CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 22 av 37 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 721
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Da tenker du på analoge lyden ?
    For resten av spilleren er neppe kostbar på samme måte som oppo 93/95 ikke er det

Ser man i usa koster de påkostede (analog lyd) utgavene 2-3 ganger så mye som standard utgavene å standard utgavene har en usa butikkpris på 3000-3500 kr (BDP 93/651BD)

Ja, tenker spesielt på de analoge stereoutgangene på 751.

Men flere anmeldere har generelt påpekt at det man har fått til med 751 (til prisen spilleren koster tatt i betraktning), er nesten ubegripelig.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne spilleren er rett og slett rå! Men prisen på den, samt oppo er for høy uansett syns jeg. Cambridge 651 er nok den spilleren som passer folk flest pga lavere pris, samt de fleste kjører HDMI rett i reciveren og ikke analogt. Video chipen i disse er nydelig. Synd Cambridge ikke satte på en digital INNGANG på denne spilleren! Det hadde vært helt sjefs for oss med Squeezebox/Sonos .

Men dette er drømme spilleren. Selv har jeg en bra HTPC som nok gjør jobben "bedre", men som standalone spiller er Cambridge spilleren fantastisk. Men for folk flest med en god reciver, så syns jeg rimeligere alternativer ifra "plast" produsentene gjør en like god jobb (f.eks. Panasonic 310... ).

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Men prisen på den, samt oppo er for høy uansett syns jeg.
    Dette er jeg veldig uenig i.
    I forhold til hva man får av kvalitetskomponenter, funksjonalitet, lyd&bildekvalitet samt byggekvalitet og ikke minst at den er sonefri på DVD, så vil jeg si at spilleren er et kupp.

Den er verdt prisen som CD-spiller alene.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Dette er jeg veldig uenig i.
    I forhold til hva man får av kvalitetskomponenter, funksjonalitet, lyd&bildekvalitet samt byggekvalitet og ikke minst at den er sonefri på DVD, så vil jeg si at spilleren er et kupp.

Den er verdt prisen som CD-spiller alene.

+1. Dette er også eksakt hva flere anmeldere har påpekt i sine omfattende tester av 751. Spilleren forsvarer prisen på 7000 kr som standalone CD spiller, så i praksis får man en referanse blu-ray spiller, dvd spiller og SACD spiller på kjøpet som en ren bonus. Det er i mine øyne intet mindre enn fantastisk hva Cambridge har fått til med 751.

Her er et par fyldige og svært omfattende tester/anmeldelser av 751, for de som ikke har lest disse, eller tygger på å kjøpe spilleren.

Cambridge Audio 751BD review | T3

"...you get a polished, open sound with irresistible depth and a lovely purity of tone... The Cambridge Audio 751BD is a master class in creating a Blu-ray player, boasting a luxurious design both internally and externally."

Cambridge Audio Azur 751BD review | from TechRadar's expert reviews of Blu-ray players

"Overall, the 751BD should be lauded as a brilliant disc-spinner. With its sturdy build and broad playback options, it's a relevant, powerful performer."

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drammen er da ikke langt unna Kongsberg
    Oppo BDP-95EU Blu-ray spiller - Sort

HFK til Cambridge er vel på Kongsberg

Var faktisk ikke klar over at soundgarden solgte oppo.

Skal høre med både de og HFK om muligheten for å hjemlån.

Takk for tips.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    +1. Dette er også eksakt hva flere anmeldere har påpekt i sine omfattende tester av 751. Spilleren forsvarer prisen på 7000 kr som standalone CD spiller, så i praksis får man en referanse blu-ray spiller, dvd spiller og SACD spiller på kjøpet som en ren bonus. Det er i mine øyne intet mindre enn fantastisk hva Cambridge har fått til med 751.
    Det er vel neppe Cambridge eller Oppo som skal ha kredit for spillerene.
    Cambridge/Oppo har uten tvil kjøpt sine OEM/ODM spillere som har blitt bygget på
    Winbase Electronics i Kina
    Blir jo som en pc som settes sammen av hovedkort, skjermkort,lydkort
    Man kjøper en ferdig utviklet modell og setter inn egen PSU og lydkort om lyden skal forbedres enn det standard modellen de har kjøpt har.
    Man kan få sitt firmanavn på kretskort,spiller osv så derfor kan 1 fabrikkmodell komme ut i salg som mange fabrikanters modell

Tar man tidligere Cambridge 650BD så er den samme som Oppo BDP 80 der begge er bygget av Winbase

Det er ikke mange utviklere av BD spillere å helt logisk at feks Oppo,Cambridge , Onkyo og andre ikke utvikler sine spillere selv men kjøper en modell.
    Slik var det i DVD alderen også at Cambridge/Oppo fikk sine spillere fra Winbase å var noe ulikt på dem så var det analoge lyden

Ser man forskjell Cambridge / Oppo er det i hovedsak analoge lyden som er modifiert på spillerene , Oppo i sammarbeid med Mediatek har forbedret ene Mediatek brikken så spilleren har noen få funksjoner/støtte til lyd , 95 har satt inn vifte men ellers er spillerene identiske.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel neppe Cambridge eller Oppo som skal ha kredit for spillerene.
    Cambridge/Oppo har før kjøpt sine OEM/ODM spillere som har blitt bygget på
    Winbase Electronics i Kina
    Blir jo som en pc som settes sammen av hovedkort, skjermkort,lydkort
    Man kjøper en ferdig utviklet modell og setter inn egen PSU og lydkort om lyden skal forbedres enn det standard modellen de har kjøpt har.
    Man kan få sitt firmanavn på kretskort,spiller osv så derfor kan 1 fabrikkmodell komme ut i salg spm mange fabrikanters modell

Tar man tidligere Cambridge 650BD så er den samme som Oppo BDP 80 der begge er bygget av Winbase

Det er ikke mange utviklere av BD spillere å helt logisk at feks Oppo,Cambridge , Onkyo og andre ikke utvikler sine spillere selv men kjøper en modell.
    Slik var det i DVD alderen også at Cambridge/Oppo fikk sine spillere fra Winbase å var noe ulikt på dem så var det analoge lyden

Ser man forskjell Cambridge / Oppo er det i hovedsak analoge lyden som er modifiert på spillerene , Oppo har forbedret ene Marvell brikken så spilleren har noen få funksjoner/støtte til lyd , 95 har satt inn vifte men ellers er spillerene identiske.

Etter hva jeg har forstått (blant annet i de mange testene jeg har lest av Cambridge 751), så er det helt korrekt at den bygger på den velkjente plattformen som også OPPO spillerne bruker.

Men der stopper også likhetene, Cambridge har visst gjort ganske så store gode forandringer i arbeidet med sin 751. Mest merkbart er dette på den analoge stereodelen, hvor de har toppmatet den med sine Wolfson konvertere og upsamplingsteknikk som også er brukt i deres toppmodeller på CD spiller siden.

Etter hva jeg har kunnet lese meg til fortjener Cambridge en stor del av æren for hvor god spiller 751 faktisk er. (Mener det står endel om dette i de to anmeldelsene jeg linker til i forrige post Hygen).

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har forstått (blant annet i de mange testene jeg har lest av Cambridge 751), så er det helt korrekt at den bygger på den velkjente plattformen som også OPPO spillerne bruker.

Men der stopper også likhetene, Cambridge har visst gjort ganske så store gode forandringer i arbeidet med sin 751. Mest merkbart er dette på den analoge stereodelen, hvor de har toppmatet den med sine Wolfson konvertere og upsamplingsteknikk som også er brukt i deres toppmodeller på CD spiller siden.

Etter hva jeg har kunnet lese meg til fortjener Cambridge en stor del av æren for hvor god spiller 751 faktisk er. (Mener det står endel om dette i de to anmeldelsene jeg linker til i forrige post Hygen).
    Velkjente plattformen ?

Tar en bdp 93 som eksempel da 95 og 751 har store analoge kort som dekker over endel av hva man kan se i en spiller

Spillerens oppbyggning
    (bakplate,bunn , lokk og front er like mellom 651,751,93 , bakplate 95 er lik men har luftehull til vifte i tillegg)
    Front er lik i forhold til plassering av knapper osv pga hovedkortene er like men selvsagt har frontplate ulik finnish

Hold deg fast Gilmour for her kommer delen som er nesten hele Blu Ray spilleren
    Hovekort er likt mellom 651,751,93 og 95) (forskjellg farge da)

Hovedkort gir meny og styring , hvem filer / disc format spiller takler , decoding , scalering ,osv å kortet er identisk mellom spillerene
    (det viser også ytelse,kompatibel,manualer , skjerm meny , felles firmware mellom oppo/cambridge)

Det som er anderledes er
    Analoge lydkortet
    Strømfordyningsdelen
    Sansynligvis drevet
    sansynligvis føttere under bunnlokk spiller

Beklageligvis ikke forstørret likt men

Slike hovedkort blir ikke utviklet av Cambridge eller oppo så noen berømmelse til noen av fabrikantene ang utvikling blir en vits men kredit fpr å ha valgt dette kortet som representant for ny spiller skal de ha for

Det som er dumt med alle disse spillerene er den kjipe fjernkontrollen man skulle tro hørte til en DVD spiller til 300 kroner kjøpt på ICA

Jeg er enig at spillerene er bra men i forhold til pris betaler man langt fra lite skal man bruke spillerene digitalt (video/lyd) .........om de mange 1000 kronene forsvarer den analoge lyden ? ikke etter min mening da man får ekstremt lite ekstra fra standard Cambridge/Oppo og opp til de påkostede utgavene men så er jeg ingen stereo lytter heller
    Man bør vel ha kostet på så det holder med øvrig utstyr først for kanskje få den lille ekstra lyden

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at du har mer detaljert og omfattende kunnskap om dette enn meg Hygen. Dog henviser jeg bare til hva jeg har lest i artikler og omfattende tester av både OPPO 95 og spesielt Cambridge 751. Og flere anmeldere har påpekt at resultatet er ikke bare basisplattformen sin fortjeneste:men svært god "modifisering" og trimming av spilleren sin fra Cambridge selv.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dog henviser jeg bare til hva jeg har lest i artikler og omfattende tester av både OPPO 95 og spesielt Cambridge 751. Og flere anmeldere har påpekt at resultatet er ikke bare basisplattformen sin fortjeneste
    Hifi magasiner , produktlanseringer/nyheter osv kan ikke forholde seg til annet enn å skrive navnet på spillere og nummer (navn på den som selger den )

Det ville bli alt for rotete for slike magasiner osv å blande inn OEM/ODM inn i informasjonen og øvrig produksjonshistorie til sine lesere
    (utvikling , produksjonslinje helt frem til produkstet selges i butikk)
    Vil vel også tro at de fleste anmeldere som tester mange spillere neppe har info , har interesse i å blande fabrikanter

OEM........Original Equipment Manufacturer - Wikipedia

ODM........Original design manufacturer - Wikipedia, the free encyclopedia

Historien til feks en spiller kommer ofte langsomt med tiden der de ulike firmaer røper litt om opphav til en spiller, Entustiaster plukker spillere så små som gryn,firmware blir endret til lesbar txt på pc og utforsket.
    Oppo spillerene som kom allerede i 2010 har blitt studert og gransket grundig så man har mye dokumentasjon å sammenligne Cambridge med.
    __________________________________________________ __________________________________________
    Forskjellen er noen få detaljer/bruk av ene Mediatek brikken som også kommer frem av firmware..................oppo/cambridge har identisk firmware ....oppo har noen tilleg pga mediatek brikken som da gir mere muligheter.......cambridge har ingen ekstra funksjoner som oppo ikke har så derfor identisk firmware.

Digitalt ut bilde og lyd har ikke Oppo noen form for trimming eller forbedring
    (det eneste de har gjort i sammerbeid med mediatek er som nevnt å endre ene mediatek brikken ..fra 8530 til 8531 (hdmi 2 utgangen)
    Uten å studert forskjellene mellom disse brikkene tror jeg større mediefil støttepå (video/lyd) i brikken er eneste Oppo kan tilby

Cambridge å Oppo har lenge solgt meget like spillere
    Cambridge Audio har tidligere sagt at de har kjøpt OEM/ODM produsert hos Winbase Electronics

OPPO BDP 80 ----> cambridge Azur 750BD
    Oppo DV-971HD ----> Cambridge Audio DVD79
    Oppo DV-970H ----> Cambridge Audio DVD89
    Oppo DV-980H ----> Cambridge Audio DVD99

Også Oppo BDP 93/95 , Cambridge 751 er laget på Winbase men på ulike produksjonslinjer
    da Cambridge ønsket endringer (bla hele den analoge lyddelen)
    __________________________________________________ _______________________________
    Finstuderer man nettet vil man finne en uttalelse fra High Fidelty fra Polen som i 2011 skrev at det etter cambridges ønske er gjort forbedring av Marvell Qdeo 88DE2750-BIF-2 ang video delen
    De skriver forbedringen er gjort med Mediatek men er kitt underlig da brikken er fra marvell.......å heller ikke har fått endre nummer som indikerer at den ikke er identisk med Qdeo 88DE2750-BIF-2
    Hvor mye man skal legge i noen ord fra et Polsk magasin?
    Om den såkalte forbedringen er bruk eller ytelse ?
    (uansett scorer både oppo og cambridge likt i Benchmark ytelse video)
    Samme Polske nettsted opplyser også når det gjelder Cambridge om endring i drive control (drevet) med annen servo software (trodde oppo/cambridge hadde hver sine drev men de har vel kanskje samme da men cambridge har endret litt på software til det)

Om det skulle være reelle endringer er det rart de ikke er nevnt av andre + er vel neppe viktige da spiller ikke overgår dagens benchmark referanse
    __________________________________________________ _______________________
    Som Cambridge eier
    Er jo også en stor fordel for Cambridge spiller eiere som kan hente enorme fakta og opplysninger rundt om på nettet fra siden spillerene er like.
    BDP-93 FAQ - OPPOwiki

BDP-93 Media Files FAQ - OPPOwiki

BDP-93 Streaming FAQ - OPPOwiki
    __________________________________________________ _______________________

Det er jo også andre spillere som sansynligvis bruker samme hovekort men har valgt egen analog lyd forbedring for de ønsker sikkert å kunne tilby en signatur og kvalitet andre ikke har (om er bedre eller dårligere ?)
    Primare BD32
    Electrocompaniet EMP2
    men har ikke lest eller studert så mye rundt disse spillerene ennå

Det er få som utvikler og produserer BD spillere (på samme måte som dvd før)

Derfor får man mange modeller som er like men med mange navn
    Mange som selger, få som utvikler , få som har produksjonslinje for BD spillere
    Fleste under her utvikler ikke eller har ikke produksjonslinje for BD spiller produksjon

Navn som står på noen spillere er
    United , Tecsonic , DMTECH ,Sony , Pioneer , Panasonic , LG , Yamaha , Phillips , Onkyo ,
    Denon , NAD , Marantz , Samsung ,Tevion , HMV Maidston , Sherwood , Momitsu ,Westinghouse ,
    Mitsubishi, Hitachi , QTEC , Amex , TLC , Funai , Hualu , Magnavox , Desai , Olevia , S1digital ,
    Sylvania , Soniq , Vtrec , Xoro , VDiGi , Memorex , Integra , Daewoo , Bush , Oppo , Cambridge , Amex ,
    Acesonic , Blu Cobra , Curtis Mathes , Goldmund , JVC , Sharp , Toshiba , VDiGi , Sigmatek , Xoro , Loewe ,
    Sigmatek , Hotwell , Onkyo , Electrocompaniet , Haier , Primare , Harman Kardon , Grundig , Krell ,
    Acram , McIntosh............osv osv osv

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ut som jeg får en cambridge på hjemlån etter påske

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovekort er likt mellom 651,751,93 og 95) (forskjellg farge da).... Hovedkort gir meny og styring , hvem filer/disc format spiller takler, decoding scalering , osv å kortet er identisk mellom spillerene (det viser også ytelse,kompatibel,manualer , skjerm meny , felles firmware mellom oppo/cambridge)
    Jeg vil bare følge opp et gammelt stridsspørsmål; Cambridge 751 vs. 651. De som har fulgt denne tråden vet at enkelte (inkl. undertegnede) har hatt en litt dårlig opplevelse med 651 som bildegjengiver i motsetning til 751. Jeg har derfor spurt og fått følgende svar:

651 var opprinnelig utstyrt med en nedskalert bildebrikke i forhold til 751, men at 651 av alle praktiske (og renommemessige) årsaker fikk den samme som sitter i 751 og Oppo. Hvor tidlig dette byttet fant sted, har ingen villet svare på, men det kan kanskje forklare de "dårlige" testene av 651 i fjor. Alle tester av 651 i 2012 skal derimot gi bildemessig identisk resultat av Cambridge 751 og Oppo 93/95.

Cambridge har offisielt benektet dette (for å unngå at eventuelle tidligere eiere vil ha byttet spiller; vi snakker om en umerket overgang fra en MKI til MKII) og det er ikke det minste rart.

Det betyr at de som vil spare noen penger, burde kunne velge 651 om bildegjengivelsen er det viktigste.

Ellers så kan jeg være enig i at fjernkontrollene på disse spillerne burde vært bedre (der synes jeg faktisk Oppo har den beste).

Det er jo også andre spillere som sansynligvis bruker samme hovekort men har valgt egen analog lyd forbedring for de ønsker sikkert å kunne tilby en signatur og kvalitet andre ikke har (om er bedre eller dårligere ?)
    Primare BD32 Electrocompaniet EMP2
    De nevnte spillerne bruker samme plattform.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du med deg at homtheaterhifi har tatt den en runde da Haugen ? :-)
    Cambridge 751BD Universal 3D Blu-ray Player

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du med deg at homtheaterhifi har tatt den en runde da Haugen ?
    Nei, det har jeg ikke gjort. De går som regel alltid grundig til verks. Skal sjekke ut testen i kveld.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du med deg at homtheaterhifi har tatt den en runde da Haugen ? :-)
    Cambridge 751BD Universal 3D Blu-ray Player

Takker! Nok en absolutt fantastisk test for Cambridgespilleren, nesten sykt hvor latterlig med skryt denne får hvor enn man snur seg

"The Cambridge 751BD was a spectacular Blu-ray player on our benchmark tests, wonderful on the audio bench tests, and is incredibly well built. It is a quality product that has impeccable fit and finish and an audio section that will please the most demanding audiophile. The only complaint I can muster after a few weeks with the 751BD is that the remote isn’t backlit, which I hope they can remedy in the future. Beyond that small nit-pick, anyone that wants to own one of the best Blu-ray players on the market needs to demo the Cambridge 751BD, as it really is a fantastic unit. It’s only mid-January when I write this, but I doubt I’ll see a better player this year."

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Nok en absolutt fantastisk test for Cambridgespilleren, nesten sykt hvor latterlig med skryt denne får hvor enn man snur seg
    Er jo ikke mange dager siden jeg la ut lenke til denne testen men er vel ikke alle som fikk med seg den

Var i forbindelse med sirant spørmål om forskjell analog lyd oppo/cambridge der homtheaterhifi faktisk har målt lyd på spillerene istedenfor å synse som andre tester utført av hifi magasiner/private .
    Spennende var det også å få bekreftet at video bench på Cambridge/Oppo scorer samme.
    Spennende i den forstand at sitter det samme hovedkort og video brikker mellom disse spillerene så burde ytelsen bli lik.
    (man ser spillerene feiler på samme ting også)
    Selv har jeg aldri hevdet at Oppo er bedre på bilde enn Cambridge men jeg har hoppet inn i noen tråder der enkelte har fremhevet Cambridge som mye bedre på bilde ytelse.
    (for det skal ikke være noen grunn i spilleroppbygging som skal gi Cambridge noen fordel men med samme hovedkort bli lik en Oppo på video ytelse)
    Homtheaterhifi har testet mange spillere gjennom årene å det som utpeker deres tester er at man faktisk måler ytelse og ikke bare ser/hører som andre baserer sine tester på.
    93 er en Nuforce NuForce BDP-93 Edition, BDP-93 Xtreme Edition and BDP-95 Edition
    der analoge lyden er påkostet

Benchmark....................
    OPPO BDP-93, BDP-93NE (NuForce Edition), and BDP-95 Universal 3D Blu-ray Players
    Gamle Oppo BDP 83SE
    Oppo BDP 93
    Sony BDP S570
    Benchmark.............
    The Secrets Blu-ray Player HDMI Benchmark - Part I
    __________________________________________________ ___

Her står det ikke hvem spillere som er i testen men kan sansynligvis anta at de 3 spillerene her er de samme som i Benchmark Part I
    The Secrets Blu-ray Player HDMI Benchmark - Part 2
    __________________________________________________ __
    Det man kan merke seg ved Oppo spillerene der HDMI utgang 2 er testet er at også disse utgangene får høy score
    (er ikke sikker men tror ikke jeg har sett en benchmark over HDMI 2 utgangen til Cambridge)
    Benchmark tester BD spillere Hometheaterhifi har gjort gjennom år
    Blu-ray Players

flere BD spillere (noen er vel dvd også )
    DVD Players
    Mange av disse spillerene feiler vel mye å kome med feks uakseptable lagskifte tider osv nå 2012 burde man
    kunne fjerne som et problem (å se spillere som cambrigde/oppo er nesten ned mot null viser at det går)
    __________________________________________________ _

Ang pris på Cambridge og Oppo å hvor mye differanse påkostet analoge utganger å hva får man mest for pengene osv blir litt spesielt her i Norge.
    Dette fordi Cambridge selges på billigsalg å Oppo selges dyrt her i Norge i forhold til feks USA.
    Dette gir en litt skjev prissammenligning der feks kjøp i Norge av Cambridge blir mere ok enn USA .
    Leser man USA forum så ser man feks Oppo som bedre kjøp enn Cambridge enn i et Norsk forum

Dette fordi
    Cambridge 651 koster 799 dollar i usa (4542,-NOK) ----4 998,- i Norge
    Oppo BDP 93 koster 499 dollar I usa (2836,-NOK) -----5.895 i Norge

Cambridge 751 koster 1,149 dollar i usa (6532,-NOK)------6998 i Norge
    Oppo BDP 95 koster 999 dollar I usa (5679,-NOK)----- 9995 i Norge

Dette er ikke ment som en ren prisdiskusjon men for å vise at man har bedre grunn økonomisk
    å kjøpe en Cambridge fremfor Oppo her i Norge enn det er for en Amerikaner

........(Normalt ville jo et HFK priodukt kostet dobbelt så mye som USA pris så hvorfor så billig i Norge ?)

Sitat Opprinnelig postet av sirant
    ser ut som jeg får en cambridge på hjemlån etter påske
    Det blir bra :-) Ingenting er bedre enn å få testet hjemme :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har oppgraderingspøkelset vært innom med en Cambridge Azur 751BD.

Så langt veldig fornøyd. Cdene mine har fått nytt liv og kanonbilde med blueray. Men det er en ting jeg lurer på. Prøvde spille av en mkv fil via en usb minnepinne igår. Fikk video men ingen lyd. Noen som vet hvorfor? Har lest manualen til øyet ble stort og vått, men finner ikke ut av det.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stoneman
    Da har oppgraderingspøkelset vært innom med en Cambridge Azur 751BD.

Så langt veldig fornøyd. Cdene mine har fått nytt liv og kanonbilde med blueray. Men det er en ting jeg lurer på. Prøvde spille av en mkv fil via en usb minnepinne igår. Fikk video men ingen lyd. Noen som vet hvorfor? Har lest manualen til øyet ble stort og vått, men finner ikke ut av det.

Congrats med phet spiller! Alt ligger til rette for en topp underholdningspåske med 751 i hus

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stoneman

Prøvde spille av en mkv fil via en usb minnepinne igår. Fikk video men ingen lyd. Noen som vet hvorfor?
    Grattis med kongespiller

Hvilket lydformat er det i mkv-fila du tester med?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Velkommen i klubben :-)

751 er en spiller en raskt blir litt glad i :-)

Side 22 av 37 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •