CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 21 av 37 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 721
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Cambridge 751 må ha vært en gigant suksess, ikke bare for selskapet i seg selv, men også for Hifiklubben som er heldige å føre Cambridge produkter.

Tittet på produktinfoen på 751 nå av ren nysgjerrighet, og de skulle fått inn i starten av Mars, men får nå ikke inn før starten av April. Er det så trykk på 751 spilleren for Cambridge sin del nå at de rett og slett sliter med å få pumpet ut nok spillere til butikkene?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Cambridge 751 må ha vært en gigant suksess, ikke bare for selskapet i seg selv, men også for Hifiklubben som er heldige å føre Cambridge produkter.

Tittet på produktinfoen på 751 nå av ren nysgjerrighet, og de skulle fått inn i starten av Mars, men får nå ikke inn før starten av April. Er det så trykk på 751 spilleren for Cambridge sin del nå at de rett og slett sliter med å få pumpet ut nok spillere til butikkene?
    Populær i hele verden vett.. og cambridge er en miniputt på produksjon.. da blir Norge VELDIG lite land .

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Populær i hele verden vett.. og cambridge er en miniputt på produksjon.. da blir Norge VELDIG lite land .

Hehehe, nei sant nok. Gjør antagelig heller ikke saken bedre for pågangen i Norge at spilleren har blitt tungt hypet på ledende forum for lydinteresserte som hifisentralen og avforum

Newcomer Bumblebee sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg kobler denne spilleren til min nokså billige reveiver (VSX921) via hdmi.. da blir vel kvaliteten degradert, siden dekodingen skjer i receiveren da? Må man koble til analogt for å bruke dac'ene som sitter i 751? eller er det noen funksjon i receiveren for å hindre den i å tulle med signalet?
    Cambridge Azur 751BD | Cambridge Azur 851A | Monitor Audio RS6
    Cambridge DacMagic Plus | Mac Mini | ADB 5720CDX | Samsung UE55F8005

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bumblebee
    Hvis jeg kobler denne spilleren til min nokså billige reveiver (VSX921) via hdmi.. da blir vel kvaliteten degradert, siden dekodingen skjer i receiveren da? Må man koble til analogt for å bruke dac'ene som sitter i 751? eller er det noen funksjon i receiveren for å hindre den i å tulle med signalet?

Er bare til å koble analogt til receiveren det, da bruker du iallefall spillerens Dacs.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydinnstillinger i setup

Har lekt meg litt rundt i setupmenyen til spilleren ikveld, og har et lite spørsmål som fikk meg usikker.

Innstilingen på "speakers crossover" så står fabrikkinnstillingsvalget innstilt på 80. Hva vil egentlig dette valget si?
    Når jeg bruker analoge stereoutganger så bør jeg vel ikke stille noe på dette, da jeg oppfatter dette mer som hjemmekinotweakingsvalg?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den betyr ikke noe.
    Jeg bruker front R/L utgangene, front speakers large, center off, sub off og surround speakers off men jeg bruker den jo ikke til avspilling av cd.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stusser litt på DVD Sone 1.

Syns ikke den er helt oppe på toppnivå der.

Trenger gjerne innspill på hva andre syns om dens sone 1 avspilling ???

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Stusser litt på DVD Sone 1.

Syns ikke den er helt oppe på toppnivå der.

Trenger gjerne innspill på hva andre syns om dens sone 1 avspilling ???

Jeg har 93 og testet 751 men ikke sett større forskjell mellom sone 1 eller andre

Hva er det som er det som ikke er på topp.........(hva du tror er årsak) spiller, filmen , tv ?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yikes altså, satte hjertet i halsen her nå nettopp

Skulle se film på 751, bare for å få kullsvart skjerm og kun lyd når jeg startet opp. Instinktivt så tenkte jeg at nå har primærhdmiutgangen med den svært gode bildebrikken røket. Jada, perfekt nå like før påske, og spilleren er ikke mange ukene gammel tross alt. Helt konge å kjøre den inn på reperasjon allerede tenkte jeg.

Begynte å feilsøke med kabler,bytting av hdmi inngang på både spiller og flatskjerm og heldigvis var det kun den ene hdmi-inngangen på flatskjermen min som var defekt på et vis, for når jeg byttet inngang på skjermen så fungerte bildet perfekt igjen.

Takk **** for det nå like før påske. Ville kokt over hvis jeg måtte tilbragt påsken med kun lyd fra 751.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært noen krise Gilmour?
    Påsken skal brukes til kvikklunsj og appelsiner på et sted det ikke vokser gran..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Hadde det vært noen krise Gilmour?
    Påsken skal brukes til kvikklunsj og appelsiner på et sted det ikke vokser gran..

Ja, det ville vært krise Mange fridager på rad, og god tid til å kose seg med serier,filmer og konsert blu-rays

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet å streame mkv etc til denne? Er på utkikk etter en spiller som jeg både kan bruke til cd & blu-ray, samt blu-ray filmer jeg har på nas'n i mkv format.

Står vel mellom denne og oppo 95. Bakdelen med Cambridge er at den ikke har balanserte utganger...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Noen som har testet å streame mkv etc til denne? Er på utkikk etter en spiller som jeg både kan bruke til cd & blu-ray, samt blu-ray filmer jeg har på nas'n i mkv format.

Står vel mellom denne og oppo 95. Bakdelen med Cambridge er at den ikke har balanserte utganger...

Jeg har ikke testet denne funksjonen sirant, men vil komme med et par betraktninger alikevel fra et generelt perspektiv.

Selv har jeg ikke balanserte innganger på forsterkeren min, så slik sett hadde ikke dette innvirkning på mitt valg av spiller. Men klart har man balansert inn på forsterkeriet sitt, så forstår jeg godt at dette er et drawback. Da er det klart at man ønsker å ta i bruk balanserte kabler på sikt.

Jeg har lest shitloads med tester og anmeldeser av både OPPO 95 og Cambridge 751, og de er etter manges mening svært svært jevne. Noen mener OPPO trekker det lengste strået, mens mange mener 751 er den beste "discspinneren" som er laget i tilgjengelig prisklasse. OPPO koster jo også som kjent mellom 3 og 4 høvdinger mer enn 751, hvis pris er en del av vurderingen.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, min oppfatning er at begge spilleren er "jevn" gode. Spørsmålet er heller om de ekstra pengene for balanserte utganger er verdt det. Har heller ikke balansert inn på forforsterkeren forløpig - så sånn sett er vel cambdrige det bestekjøpet.

Men hadde vært interessant om noen har testet den med Mkv over nettverk og om det fungerer smertefritt?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, min oppfatning er at begge spilleren er "jevn" gode.
    Analoge lyden mellom spillerene
    Så lenge tester (personlige eller utført av hifi magasiner) er opplevd lyd med sine egene ører og oppfattelse oppe i hodet vil resultater altid svinge mellom spillere.
    Lydsignatur er en av hovedårsakene til valg av hvem spiller da en spiller "farger" lyden analogt ut pga dac/komponenter å hvor bra lydsignaturen passer med øvrig test utstyr , personlig formening om bra lyd under lyttetesten.

Nå har Oppo BDP 95 flere ulike modeller der standard spiller sansynligvis er den som er sammenlignet med cambridge av synserene men de har også minst 3 andre modeller påkostet for analog lyd ytelse der den dyreste koster nesten 30 lapper

Cambridge spilleren der analog lyd er meget bra er 751bd som er laget i en utgave

Målbare ytelser analog lyd er det vel bare homtheaterhifi som har utført å sier litt mere om ytelse enn andre tester der ...........hva lytteren hører og lytterens smak avgjør resultat

Skal du velge mellom en Cambridge eller Oppo så bør du teste spillerene hjemme hos deg da du får testet dette på ditt eget utstyr i ditt eget lytterom å finner ut hvem som passer til din smak.
    Kanskje ikke lett å få til men absolutt en fordel om man får til en mulighet når man legger så mange penger i en spiller.

(alterativ er også Oppo BDP 93 som man får i en 3-4 ulike analog lyd utgaver med ulike utgaver av påkostet analog lyd )

Homtheaterhifi har i årevis også benchmark restet video ytelse på mange spillere
    (siden de fleste lesere har kjent til at oppo/cambridge har samme Video Processor Board med video decoder og video prosessor montert så kan man også ut fra benchmark testene se at de har eksakt samme ytelse.........)
    Det er altså samme bilde ytelse HDMI på en Oppo 93 / 95 eller Cambridge 751bd

Cambridge 751BD Universal 3D Blu-ray Player

OPPO BDP-93, BDP-93NE (NuForce Edition), and BDP-95 Universal 3D Blu-ray Players

The Secrets Blu-ray Player HDMI Benchmark - Part I

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for godt svar.

Det beste hadde vært å teste de opp mot hverande i eget oppsett, isteden for å stole på andres personlige oppfatning - men er desverre dårlig med oppo forhandlere inærheten av der jeg bor, såvidt jeg vet. Kjenner heller ingen som har det.

Nå vil den kun bli brukt som blu-ray spiller og som mkv (av egne blu-ray's) samt som cd avspilling og sacd. Jeg antar at på blu-ray og mkv er de like når man bruker hdmi ut? Tenker på standard versjonen.

Det er isåfall kun den analoge utgangen og hvor viktig de balanserte utgangene er som skiller de til mitt bruk... Hadde vært utrolig interessant å teste de opp mot hverandre.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for godt svar.

Det beste hadde vært å teste de opp mot hverande i eget oppsett, isteden for å stole på andres personlige oppfatning - men er desverre dårlig med oppo forhandlere inærheten av der jeg bor, såvidt jeg vet. Kjenner heller ingen som har det.

Nå vil den kun bli brukt som blu-ray spiller og som mkv (av egne blu-ray's) samt som cd avspilling og sacd. Jeg antar at på blu-ray og mkv er de like når man bruker hdmi ut? Tenker på standard versjonen.

Det er isåfall kun den analoge utgangen og hvor viktig de balanserte utgangene er som skiller de til mitt bruk... Hadde vært utrolig interessant å teste de opp mot hverandre.

Slik mitt inntrykk er etter å ha lest (antagelig) flere titalls tester om Cambridge 751 og OPPO 95, så er disse to spillerne så like i ytelse og lydgjengivelse, samt teknisk, at jeg personlig ville benyttet muligheten å spare de 3500-4000 kronene og gå for Cambridgen. Engelskmennene har rett og slett greid et solid kunststykke ved å lage en spiller med slike ytelser til 7000 kr, flere anmeldere skriver rett ut at det Cambridge har greid med 751 nesten ikke er til å tro.

Etter hvordan du beskriver hva den skal brukes til så kan jeg ikke se noen tungtveiende grunner for hvorfor du skulle betale neste 11 laken for OPPOen når du kan få 751 for 7 laken.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for godt svar.
    men er desverre dårlig med oppo forhandlere inærheten av der jeg bor, såvidt jeg vet. Kjenner heller ingen som har det.
    Drammen er da ikke langt unna Kongsberg
    Oppo BDP-95EU Blu-ray spiller - Sort

HFK til Cambridge er vel på Kongsberg

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    gå for Cambridgen. Engelskmennene har rett og slett greid et solid kunststykke ved å lage en spiller med slike ytelser til 7000 kr, flere anmeldere skriver rett ut at det Cambridge har greid med 751 nesten ikke er til å tro.
    Da tenker du på analoge lyden ?
    For resten av spilleren er neppe kostbar på samme måte som oppo 93/95 ikke er det

Ser man i usa koster de påkostede (analog lyd) utgavene 2-3 ganger så mye som standard utgavene å standard utgavene har en usa butikkpris på 3000-3500 kr (BDP 93/651BD)

Side 21 av 37 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •