Hvordan er spilleren ved tanke på "resume" av DVD og bluray? Hvis man f.eks stopper en film midt inni, putter inn en annen film, for så å bytte om og putte inn den første filmen igjen, vil denne da starte der den slapp? eller vil den starte fra begynnelsen av?

3. Vil det under film være en lydmessig fordel å benytte den analoge multikanal koblingen (5.1 oppsett i mitt tilfelle) istedet for lyd via HDMI? Kobler til Yamaha RX-V3067 receiver.

4. Ved tilkobling av analog multikanal, bør man bruke en SUB-signalkabel mellom spiller og receiver for LFE kanalen, eller kan man bruke vanlig RCA som på resten av kanalene?

5. Ser i manualen på nettet at man kan deaktivere lyd via HDMI inne på innstillinger på spilleren. Er dette nødvendig/lurt om man fører lyden via multikanal? eller har dette null for seg?

6. Om kjøp av denne, kommer den også til å erstatte min nåværende CD-spiller (den billigste fra NAD). Vil lyden ved avspilling fra CD automatisk komme fra den separate analoge stereo utgangen selv om spilleren også er tilkoblet med multikanal og HDMI?

7. Er den like rask på oppstart og bytting av lydspor på musikk CDer som en dedikert CD-spiller?

8. Kan man få opp tittel navn osv i displayet ved avspilling av musikk CDer som har dette?
    Dali - Auralex - Van den Hul - Yamaha - Marantz

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Nei.

2) Jeg har aldri testet det på DVD, men den husker plasseringen du stoppet en Blu-Ray på.

3) Jeg tviler. RX-V3067 er en god forsterker med god DAC.

4) Vanlig RCA mellom spiller og receiver. (Men det går helt problemfritt med en subkabel og).

5) Det har nok ingenting å si i ditt tilfelle.

6) Ja, det er jeg ganske sikker på.

7) Nei, men den er ganske kjapp. Den bruker litt lengre tid på å laste CD-plata siden den først må identifisere hvilken type plate det er. Sporskifting går så kjapt at jeg ikke har tenkt over at det er treigt, i alle fall.

8 ) Det vet jeg ikke. Men jeg tipper ja.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ConCon
    Leser mye bra om 751 spilleren her på forumet, og trekkes mer og mer mot et kjøp av denne, da jeg uansett har planer om å bytte ut min nåværende bluray spiller.

Lurer på en del rare ting som sikkert mange her kan svare på..

1. Medfølger det HDMI kabel i pakken?

2. Hvordan er spilleren ved tanke på "resume" av DVD og bluray? Hvis man f.eks stopper en film midt inni, putter inn en annen film, for så å bytte om og putte inn den første filmen igjen, vil denne da starte der den slapp? eller vil den starte fra begynnelsen av?

3. Vil det under film være en lydmessig fordel å benytte den analoge multikanal koblingen (5.1 oppsett i mitt tilfelle) istedet for lyd via HDMI? Kobler til Yamaha RX-V3067 receiver.

4. Ved tilkobling av analog multikanal, bør man bruke en SUB-signalkabel mellom spiller og receiver for LFE kanalen, eller kan man bruke vanlig RCA som på resten av kanalene?

5. Ser i manualen på nettet at man kan deaktivere lyd via HDMI inne på innstillinger på spilleren. Er dette nødvendig/lurt om man fører lyden via multikanal? eller har dette null for seg?

6. Om kjøp av denne, kommer den også til å erstatte min nåværende CD-spiller (den billigste fra NAD). Vil lyden ved avspilling fra CD automatisk komme fra den separate analoge stereo utgangen selv om spilleren også er tilkoblet med multikanal og HDMI?

7. Er den like rask på oppstart og bytting av lydspor på musikk CDer som en dedikert CD-spiller?

8. Kan man få opp tittel navn osv i displayet ved avspilling av musikk CDer som har dette?

1. Nei

2. Min spør om jeg vil gjennopta avspilling så ja.

3. Nei. Bruk HDMI, da kan du bruke Romkorrigereingen.
    Det er veldig god lyd fra denne spilleren.
    HDMI til film og flerkanalers musikk.

Så kan du bruke den analoge dedikerte stereoutgangen for det lille ekstra på 2 kanalers musikkspilling.

4. Igjen... HDMI er mye enklere... trenger da bare en kabel. Og kan bruke romkorrigereingn.

5. Det er 2 HDMI utganger.
    Om mulig kan du benytte den ene HDMI-2 til lyd til reciver og HDMI-1 til bilde til TV eller Projektør. Det anbefalers.

6. Ja.

7. Ja.

8. Ja. Den grønne knappen fremme på fjernkontrollen.

Dette er mye Universalspiller for pengene.
    Bilde og lyd er fantastisk.
    Nettverksspiller. (enten via kabel eller trådløs)
    USB port der du kan koble til ekstern hardisk.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med resumefunksjon må ligge på filmen for at det skal virke i første omgang. Det er dessverre ikke alle filmer det virker på. De fungerer også forskjellig i forhold til hvilket selskap som gir ut filmen. Disney drar deg gjennom hele sulamitten, og det er ikke før man trykk play til slutt at den forteller at denne filmen har vært sett før, og spør om man vil se den videre.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ConCon

Alle Blu Ray spillere produsert de siste år er like ang avspilling.
    DVDer og ikke BD J (java) vil gjenoppta avspillingen riktig.
    De aller fleste BD J kan ikke gjenoppta avspilling riktig.
    Avhengig av BD J programmet lagt på disc kan noen få gjenoppta avspilling.
    Så kort forklart er det disc type som avgjør avspillingsmulighet.

Om cambridge gir mere ...det mange omtaler som....dybde , renhet , klarhet , luftighet , detaljert lyd osv enn reciver.
    Det vil si DAC i cambridge eller DAC i reciver.
    Lydmessig fordel.........dette har med type lyd man liker/ønsker avspillt på sitt øvrige utstyr.

Ulemper er
    Du får ikke automatisk LFE boost i reciver (+ 10 db) å må gjøre dette manuelt i reciver eller ved å justere subwoofer volumknapp.
    (veksler du mellom digital overføring (bitstream codec/multichannel PCM) å analoge utganger må du justere LFE hver gang du veksler mellom analogt/digitalt)

Usikker men vil tro Cambridge er DTS-HD Master Audio Essential som vil si at spilleren støtter ikke decoding av DTS 24 bit 96 kHz til analoge utganger.(man kan bare bitstreame dette til reciver HDMI ,optisk , coax )for decoding der)
    (DTS 24/96 man finner på noen DVD og BD filmer)

Ellers nevner jeg om du senere skal utvide til 6.0 , 6.1 , 7.1 oppsett.
    Spilleren decoder ikke utvidelsescodec (feks DTS ES (6.1) å vil sende dette ut som 5.1
    (man må bruke HDMI , optisk , coax å bitstreame til reciver for riktig decoding)
    RCA phono på alle kanaler
    Null for seg

ja.....du velger en analog inngang på reciver..feks cd ..til sepparat stereo ....så du veksler med reciver remote ...stereo fra sepparate analog utgang bd , stereo ut multichannel analog utgang ....hdmi stereo velger du med reciver remote til hdmi inngang reciver du bruker

oppatert...litt tregere ...bytte spor ja ca like rask

__________________________________________________ ____
    Du vil oppleve analog multichannel surround lyd som mere "tamm" enn over HDMI ved samme volum sammenligning
    Dette er i hovedsak volum å ikke lydkvalitet .

Kommer du til en konklusjon der du ikke anser analogt (multichannel/stereo) fra BD spiller som nødvendig men ønsker å bruke HDMI og reciverens DAC kan du kjøpe den billigere Cambridge 651 da den er lik 751 på alt (bare analoge lyddelen som er ulik)
    eller kommende Oppo bdp 103 som kommer om kort tid da denne har 4k scalering , to hdmi inn/ut , bedre netflix støtte osv

Kjøper/Låner du en 751bd har du selv valget å kan teste analogt v.s hdmi til multichannel........selv er jeg sikker på at du da velger hdmi
    __________________________________________________ _____
    Du vil få brukt romkorrigering reciver selv ved bruk av multichannel analog.
    Du kan velge helt ubehandlet lyd fra bd spiller eller behandlet av reciver
    Spiller har delefrekvens , avstand innstillinger så man må ikke bruker reciver til dette.
    Det man må huske ved multichannel analogt er å sette DRC i spiller (bruker du HDMI settes DRC i reciver)
    Kjøper man ny Cambridge bd spiller å den ikke er oppdatert med firmware etter 2011 kan man kunne avspille DVD ISO , BD ISO , DVDA ISO......oppdaterer man firmware mister man muligheten til ISO avspilling.
    (man må jo ikke oppdatere bd spiller med mindre man trenger/må gjøre det å vurderer for/imot ut fra hva en ny firmware inneholder å om man trenger oppdateringen)
    Cambridge Audio

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CAMBRIDGE Azur 651BD Blu-ray - Torget

Får ikke min til å akseptere 5 GHz trådløst nett, men det betyr ikke så mye, youtube fungerer fint, men veldig begrenset med videoer der plutselig, får ikke opp mange videoer når man søker og mange av de er "ikke tilgjengelige".

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan fortelle meg hvordan jeg får opp album bilder?? Tenker da på når jeg streamer musikk fra NAS.

Newcomer Bumblebee sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

8. Ja. Den grønne knappen fremme på fjernkontrollen.
    Dette stemmer vel ikke? På min er det kun artist/sanginfo på on screen display. ikke på displayet på selve spilleren..
    Cambridge Azur 751BD | Cambridge Azur 851A | Monitor Audio RS6
    Cambridge DacMagic Plus | Mac Mini | ADB 5720CDX | Samsung UE55F8005

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bumblebee
    Dette stemmer vel ikke? På min er det kun artist/sanginfo på on screen display. ikke på displayet på selve spilleren..

Å, var det selve displayet så er det nok ikke noe hjelp der nei.
    Det må brukes en tv, prosektør eller noen monitor for den infoen ja.

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Noen som kan fortelle meg hvordan jeg får opp album bilder?? Tenker da på når jeg streamer musikk fra NAS.
    Ingen som får til dette altså?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har liksom ikke noe nytt å tilføye til de positive erfaringene med 751BD, men jeg MÅ likevel...
    Har nå kjørt spilleren med CD, både via HDMI og analog. Har kjørt BluRay filmer og konserter, SACD og DVD-A, DVD filmer... Denne boksen gjør alt rett!!

Det er også noe med lydsignalene via HDMI... Jeg har bedre bass enn med min tidligere Pioneer BluRay (lx52). Trodde at Pio sitt PQLS-system skulle gi optimal overføring, men det jeg får via hdmikabelen på denne Cambridgen er ikke dårligere. (NB: har ingen "teknisk" forklaring eller teori).

Og jeg som i noen tid nå har sverget til HDMI for musikk tar nå gjerne en økt med mine beste utvalgte CD'er (mht teknisk lydkvalitet) via analog...

Denne "boksen" er verdt penga - uten tvil!!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av snupi6
    Jeg har liksom ikke noe nytt å tilføye til de positive erfaringene med 751BD, men jeg MÅ likevel...
    Har nå kjørt spilleren med CD, både via HDMI og analog. Har kjørt BluRay filmer og konserter, SACD og DVD-A, DVD filmer... Denne boksen gjør alt rett!!

Det er også noe med lydsignalene via HDMI... Jeg har bedre bass enn med min tidligere Pioneer BluRay (lx52). Trodde at Pio sitt PQLS-system skulle gi optimal overføring, men det jeg får via hdmikabelen på denne Cambridgen er ikke dårligere. (NB: har ingen "teknisk" forklaring eller teori).

Og jeg som i noen tid nå har sverget til HDMI for musikk tar nå gjerne en økt med mine beste utvalgte CD'er (mht teknisk lydkvalitet) via analog...

Velkommen etter :-D

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+1. Denne spilleren fortjener all skryt den kan få. Etter min mening forsvarer ytelsene denne Cambridgen gir en pris på minst 10 000 kr, hvis ikke mer.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Velkommen i klubben.

I tillegg til det du skriver, så er jeg spesielt fornøyd med at den spiller alle mine gamle DVDer fra flere soner. Og så er det jo fint med en spiller som også spiller DVD Audio og SACD. HDMI eller analogt, fritt valg. Denne spilleren blir jeg nok å beholde lenge.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må vel være en bra pris for denne spilleren ?

CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Side 30 av 37 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •