CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 17 av 37 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 721
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Det er en enkel settup når du slår den på 1 gang.

Benytt HDMI 1 til bilde.

Bitstream eller PCM overføring av lyd... hva er best... det må testes opp og ned i mente med det oppsettet en har.

Ellers er det en del bildejusteringer en kan gjøre.
    Fint og følge litt Spec som tv / projektør har...

Self. en bildekalibrering skader ikke eller 3 som du har muligheten til i 751.
    Eksempelvis...
    Egen til Blu-ray
    Egen til DVD
    Egen til Hardisk / data

Merker ingen forskell på direct og normal stereo via analoge utgangene.
    RCA kabler av bra kvalitet skader nok ikke for stereo bruken.

Skal selv skifte ut fra de gamle rca kablen jeg bruker på stereo utgangen når det er penger til det.

Stemmer, er det ikke slik at den vasse videobrikken kun sitter på den primære hdmi inngangen, altså nr 1?

Jeg har også gode signalkabler som jeg skal bruke. The jubilee hybrid fra Van Den Hul, som er en limitert utgave av dere legendariske D-102 hybrid. Kabelen ligger på rundt 2400 kr i pris og godt oppe i sortimentet til Van den hul. Så detta gleder jeg meg til å høre på

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Stemmer, er det ikke slik at den vasse videobrikken kun sitter på den primære hdmi inngangen, altså nr 1?

Jeg har også gode signalkabler som jeg skal bruke. The jubilee hybrid fra Van Den Hul, som er en limitert utgave av dere legendariske D-102 hybrid. Kabelen ligger på rundt 2400 kr i pris og godt oppe i sortimentet til Van den hul. Så detta gleder jeg meg til å høre på
    Jo, det er det primere bildeutgangen.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da teller jeg dager til 751 kommer i hus, klubben greide ikke få den inn før helgen,slik at de ikke får bestillingen før på onsdag. Tålmodigheten begynner å få kjørt seg nå

Panasonicspilleren jeg låner er ikke akkuratt high end for å si det slik, hehe.Midlertidige løsninger i anlegget misliker jeg sterkt!

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt når appstyringen som det er nevnt tidligere her kommer? Savner dette.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da teller jeg dager til 751 kommer i hus, klubben greide ikke få den inn før helgen,slik at de ikke får bestillingen før på onsdag. Tålmodigheten begynner å få kjørt seg nå

Panasonicspilleren jeg låner er ikke akkuratt high end for å si det slik, hehe.Midlertidige løsninger i anlegget misliker jeg sterkt!
    Gratulere:-D

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Gratulere:-D

Tusen takk for det Rotja. Blir nok snurret hyppig musikk blu-rays når denne spilleren kommer, så skal prøve bidra litt i tråden din om konsert blu-rays også8)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en slik spiller i bestilling, og er i startfasen av nytt system. Er det noen som kan si noe om bruk av de analoge utgangene, gjerne sammenlignet med ekstern dacer i prisklassen rundt 10k++ ? Bildedelen regner jeg med er god nok for meg men siden dette skal kobles til et stereoanlegg står jeg ved et lite dilemma om veien videre. Mange som kjøper disse produktene har en liten tendens til å favorisere produktet uten å vurdere alt for kritisk. Så ja om noen har sammenlignet denne spilleren (analogutgangene) med andre dedikerte cd spillere, eller eksterne DAC`er hadde det vært om det hadde blitt delt.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    Mange som kjøper disse produktene har en liten tendens til å favorisere produktet uten å vurdere alt for kritisk. Så ja om noen har sammenlignet denne spilleren (analogutgangene) med andre dedikerte cd spillere, eller eksterne DAC`er hadde det vært om det hadde blitt delt.
    DAC....det handler jo også om lydsignatur de ulike DAC gir ut å om man liker den eller den signaturen best, hvordan denne lydsignaturen passer til øvrig lytterom , forsterkere,høytalere osv.
    (samme hvem som svarer i denne tråden selv om de skulle favorisere sin spiller eller ikke har uansett neppe samme lytterom,forsterker,høytalere,lyttesmak, refreanser som deg å mange vil helt sikkert være meget fornøyd ut fra det ene eller andre grunnlaget........selvsagt kan noen være mindre fornøyd men det kan også dreie seg om det øvrige utstyret,lytterom ikke passer så godt til spillerens signatur)

Her har lyttere ulik smak og meninger om hvor luftig, detaljert, hvor mye klang, bass, dybde osv er den "riktige ekte lyden" eller lyd generelt skal være for at man kaller den for meget bra lyd......

Det man bør merke seg med en slik spiller er at om den kan deligere lfe fra dvd/bd surround til stereo så vil dette for mange garantert bli et løft i forhold til den vanlige stereo downmix som er vanlig på fleste bd spillere.(for den er uten lfe) .........for de som ikke ønsker å deligere lfe er det mulig å da blir det vanlig downmix

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange personer hører veldig lite forskjell på dacs, andre hører forskjeller der betyr noe, enten personlig eller til å rettferdiggjøre en pris.
    Om BD751 skulle spille like bra som en dac alene til 10K er BD751 jo et fantastisk kjøp.
    BD751 er ikke dårlig på cd, men med en virkelig god dac på får du mer av alt.
    Min Bryston dac er vel ifølge mange overpriset highend, koster ca. 12.500,-, men problemet er jo at man blir vant med den og ikke kan leve uten. Lyden er så harmonisk, transparent, dynamisk og frigjort at man totalt glemmer alt om teknikk. Faktisk har jeg ikke engang tenkt på "oppgradering" av noe som helst i nesten 6 år nå.
    Som sagt, mange vil sikkert ikke synes forskjellen i lyden er verdt det, men igjen, det lille ekstra er veldig vanskelig å slippe igjen når man har prøvd det.
    Om du er ute etter ultimativ cd avspilling ville jeg gå for en MacMini med ekstern dac eller lignende, jeg liker å ha all musikken liggende klar og alle cd platene liggende i kjelleren.
    Jeg kjøpte BD751 som BD/DVD spiller, spiller aldrig musikk på den egentlig.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettopp unboxet 751 :)

Da har jeg nettopp pakket ut og koblet inn 751, som jeg nylig hentet på klubben. Kvalitetsinntrykket er intet mindre enn imponerende. Alt fra innpakkingen i den mørkeblå tøyposen, vekten på spilleren osv gir et luksuriøst og høyt kvalitetsmessig preg.

Nå gleder jeg meg til å begynne snurre skiver

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål til dere kunnskapsrike folk på avforum: Dette gjelder angående kalibrering av flatskjermen min, forøvrig en 46 tommers LED skjerm fra Phillips sin 7 serie.

Jeg har kalibrert skjermen med en disc fra hifiklubben, med min forrige blu-ray spiller.

Spørsmålet mitt er kanskje dumt, men må jeg da kjøre tvkalibreringen på nytt når jeg nå har fått meg den nye Cambridgen?

Bildet fremstår for meg som meget bra direkte ut av esken nå, og er usikker på om jeg bør gjøre justeringer i det hele tatt. Tips fra dere andre 751 eiere?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyttegrisen for en oppskalering av DVD denne spilleren får til. Ser Springsteen live fra New York nå, og sortnivå er seriøst på blu-ray nivå. Fantastisk!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyttegrisen for en oppskalering av DVD denne spilleren får til. Ser Springsteen live fra New York nå, og sortnivå er seriøst på blu-ray nivå. Fantastisk!
    I 2-kanal stereo via en ren forsterker?

Eller er du på "moteriktig" kringlyd nå?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    I 2-kanal stereo via en ren forsterker?

Eller er du på "moteriktig" kringlyd nå?

Naturligvis via ren tokanals forsterker og de dedikerte stereoutgangene

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naturligvis via ren tokanals forsterker og de dedikerte stereoutgangene
    Uansett er glad på dine vegne. Gøy at et produkt leverer over/som forventet. Grattis!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Uansett er glad på dine vegne. Gøy at et produkt leverer over/som forventet. Grattis!
    Takk, det setter jeg pris på. Og jeg håper du ikke tar mine ytringer personlig jmf stereo/kringlydtråden, det er ikke ment slik fra min side, selvom tonen kan bli røff innimellom.

Det er utrolig gøy med produkter som sprenger grenser, slik som denne spilleren fra Cambridge. Jeg begynner så smått å forstå hvorfor denne har vunnet alt av tester, fått topp anmeldelser overalt og anbefales overalt hvor jeg snur meg.Noen ganger kan slikt være hype, men ikke denne gangen. Imponerende stykke arbeid av Cambridge!

Edit: Utover kvelden skal jeg snart teste ut hvor god denne spilleren er på CD avspilling, og hvor gode de analoge dedikerte stereoutgangene faktisk er.Har en 3-4 skiver med eksepsjonell god lydkvalitet og innspilling som jeg kjenner utrolig godt som skal kjøres igjennom på høyt volum. Hvis spilleren leverer godt nok her så slår jeg meg til ro med 751 som kilde i et forholdsvis langsiktig fremtidsperspektiv.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nei, nei, Gilmour. Det er overhode ikke noe problem.
    Jeg har jo selv 2 dedikerte stereo-oppsett, men bare ett kringlyd oppsett, så....

Cambridge virker på meg som Oppo. Gjennomtenkt produkt, fantastisk leveranse av lyd&bilde, men alt for lite omtalt i massmedia. Kanskje vi skal være glade for det så vi får ha noe for oss selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Mange personer hører veldig lite forskjell på dacs, andre hører forskjeller der betyr noe, enten personlig eller til å rettferdiggjøre en pris.
    Om BD751 skulle spille like bra som en dac alene til 10K er BD751 jo et fantastisk kjøp.
    BD751 er ikke dårlig på cd, men med en virkelig god dac på får du mer av alt.
    Min Bryston dac er vel ifølge mange overpriset highend, koster ca. 12.500,-, men problemet er jo at man blir vant med den og ikke kan leve uten. Lyden er så harmonisk, transparent, dynamisk og frigjort at man totalt glemmer alt om teknikk. Faktisk har jeg ikke engang tenkt på "oppgradering" av noe som helst i nesten 6 år nå.
    Som sagt, mange vil sikkert ikke synes forskjellen i lyden er verdt det, men igjen, det lille ekstra er veldig vanskelig å slippe igjen når man har prøvd det.
    Om du er ute etter ultimativ cd avspilling ville jeg gå for en MacMini med ekstern dac eller lignende, jeg liker å ha all musikken liggende klar og alle cd platene liggende i kjelleren.
    Jeg kjøpte BD751 som BD/DVD spiller, spiller aldrig musikk på den egentlig.

Er akkurat denne type sammenligninger jeg tenkte på, kort sagt hva er det du får ved å koble til din bryston dac til cambridgen, sammenlignet med å bruke de analoge utgangene.
    At cambridgen ikke er like god tenker jeg sier seg selv, men spørsmålet blir mer hvor stor forskjellen er. Utifra hvilke høyttalere jeg skal bruk og hva som er tenkt til forsterkeri, er jeg stygt redd for cambridgen vil bli det svakeste leddet, så er derfor jeg spør!.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour: jeg kalibrerte faktisk igjen, men det var fordi det er lenge siden sist og det at jeg vel egentlig ikke var så himla nøye den gangen. Jeg ville gi den en kort tur igjennom på kort vaskeprogram.
    Jeg har ikke justert så mye i BD751, Contrast +1, Sharpness +2, Noise Reduction +1, Contrast Enhancement +1.
    Contrast Enhancement synes jeg var litt fin, den løster sløret litt i skyggene.
    Har ikke så mange erfaringer med spillere, men BD751 er en skikkelig referansespiller på bilde, dårlige filmer avsløres og kles av totalt mens gode ser ut som BD film.

finvåg: Hvor store forskjelle du vil oppleve avhenger vel av kjeden elelrs, forsterker og høyttalere, BD751 passer fint inn i selv dyre oppsett og har man ikke sammenliknet med en virkelig god dac kan man som sagt leve lykkeligt med den. Opplever lydbildet som mere organisk og involverende med dac, mer levende, lyden bare sitter. Dette kommer av Bryston sin enorme oppløsning og luft. Dynamiske kontraster er større mens selv små detaljer står glassklart frem. Lyden fremtrylles med den største selvfølgelighet.
    Jeg kommer hele tiden tilbake til dette med tweaking og hvorfor jeg ikke gjør dette mer overhodet. Før drev man å prøvde ut kabler, kanskje det var det man trengte for å løfte cd spilleren litt, jeg innstallerte ny klokke og opamps også, hørte ikke forskjell. Dumt å si det kanskje, men jeg bruker lakrisskabler/toslinks fra Clas Ohlsson til min Bryston og savner ingenting.
    Hadde jeg ikke hatt dac ville jeg sikkert beholdt noen av alle de Black Magic revelation kablene jeg har solgt og brukt på de analoge utgange fra BD751, men sånn er livet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Cambridge 751

Kansje et dummy spørsmål beklager men kan denne bd spilleren vise 3D samtidig til exs tv og en projector samtidig med de 2 hdmi utgangene?

Side 17 av 37 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •