CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 23 av 37 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 721
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Grattis med kongespiller

Hvilket lydformat er det i mkv-fila du tester med?
    Vet ikke helt, når jeg går inn på egenskaper på fila står det: VLC mediafil (.mkv).
    Og når jeg går inn på mediainformasjon i VLC Player står det:

Kringkaster 0
    Type: Lyd
    Kodek: A52 Audio (aka AC3) (a52)
    Kanaler: Stereo
    Sample rate: 48000 Hz
    Bitrate: 384 kb/s

Prøvde tidligere i dag med en annen fil denne gang mp4 format. Den fungerte fint både lyd og video. Så det må være noe med filformatet på den andre så er feil.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AC3 er Dolby Digital. Det er ikke sikkert spilleren støtter det over minnepinnen - du må nesten bare se i manualen om den står under støttede formater.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må det være at den ikke støtter Dolby Digital over minnepinne. Klarer ikke finne noe om det i manualen, men går ut ifra det.

Blir bare mer og mer imponert av denne spilleren. Så nettopp Dio - Holy Diver - Live på blueray. Fantastisk bilde og lyd. Må nok kjøpe inn flere konsert bluerays...:-D

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et par spørsmål

Har lenge vært bestemt på 751bd, når pengene strekker til. Har bare begynt å undre litt, på om 651bd kan være godt nok for meg?

Lyden er viktig, da jeg ikke skal ha noen separat cd spiller. Er de analoge utgangene virkelig så veldig mye bedre enn å kjøre lyd og bilde over hdmi? Eller er det marginale, knapt hørbare forskjeller?

Kommer til å streame en del musikk og filmer i HD kvalitet fra en NAS. På dette stiller 651 og 751 likt, eller? Og er det uproblematisk å streame filmer i HD kvalitet trådløst med disse spillerne? Eller bør det kables?

Noen som kan hjelpe og synse litt om hvilken spiller som passer best til mitt behov?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Har lenge vært bestemt på 751bd, når pengene strekker til. Har bare begynt å undre litt, på om 651bd kan være godt nok for meg?

Lyden er viktig, da jeg ikke skal ha noen separat cd spiller. Er de analoge utgangene virkelig så veldig mye bedre enn å kjøre lyd og bilde over hdmi? Eller er det marginale, knapt hørbare forskjeller?

Kommer til å streame en del musikk og filmer i HD kvalitet fra en NAS. På dette stiller 651 og 751 likt, eller? Og er det uproblematisk å streame filmer i HD kvalitet trådløst med disse spillerne? Eller bør det kables?

Noen som kan hjelpe og synse litt om hvilken spiller som passer best til mitt behov?
    751bd på torget nå

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    751bd på torget nå
    Jeg finner den ikke....(men kanskje allerede solgt...)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg finner den ikke....(men kanskje allerede solgt...)
    Anonsen ser ut til og være fjernet ja.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Anonsen ser ut til og være fjernet ja.
    Det stemmer nok. For det var jeg som kjøpte den!
    Herlig. Enkelt valg når selger bare bor et steinkast unna

Har koblet opp men dog møtt litt motstand. Uansett hva jeg mater med, cd, dvd eller blu ray så får jeg "unknown disc".. Enkel løsning på dette?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer nok. For det var jeg som kjøpte den!
    Herlig. Enkelt valg når selger bare bor et steinkast unna

Har koblet opp men dog møtt litt motstand. Uansett hva jeg mater med, cd, dvd eller blu ray så får jeg "unknown disc".. Enkel løsning på dette?
    Gratiss med ny 751! Men dette ser ikke ut til å være bra, og er symptomer på laserfeil/feil på lesefunksjonen av platene. Du testet natrurligvis spilleren hos kjøper med ulike typer plater slik at du fikk se at den funket?

Er redd det ikke er noen enkel løsning på dette, har hørt om lignende problemer hos bekjente, og da har de måttet ha spilleren inn på repereasjon /service.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Gratiss med ny 751! Men dette ser ikke ut til å være bra, og er symptomer på laserfeil/feil på lesefunksjonen av platene. Du testet natrurligvis spilleren hos kjøper med ulike typer plater slik at du fikk se at den funket?

Er redd det ikke er noen enkel løsning på dette, har hørt om lignende problemer hos bekjente, og da har de måttet ha spilleren inn på repereasjon /service.
    Takker! Man blir som et lite barn på julaften :-D
    Løsningen var ikke så avansert. Prøvde å starte om spilleren et par ganger uten hell. Men å nappe ut strømmen og koble til igjen gjorde susen!
    Så nå er det bare å sette seg ned, bli godt kjent med spilleren og nyyyte!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Man blir som et lite barn på julaften :-D
    Løsningen var ikke så avansert. Prøvde å starte om spilleren et par ganger uten hell. Men å nappe ut strømmen og koble til igjen gjorde susen!
    Så nå er det bare å sette seg ned, bli godt kjent med spilleren og nyyyte!

Bare å kose seg ja Det som er så herlig med 751 er at den kvitterer med topplyd uansett hva du forer den med av skiver, helt rått. Mest velbrukte 7 laken jeg kan huske

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlighet for en spiller!

Har ikke fått tid til å teste allverden ennå, men merker jo allerede at dette er kvalitet på meget høyt nivå. Responstid, byggekvalitet, lyd og bildekvalitet er helt rått og et kvantesprang i forhold til min gamle Panasonic BD spiller. Ser det nok ekstra tydelig på dvd, som flere har påpekt før.
    Neste på tapetet nå er å finne en passende og godt fungerende NAS, så jeg får testet streaming-funksjonen. Det virker som en aldri så liten utfordring, når jeg leser rundt på nettet...
    Hvordan er det med trådløs streaming av hd-materiale som flac og film i hd? knirkefritt? Fallgruber? Vanlige flaskehalser?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlighet for en spiller!

Har ikke fått tid til å teste allverden ennå, men merker jo allerede at dette er kvalitet på meget høyt nivå. Responstid, byggekvalitet, lyd og bildekvalitet er helt rått og et kvantesprang i forhold til min gamle Panasonic BD spiller. Ser det nok ekstra tydelig på dvd, som flere har påpekt før.
    Neste på tapetet nå er å finne en passende og godt fungerende NAS, så jeg får testet streaming-funksjonen. Det virker som en aldri så liten utfordring, når jeg leser rundt på nettet...
    Hvordan er det med trådløs streaming av hd-materiale som flac og film i hd? knirkefritt? Fallgruber? Vanlige flaskehalser?
    Gratulere8) Du har valgt en meget fin spiller.
    Trådløst har jeg aldri brukt den, da jeg alikavel har muligheter for å kable den til ruteren. Fungerer fint-fint da med strømming av musikk, bilder og videofiler(egne opptak, ikke prøvd noe annet). På nettet er YouTube fungerende, men som alltid savner man et tastatur når man skal søke opp ting. Fjernkontroll styring blir da en hemsko og tregt.
    Det du bør gjøre er å koble den analogt med lydkabler(Phono) i sterio og bruk gjerne litt kronasje på dem. Det har denne spilleren fortjent. Den fungerer som en meget habil CD spiller.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådløst har litt med din router , avstand osv

avspilling over nettverk , usb , disc er spilleren samme som Oppo
    Cambridge har ingen god brukermanual (ikke oppo heller for den saks skyld) men det er bra FAQ på oppo spilleren........leser du den kan du finne ut mye om din nykjøpte Cambridge :-)

BDP-93 Media Files FAQ - OPPOwiki

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Gratulere8) Du har valgt en meget fin spiller.
    Trådløst har jeg aldri brukt den, da jeg alikavel har muligheter for å kable den til ruteren. Fungerer fint-fint da med strømming av musikk, bilder og videofiler(egne opptak, ikke prøvd noe annet). På nettet er YouTube fungerende, men som alltid savner man et tastatur når man skal søke opp ting. Fjernkontroll styring blir da en hemsko og tregt.
    Det du bør gjøre er å koble den analogt med lydkabler(Phono) i sterio og bruk gjerne litt kronasje på dem. Det har denne spilleren fortjent. Den fungerer som en meget habil CD spiller.
    Takker

Har kommet frem til at jeg også kommer til å kjøre kablet løsning. Med litt omrokkeringer har jeg muligheten til det.
    Har koblet til de analoge stereoutgangene bare for å teste, med med noen gamle billigkabler. Så kommer til å investere i noen dugende nye lydkabler. Litt usikker på hvor jeg skal legge lista, men tar meg en tur på HK så har de sikkert noen innspill å komme med :wink:

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker

Har kommet frem til at jeg også kommer til å kjøre kablet løsning. Med litt omrokkeringer har jeg muligheten til det.
    Har koblet til de analoge stereoutgangene bare for å teste, med med noen gamle billigkabler. Så kommer til å investere i noen dugende nye lydkabler. Litt usikker på hvor jeg skal legge lista, men tar meg en tur på HK så har de sikkert noen innspill å komme med :wink:

Kan bare føye meg til innspillet fra Rotja, om at denne spilleren fortjener et par skikkelig gode signalkabler for å yte sitt beste.

Jeg ville gått for noe fra Van del hul, som de fører på HFK. Fantastiske kabler som leverer super lyd, og value for money. Ville iallfall rundet 1000 lappen, for å antyde et konkret prisnivå.

Denne klassikeren for eks, har jo legendestatus i VDH sortimentet Ligger på 1398 kr. Har selv jubileumsversjonen av denne, og kan bekrefte at den låter nydelig på 751

VAN DEN HUL The D-102 III HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour, hvordan får du HD lyd fra BD filmer gjennom den fine kabelen der? Det er coax kabel

Til ordinære CD plater er den sikkert helt super!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Gilmour, hvordan får du HD lyd fra BD filmer gjennom den fine kabelen der? Det er coax kabel

Til ordinære CD plater er den sikkert helt super!

Hæ? Det er en analog rca signalkabel vel?Kjører den i stereo utgangene på 751 og rett i stereoforsterkeren min. Coax kabel er vel noe annet?

Hvorvidt jeg får HD lyd eller ikke, kan jeg ikke si bastant, men det låter iallfall nydelig når jeg spiller BD konserter

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Hvis det er analogkabel så dekodes signalene i BD spilleren.

Men slik du har kablet (stereo ut) får du vel da bare to kanal lyd og ikke full surround som jo er en heftig opplevelse med denne spilleren og BD plater.

Men det vet du sikkert godt.

Spennende kabel det der.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Ok. Hvis det er analogkabel så dekodes signalene i BD spilleren.

Men slik du har kablet (stereo ut) får vel da bare to kanal lyd og ikke full surround som jo er en heftig opplevelse med denne spilleren og BD plater.

Men det vet du sikkert godt.

Spennende kabel det der.

Jepp, det er helt bevisst at jeg ikke får surround Har lagt alle pengene mine for å få best mulig stereolyd og samtidig ha en god spiller til både dvd, blu-ray og CD skiver. Altså alle typer plater som jeg spiller. Jeg liker best stereolydspor, også på livekonserter.

Ja, kabelen er strålende og føles som den gir utrolig mye for pengene. Føler ikke noe behov for å gå videre opp på signalkabelskalaen med denne. Man kan jo bare forestille seg hvordan de virkelig dyre og gode VDH kablene låter 8)

751 bør iallfall ikke avspises med skolisser fra Biltema i de analoge stereoutgangene, det er sikkert

Side 23 av 37 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •