CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 18 av 37 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 721
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    Kansje et dummy spørsmål beklager men kan denne bd spilleren vise 3D samtidig til exs tv og en projector samtidig med de 2 hdmi utgangene?
    Ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge 751

Takker for svar

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer ikke å få lyd fra analogutgangen på 751.
    Jeg har koblet analog til Parasound pre og effekt.
    Altså helt utenom receiver.
    I mitt hode så må jeg da sette secondery audio til ON
    Men det er ikke mulig for denne er ikke aktiv i menyen.
    Har jeg dreti meg ut med et eller annet her?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gjøre justeringer uten noen plate i spilleren, ellers er noen valg ikke mulige.
    Side 29 i manualen.
    Secondary Audio to Off.
    HDMI Audio Off
    Sacd : PCM
    HDCD On

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Cambridge, dette er storslagent. Jeg har nå fått hørt endel CD skiver, og dannet meg noen solide inntrykk.

Kanalseperasjon, stereoperspektiv og oppløsning er rett og slett fantastisk. At man sitter med en blu-ray multispiller til knappe 7 laken er det nesten så man ikke kan tro. Jeg kan ikke annet enn å skjønne at Cambridge med 751 BD pusher grensene for hva som er mulig å få til av CD avspilling på blu-ray spillere uten at det koster 20-30 laken. Fortsetter denne utviklingen på blu-ray spillere kan man snart avvikle rene CD spillere fra markedet

Lydsignaturen er organisk og fremstår for meg som svært tiltrekkende "hifi" lyd. Vokalgjengivelsen balanserer perfekt på grensen mellom å bli for spiss, men heller ikke for tilbakelent. En meget god egenskap, som jeg har hørt langt dyrere spillere feile på.

Som Niels Nielsen har vært inne på i denne tråden ser jeg ingen grunn til at ikke 751 kan fylle rollen som kilde, i selv ganske så påkostede anlegg,-uten å gjøre skam på noe som helst.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Du må gjøre justeringer uten noen plate i spilleren, ellers er noen valg ikke mulige.
    Side 29 i manualen.
    Secondary Audio to Off.
    HDMI Audio Off
    Sacd : PCM
    HDCD On
    Og jeg hadde jo da selvsagt plate i spilleren...
    Tusen hjertelig takk for hjelpen Niels.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk du lyd....

Gilmour, du kan eksperimentere litt med filmlyden, som sagt, velger du Front L/R lyd ut til forsterker, og DD som lydspor, da får du LFE kanalen i høyttalerne også. Det får du ikke med DTS. Dette er verifisert ved hjelp av DVE platens testspor.
    I lydoppsettet i spilleren har jeg valgt 5.1, men uten sub, senter og surroundhøyttalere aktivert.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Da fikk du lyd....

Gilmour, du kan eksperimentere litt med filmlyden, som sagt, velger du Front L/R lyd ut til forsterker, og DD som lydspor, da får du LFE kanalen i høyttalerne også. Det får du ikke med DTS. Dette er verifisert ved hjelp av DVE platens testspor.
    I lydoppsettet i spilleren har jeg valgt 5.1, men uten sub, senter og surroundhøyttalere aktivert.
    Ja, skal snurre litt film til helgen Niels, og da skal jeg fininnstille litt mer på bilde og lyd tenker jeg

Hva mener du er beste innstillinger til filmbruk mtp lydinnstillinger for oss som kjører to kanals?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig ikke andre innstillinger enn de nevnt litt lengere oppe. Bare skum igjennom menyen, se til at dynamisk kompresjon ikke er på osv.
    Min første BD var LittleFockers, og i begynnelsen av filmen er Chicago filmet fra luften, jeg fikk helt bakoversveis av det bilde der, men da jeg så satte Avatar på dvd i spilleren etterpå blev respekten for spilleren nesten grenseløs. Makan.
    Jeg har bare brukt Stereo utgangene en begrenset tid så jeg har ikke de store erfaringer med de i forhold til Front L/R utgangene.
    Etter jeg oppgraderte min bredbåndsforbindelse fungerer YouTube veldig bra, men jeg bruker den sjeldent. Lyden er veldig bra der også faktisk, overraskende siden det vel bare er 128 kbps eller noe sånt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var blitt anbefalt av HiFiKlubben til å kjøpe Denon 2012, da jeg skulle bytte/oppgradere. Dette da pga muligheten for sonefrihet og selvsagt før 751 var kommet ut.
    "Heldigvis" hadde kona andre prioriteringer det siste halv-året, så innkjøpet var satt på vent. Noe jeg bare i dag kan være utrolig glad for.

Så, etter å ha lest hele denne tråden og snakket/mailet med min (ikke lengere fullt så) lokale nark.. eh... AV-pusher ble jeg sikker på at 2012'n ville falle igjennom.

En kjapp tur til gamlelandet for diverse nødvendige ærend var jeg også innom HiFiKlubben hvor jeg med medbragte stereo og multikanals .flac filer i 24 bit både 96 og 192 kHz fikk demonstrert 751 via alle de nødvendige utganger for mitt bruk. Så, nå har jeg fraktet min nyinnkjøpte CambridgeAudio Azur 751BD gjennom 4 land pr bil og ferge. Grunnet sen hjemkomst står nå spilleren fortsatt i esken på stuegulvet, kun åpnet for å legge instruksjonsboken på stuebordet.

Kommer med en oppdatering av syns/hørselsinntrykk i en senere post. Nå skal det kobles ...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bikeridr
    Jeg var blitt anbefalt av HiFiKlubben til å kjøpe Denon 2012, da jeg skulle bytte/oppgradere. Dette da pga muligheten for sonefrihet og selvsagt før 751 var kommet ut.
    "Heldigvis" hadde kona andre prioriteringer det siste halv-året, så innkjøpet var satt på vent. Noe jeg bare i dag kan være utrolig glad for.

Så, etter å ha lest hele denne tråden og snakket/mailet med min (ikke lengere fullt så) lokale nark.. eh... AV-pusher ble jeg sikker på at 2012'n ville falle igjennom.

En kjapp tur til gamlelandet for diverse nødvendige ærend var jeg også innom HiFiKlubben hvor jeg med medbragte stereo og multikanals .flac filer i 24 bit både 96 og 192 kHz fikk demonstrert 751 via alle de nødvendige utganger for mitt bruk. Så, nå har jeg fraktet min nyinnkjøpte CambridgeAudio Azur 751BD gjennom 4 land pr bil og ferge. Grunnet sen hjemkomst står nå spilleren fortsatt i esken på stuegulvet, kun åpnet for å legge instruksjonsboken på stuebordet.

Kommer med en oppdatering av syns/hørselsinntrykk i en senere post. Nå skal det kobles ...

Gratiss med suveren spiller som jeg ikke tror er noen overdrivelse å si referanse på lyd og bilde Hadde utpakking selv tidligere denne uka, så kjenner godt følelsen.

Ser frem til du kommer med lytteinntrykk etterhvert, og generelt inntrykket av spilleren.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er pro/pre mellom denne Cambridge'n dere skryter av og denne:

Oppo BDP-93EU - OPPO

Oppo'n er 1100 kroner billigere....
    Og da ferdig mod'et til BD/DVD sone Europa

Sonefri BD/DVD = 700 ekstra, fremdeles billigere enn Cambridge; er den helt sonefri?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp

Oppo BDP-93EU - OPPO

Sonefri BD/DVD = 700 ekstra, fremdeles billigere enn Cambridge; er den helt sonefri?
    Såvidt jeg vet så er det flere forskjeller mellom spillerne, hvis det er hva du lurte på Super. Plattformen spillerne bygger på er helt korrekt den samme. Men der stopper også likhetene.

Alt fra byggekvalitet og mer fintrimmede stereoutganger for CD lyd er i favør Cambridge 751 etter min mening.Jeg har ikke hørt OPPO93 spesielt, men en rekke andre spillere.Jeg opplever 751 som eksepsjonell på CD avspilling via stereoutgangene, tatt i betraktning at vi snakker en blu-ray spiller til knappe 7 laken. Den er så god at den avslører svake innspillinger, de låter endel flatere og blir ganske livløs. Mens solide innspillinger og svært gode innspillinger låter absolutt strålende med en imponerende kanalseperasjon, adskillelse av instrumenter og oppløsning.Dette er egenskaper man som regel ser hos dyrere og påkostede dedikerte CD spillere, og det er som sagt imponerende at Cambridge har greid å implementere et slikt nivå på en multispiller langt under 10 K.

Ifølge Cambridge selv er det kun basisplattformen som de deler med OPPO, men har fylt sin egen spiller med en rekke Cambridgeløsninger og komponentvalg. (Blant annet Wolfson konvertere og deres egen oppsamplingsteknikk som brukes i deres kritikerroste CD spillere).Hvorvidt forskjellene er store eller signifikante kan man naturligvis diskutere, men de er der.

Edit: Ja, 751 er sonefri fra fabrikk. Prøvekjørte sone 1 dvder igår for å dobbelsjekke, og de spilte som bare det.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp

Oppo BDP-93EU - OPPO

Ville vel kjøpt usa modell 93 / 95 fremfor eu

Oppo 93 kjøper man lurest fra usa + regionfree kit i danmark så kommer spiller levert på døra etter noen få dager + kit i postkassa til en totalsum på mellom 4500-4800 alt inkludert (dollar kurs avgjør)

Du kan på en måte ikke sammenligne 93 og 751
    93 har litt mere muligheter enn 751 men har ikke påkostet analog utganger som 751
    Da må man opp på oppo bdp 95 som også kan strekke seg langt lengere enn cambridge ut fra type analog del og man velger til den

Byggkvalitet spiller cambridge / oppo er den samme (med unntak av komponenter til analoge delen)
    Oppo har lys i remote/cambridge ikke
    Oppo kan man justere display lys med remote/cambridge må man inn i spiller hver gang.

Oppo kommer ofte med oppdateringer til spiller (firmware) for hurtig forbedre spiller å legger også ut betafirmware til brukere
    Cambridge kommer sent og skjelden med oppdateringer
    (den delen der plattformene er like har cambridge/oppo samme firmware men oppo vil ha noen utvidelser oftest i firmware da spilleren har flere funksjoner/muligheter......hvorfor cambridge ligger ukesvis etter med å komme med samme firmware som oppo ?)

Oppo 93/95 firmware versjoner
    Official OPPO BDP-93 Owner's Thread - AVS Forum

Canbridge versjoner
    Cambridge Audio

September 2011 er siste til cambrigde som også ble gitt ut for oppo september 2011 (med noen utvidelser)
    etter september har oppo kommet med 1 offesiell + 2 beta å kommer sansynligvis med en offesiell til snart

Ser man denne nyeste offesielle oppo firmware (2 mnd gammel)
    OPPO BDP-93 Blu-ray Disc Player
    er det rart at ikke cambridge ikke følger opp
    (nå er jo kanskje noen av disse oppdateringene bare for oppo pga den har flere muligheter men endel av oppdateringene som er felles for plattformen burde cambridge gitt til sine kjøpere)

Basisplattfirmen er nær sagt hele spilleren + drev + strømforsyning + analog del

Basisplattformen cambridge / oppo er lik men oppo har videreutviklet/forbedret med noen funksjoner/muligheter enn cambridge som har standard plattform

Det er vel bare analoge lyden å cambridge merket som gjør at 751 utpeker seg men er analog lyd viktig er jo en vel så god tanke å se på oppo bdp 95 for er man ekstremt analog lyd opptatt så strekker de seg langt lengere enn cambridge ved å tilby mange ulike varianter til analog 95

(93 kan også bygges ut i ulike utgaver (kit) for å forbedre analog lyd til et 751 nivå eller langt lengere
    (cambridge har bare standard 651/751 spillere å kan ikke bygges ut med kit eller kjøpes i andre utgaver)

Både cambridge og oppo er bra pga plattformen de har valgt
    Er man opptatt av den analoge lyden tar begge spillere seg av det med 751 eller 95 eller kit til 93

DAC er meget bra også i 651 og 93 å langt fra noe dårlig lyd

Nå mister oppo 93/95 bd iso, dvda iso , dvd video iso mulighet ved neste offesielle firmware å vil anta også Cambridge gjør det (selv om de ikke er åpne om dette til kjøpere slik oppo er)
    Mister fordi det er Marvell (plattformutvikleren) som må fjerne iso mulighet med firmware
    pga press fra filmindustrien

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vel kjøpt usa modell 93 / 95 fremfor eu

Oppo 93 kjøper man lurest fra usa + regionfree kit i danmark så kommer spiller levert på døra etter noen få dager + kit i postkassa til en totalsum på mellom 4500-4800 alt inkludert (dollar kurs avgjør)

Du kan på en måte ikke sammenligne 93 og 751
    93 har litt mere muligheter enn 751 men har ikke påkostet analog utganger som 751
    Da må man opp på oppo bdp 95 som også kan strekke seg langt lengere enn cambridge ut fra type analog del og man velger til den

Byggkvalitet spiller cambridge / oppo er den samme (med unntak av komponenter til analoge delen)
    Oppo har lys i remote/cambridge ikke
    Oppo kan man justere display lys med remote/cambridge må man inn i spiller hver gang.

Oppo kommer ofte med oppdateringer til spiller (firmware) for hurtig forbedre spiller å legger også ut betafirmware til brukere
    Cambridge kommer sent og skjelden med oppdateringer
    (den delen der plattformene er like har cambridge/oppo samme firmware men oppo vil ha noen utvidelser oftest i firmware da spilleren har flere funksjoner/muligheter......hvorfor cambridge ligger ukesvis etter med å komme med samme firmware som oppo ?)

Oppo 93/95 firmware versjoner
    Official OPPO BDP-93 Owner's Thread - AVS Forum

Canbridge versjoner
    Cambridge Audio

September 2011 er siste til cambrigde som også ble gitt ut for oppo september 2011 (med noen utvidelser)
    etter september har oppo kommet med 1 offesiell + 2 beta å kommer sansynligvis med en offesiell til snart

Ser man denne nyeste offesielle oppo firmware (2 mnd gammel)
    OPPO BDP-93 Blu-ray Disc Player
    er det rart at ikke cambridge ikke følger opp
    (nå er jo kanskje noen av disse oppdateringene bare for oppo pga den har flere muligheter men endel av oppdateringene som er felles for plattformen burde cambridge gitt til sine kjøpere)

Basisplattfirmen er nær sagt hele spilleren + drev + strømforsyning + analog del

Basisplattformen cambridge / oppo er lik men oppo har videreutviklet/forbedret med noen funksjoner/muligheter enn cambridge som har standard plattform

Det er vel bare analoge lyden å cambridge merket som gjør at 751 utpeker seg men er analog lyd viktig er jo en vel så god tanke å se på oppo bdp 95 for er man ekstremt analog lyd opptatt så strekker de seg langt lengere enn cambridge ved å tilby mange ulike varianter til analog 95

(93 kan også bygges ut i ulike utgaver (kit) for å forbedre analog lyd til et 751 nivå eller langt lengere
    (cambridge har bare standard 651/751 spillere å kan ikke bygges ut med kit eller kjøpes i andre utgaver)

Både cambridge og oppo er bra pga plattformen de har valgt
    Er man opptatt av den analoge lyden tar begge spillere seg av det med 751 eller 95 eller kit til 93

DAC er meget bra også i 651 og 93 å langt fra noe dårlig lyd
    Når man ser på hva slags blu-ray-spiller du selv har, så er du vel ikke helt uhildet når det gjelder sammenlikningen av disse spillerne

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Når man ser på hva slags blu-ray-spiller du selv har, så er du vel ikke helt uhildet når det gjelder sammenlikningen av disse spillerne
    Se på det slik, J.Haugen:
    når man ser av tidligere innlegg i diverse tråder på hva hygen kan om dette med kringlyd, oppsett, receivere, spillere osv, så vil jeg påstå at han er ganske uhildet egentlig.

Han sier ikke noe negativt om Cambridge* (snarere tvert i mot faktisk), men at noe av Oppo produktene har bedre "rammebetingelser".

* eneste jeg kan se som er negativt er at han poengterer at de faktisk er noe trege med updates/upgrades

Begge produktene er kjempebra. Jeg spurte av allmenn interesse. Min very-budget Sony BD gjør det den skal til mitt BD bruk. DVD/CD/SACD lar jeg min "urgamle" Oppo DVD spiller ta seg av

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du tolker et svar på den måten får det bli ditt synspunkt
    Jeg har da skrevet mye pent om Cambridge jeg da.(både i tråden her og andre)
    Jeg anbefaler deg å lese deg opp på hvordan begge spillerene er laget, hva som er i dem , byggkvalitet osv om du er så i tvil til hva jeg skriver.

Den vesentlige forskjellen utenom analog lyd blir alternative Mediatek/Oppo OP8531 decoder chipset som er utviklet av oppo i sammarbeid med Marwell som sitter i en 93/95.
    Den er videreutviklet fra 8530 som sitter i Cambridge (derfor mere muligheter til oppo.....decoding er lyd også)
    Derfor har bla oppo noen flere forbedringer lagt til den ellers like firmware mellom cambridge/oppo

forskjell utenom analog del ang cambridge oppo er at
    cambridge 651/751 + oppo bdp 93 har ikke vifte men det har oppo 95

oppo 95 har xlr men ikke de andre spillerene

selvfølgelig er det ulike strømforsyninger i spillerene også men dette betyr i hovedsak noe for den analoge delen

Oppo har bekreftet på sine sider at digitalt er oppo bdp 93 og 95 like i oppbygging for digital ytelse

En bd spiller er ikke mere mystisk enn en pc med sin videoprosessor intergrert på et hovedkort,brikkesett osv når man ikke tenker analogt...like plattformer/brikkesett bør yte likt digitalt

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler deg å lese deg opp på hvordan begge spillerene er laget, hva som er i dem , byggkvalitet osv om du er så i tvil til hva jeg skriver.
    Jeg kjenner godt til alle spillerne og ser absolutt hva du skriver (testet Oppo 95 før jeg kjøpte 751). Poenget mitt er at man fort blir patriotisk på egne vegne når man eier en av de spillerne som man sammenlikner med. Jeg har ikke noe problem med å se at Opp 93 (spesielt ved kjøp i utlandet pga høy kronekurs) er et bedre kjøp enn Cambridge 751 kjøpt i Norge (751 er veldig dyr i mange andre land). Men det hele kommer ann på om man trenger de analoge lydutgangene eller ikke.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner godt til alle spillerne og ser absolutt hva du skriver (testet Oppo 95 før jeg kjøpte 751). Poenget mitt er at man fort blir patriotisk på egne vegne når man eier en av de spillerne som man sammenlikner med. Jeg har ikke noe problem med å se at Opp 93 (spesielt ved kjøp i utlandet pga høy kronekurs) er et bedre kjøp enn Cambridge 751 kjøpt i Norge (751 er veldig dyr i mange andre land). Men det hele kommer ann på om man trenger de analoge lydutgangene eller ikke.

Helt enig i at de dedikerte analoge stereoutgangene er det springende punktet. Trenger man disse så er 751 antagelig det beste kjøpet, noe plenty med tester underbygger. Har trålet nettet for anmeldelser den seneste tiden ift Cambridge 751, og det unisone skrytet den får er bare imponerende. De aller fleste holder den som referansespiller når det gjelder dette segmentet.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått testet litt analogt stereo, og 751 kommer ikke i nærheten av min Marantz SACD/CD spiller.
    Men er uansett kjempefornøyd med spilleren.

Fikk en BluRay film i går som den ikke klarer å spille, A turtles tale i 3D
    Noen som har prøvd denne?

Side 18 av 37 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •