CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 3 av 37 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 721
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Huff da.

Så selv om 751 er en liten smule bedre en oppo 93 så ser det da ut til at etter som Waters slo bulk i planen om 751 i racket siden den ikke holder sonefri på dvd.
    Synd da 751 er bedre lydmessig totalt sett en 93 er :-/

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ingenv its i å kjøpe Philips BDP9600 da den ikke kan gjøres sonefri på Blu-Ray delen?

Cambridge Audio 751 virker bra den, men er Oppo BDP-93 total sett bedre? Jeg er ute etter en BD-spiller som tar blu-ray fra alle soner!

Vil helst ha Philips... Og min BDP-7300 ser ikke ut til å kunne bli sonefri!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Så ingenv its i å kjøpe Philips BDP9600 da den ikke kan gjøres sonefri på Blu-Ray delen?

Cambridge Audio 751 virker bra den, men er Oppo BDP-93 total sett bedre? Jeg er ute etter en BD-spiller som tar blu-ray fra alle soner!

751 er bedre lydmessig for den som er mest inne på lyd opp mot oppo 93. ( på musikk er det dedikert egen stereo utgang på 751)
    Via hdmi er de nok like, mulig det er en tyngere bass fra 751.

Bildemessig er de veldig lik (sansynligvis prikk lik kvalitet) i kvalitet på blu-ray.
    På dvd er jeg ikke sikker på hva som er best da jeg bare har lest og ikke prøvd/sett noen av de.

Det eneste som gjør at det blir oppo-93 fremfor C.A-751 er at 751 mister sonefriheten ved firmware oppdaterineng som skrevet på forrige side.
    Hadde det ikke vært for det så hadde det blitt 751 på meg når en har penger til og kjøpe :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crap. Da blir det Oppo'en for min del da... Er avhengig av sonefri BD-del! Har fra før av en Norsk Philips BDP-7300 som jeg har gjort DVD-sonefri. Greit nok det. Men savner å kunne kjøpe Amerikanske BD filmer.

Er det billigere og bedre å bare kjøpe en Amerikansk BD-spiller tro? Enn en Oppo til 7k?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crap. Da blir det Oppo'en for min del da... Er avhengig av sonefri BD-del! Har fra før av en Norsk Philips BDP-7300 som jeg har gjort DVD-sonefri. Greit nok det. Men savner å kunne kjøpe Amerikanske BD filmer.

Er det billigere og bedre å bare kjøpe en Amerikansk BD-spiller tro? Enn en Oppo til 7k?

Ja. Om en tør ta sjansen...

Er da ikke 100% sikker på OM eller hvordan Cambridge 751 kan fikses til sonefri igjen da etter filmware oppdateriner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om en tør ta sjansen? Haha, hva mener du?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om en tør ta sjansen? Haha, hva mener du?
    forholde seg til garanti og reprasjoner i utlandet

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja, jeg har aldri opplevd at NOE av det jeg har kjøpt har gått istykker, fra Norge eller utlandet. 9 av 10 Nintendoer jeg eier er fra USA, de fleste er brukte og har ikke garanti. Still, alle virker.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Den er visst Sonefri fra fabrikk på DVD, men om du oppdaterer spilleren med ny firmware forsvinner Sonefri delen desverre.

Noe nytt om dette?
    Det ville være trist om en ellers så attraktiv spiller må diskvalifiseres på grunn av denne detaljen. Har veldig lyst på den, men det er helt uaktuelt med en BD spiller som ikke er sonefri på DVD.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare kjøpe dette kittet og få den sonefri på alt?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drøye 1000 lappen for den chippen

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nærmere bestemt 820 kroner. Da jeg fikk min, hadde de merket den som gave og dermed ble det ingen fortolling.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med frakt også da ?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frakten var faktisk gratis. Totalsum var $149, som tilsvarer 820 kroner, sånn omtrent.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Det eneste som gjenstår å avklare for min del er om spilleren har tekstflytting, dvs at den klarer å flytte begge tekstlinjer opp i bildet. Har den det blir det nok Cambridge. I sølv.
    I månedens hjemmekinoblad så bekreftet de at Cambrige spilleren hadde flytting av tekst. De brukte denne funksjonen selv i test.

Cambridge spilleren er meget intressang mht specs. Iallefall etter mine vurderinger.
    Er vist en Oppo kloning dette, mye mer tilgjengelig også, dessuten klart bedre mtp garanti.

Skal jeg kjøpe en spiller til 6-7 laken og det skulle skje noe, så er det greit å kunne stikke innom butikken og få det fikset med en gang. Når det kommer til kundebehandling og service så er det få som slår klubben.

På Elkjøp kan du risikere å vente i månedvis, på hifiklubben så ordner de saken med en gang.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Hvorfor ikke bare kjøpe dette kittet og få den sonefri på alt?

Takk for opplysningen:razz:

Kjekt å vite at det er en mulighet, men jeg synes faktisk at det er lureri dersom sonefridelen på DVD forsvinner ved første oppdatering av spilleren. Dette må de få en fiks på, slik at neste oppdatering ikke ødelegger muligheten for sonefri avspilling på DVD. Sonefri blu-ray er ikke noe must. Får stikke innom klubben og høre med dem.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Drøye 1000 lappen for den chippen
    Man får med en CD på kjøpet for å gjøre den sonefri igjen (DVD) etter oppdatering. Så sier Hifi klubben. Bestilte meg en slik i dag.

http://www.hifiklubben.com/files/Tes...ino_201108.pdf

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hvis du sjekker f. eks Axel music, så vil du se at svært mange Blu-ray filmer i dag er sonefrie....så mange at det nesten ikke er verdt bryet med å ha en sonefri spiller....men det er jo mulig, og det koster...men finnes mange hack på nettet som gjør rimeligere Blu-ray spillere sonefrie...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Man får med en CD på kjøpet for å gjøre den sonefri igjen (DVD) etter oppdatering. Så sier Hifi klubben. Bestilte meg en slik i dag.

http://www.hifiklubben.com/files/Tes...ino_201108.pdf

Har lova ut å besøk ei god venninne litt sørafor "Trondheim i byn" så håpe de passe me tia så en kan stekk innom bassengbakken 1 da å sjå å hør litt da.

Kunna tængt mæ å fått tak i nå tittla frå "over there" som dæm sei e litt bedre kavalitet på en blu-ray frå Europa.
    Overlever nok på sonefri og sone B.

Bare en har pengene hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en viktig opplysning. Da kan nok spilleren bli aktuell for langt flere.

Side 3 av 37 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •