CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 16 av 37 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 721
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann:-D

Litt sen tilbakemelding, men er VELDIG fornøyd med 751:-D

Veldig bra bilde på både blu-ray og dvd rett ut fra esken, men på dvd er det en bildekvalitet over all forventning. Nå har jeg kunn justert litt på noice reduction. Dette gjorde seg på dvd:-D Likte det att man kann justere og se forandringen samtidig som filmen går.

Skall få hjelp av en kompis som har en DVE plate til å stille inn bildet på tv'n. Gjorde dette med den "gamle" Sony spilleren også og det gjorde utrolig mye med bildet. Så jeg går ut fra att det bør gjøres en gang til nå når jeg har byttet spiller. Så blir jo spennende å se forskjell fra før og etter bildekalibrering, men mulig det ikke er så mye som må stilles på siden jeg synes det ser veldig bra ut allerede:-D

Den var enkel å sette opp med trådløs WiFi og fikk besked om ny Firmware og alt gikk greit. Veldig kjapp i oppstart som er en fordel med cd avspilling.

Gleder meg til å teste ut SACD. Har ikke en eneste konsert på blu-ray enda så blir spennende det også.

Spilleren både ser og virker som om den er av god kvalitet. Ellers så synes jeg att spilleren ser penere ut enn på bilder også så det er jo bare en bonus.

Veldig fornøyd med valget og kunne ikke vært mer fornøyd:-D

Edit: Har prøvd å ordlegge meg bedre:-)

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trond.gronvold
    Bruker utstyret dere ser i signaturen.

Prøver å spille "My bloody valentine" i 3D.

BD er innstilt på 3D mode = auto.
    Likevel må jeg velge mellom 2D og 3D i filmens meny.

Ved å velge 3D blir det meget dårlig 3D uavhengig av hvordan jeg stiller TVen. Det blir grønt og rosa i øst og vest.

Ved å velge 2D på BDen og velge 3D på TV blir det noe som ligner på 3D.

Hva er egentlig korrekte oppsettsvalg?????
    Sitat Opprinnelig postet av trond.gronvold
    BigZ spurte deg vel hvem type 3d din BD film var i å ikke hvordan den ble filmet
    (står sikkert på bd cover type 3d)

Er det denne du har ( anaglyph 3D)
    Trykk på lenken der det står feil med informasjonskapsler (tørna litt for avforum)
    >>>>>>>Feil med informasjonskapsler<<<<<<<
    så------>3D-effekten på denne utgivelsen er av den gamle, stereoskopiske typen, ikke den aktive, moderne typen kjent fra Avatar.

Det er flere ulike 3d utgaver av filmen
    bla
    en anaglyph 3D utgave
    +
    en Frame Sequential 3D (full hd 3d)......
    les under....Home media.My Bloody Valentine 3D - Wikipedia, the free encyclopedia

Er det en anaglyph 3D du har kan du neppe avspille den riktig med din Cambridge
    (3d fimen er da så gammel at den ble laget i et format som senere ikke ble valgt som fremtidig bd 3d format (Desember 2009)å spillere vil da ikke være laget for å støtte dette gamle 3d formatet riktig......men på en pc + rette utstyret ellers kan det gå)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Litt sen tilbakemelding, men er VELDIG fornøyd med 751

Veldig bra bilde på både blu-ray og dvd rett ut fra esken, men på dvd er det en bildekvalitet over all forventning. Nå har jeg kunn justert litt på noice reduction. Dette gjorde seg på dvd Likte det att man kann justere og se forandringen samtidig som filmen går.

Skall få hjelp av en kompis som har en DVE plate til å stille inn bildet på tv'n. Gjorde dette med den "gamle" Sony spilleren også og det gjorde utrolig mye med bildet. Så jeg går ut fra att det bør gjøres en gang til nå når jeg har byttet spiller. Så blir jo spennende å se forskjell fra før og etter bildekalibrering, men mulig det ikke er så mye som må stilles på siden jeg synes det ser veldig bra ut allerede

Den var enkel å sette opp med trådløs WiFi og fikk besked om ny Firmware og alt gikk greit. Veldig kjapp i oppstart som er en fordel med cd avspilling.

Gleder meg til å teste ut SACD. Har ikke en eneste konsert på blu-ray enda så blir spennende det også.

Spilleren både ser og virker som om den er av god kvalitet. Ellers så synes jeg att spilleren ser penere ut enn på bilder også så det er jo bare en bonus.

Veldig fornøyd med valget og kunne ikke vært mer fornøyd
    Det er godt å høre at du ble fornøyd. Jeg har inntrykk av at det er mange fornøyde 751-brukere rundt omkring på ulike forum og det er jo bare positivt dersom avforum.no kan bidra til å "vippe" forbrukerne i riktig retning når man er i tvil

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

751 BD VS Denon DBP 2012?

Da ser det ut til at jeg også snart (antagelig) havner i Cambridgeklubben8)

Jeg har en stund vurdert en stund mellom Denon 2012 og 751,det har vært(og er) et vanskelig valg.

Nå heller jeg mot Cambridgen, grunnet at jeg lytter mye til CD avspilling via stereoforsterker: altså er den gode kvaliteten på de analoge 2 kanalsutgangene på 751 av meget stor verdi for mitt behov.

Kunne noen være så elskverdige å fortelle litt om sine erfaringer/kunnskap rundt denne spillerens evner som musikkformidler? HVOR god er den egentlig som CD spiller? Hva skiller egentlig 751 og Denon 2012 ytelsesmessig,og da spesielt lydmessig? Er det verd å legge over 2000 kr mer på bordet for Cambridgen? Hvis ja, begrunn svaret

Håper noen tar seg tid til å poste noen ikke (altfor) fastlåste meninger, men med opplysninger som potensielt kan gjøre mitt valg lettere. Det setter jeg pris på hvor noen har mulighet til.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour

Håper noen tar seg tid til å poste noen ikke (altfor) fastlåste meninger, men med opplysninger som potensielt kan gjøre mitt valg lettere.
    Siden du mest sannsynlig ikke baserer deg på tekniske affekter, men utelukkende er klar til å kjøpe den enheten som spiller best i dine ører er det vel kanskje tiden for å besøke en butikk, lytte til begge enhetene og nyte medbrakt musikk?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Siden du mest sannsynlig ikke baserer deg på tekniske affekter, men utelukkende er klar til å kjøpe den enheten som spiller best i dine ører er det vel kanskje tiden for å besøke en butikk, lytte til begge enhetene og nyte medbrakt musikk?

Takk for innspill Flageborg. Det har seg slik at jeg allerede har gjort dette, altså lyttet til begge. Dog på utstyr som er et stykke under mitt eget oppsett i kvalitet, spesielt mtp forsterker og kabler. Cambridgen var ørlitegrann bedre under prøvelytting på klubben, men ikke nok kjøtt på beinet til at jeg har fått tatt valget enda. Ble egentlig ikke veldig mye klokere, hehe.

Tenkte derfor på innspill fra erfarne brukere her, både når det gjelder Denonen og Cambridgen. I denne tråden er det nok antagelig nesten bare folk med 751, men det er svært behjelpelig med innspill fra folk som har hatt denne i hus en stund nå.

Har allerede lest endel tidligere innlegg i denne tråden også forøvrig, mye interessant lesning her.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg husker fra en "session" på klubben, så var Cambridge raskere til å lese inn platene enn Denon. Det betyr kanskje noe?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Såvidt jeg husker fra en "session" på klubben, så var Cambridge raskere til å lese inn platene enn Denon. Det betyr kanskje noe?

Det betyr absolutt noe. Når man bytter discer hyppig iløpet av en lyttekveld, så er det et stort pluss at den laster alle typer skiver raskt, både CD, dvd og blu-ray.

Jeg føler vel alt i alt at jeg gjør et bedre kjøp med Cambridge 751. Denon spilleren har i anstendighetens navn ikke fått så gjennomført mye skryt til sammenligning. Det er lenge siden jeg har sett en så stående ovasjon og mottagelse av et produkt som denne Cambridge spilleren. Ingen røyk uten ild er det noe som heter, så jeg tror alt skrytet har sine plausible grunner: nettopp at 751 virkelig er en innertier.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Marantz 7004 solgt, uten kilde på anlegget for øyeblikket!

Da er min nåværende spiller solgt, derfor må jeg snart bestemme meg for om det blir Denon 2012 eller Cambridge 751 som blir min nye multispiller. Jeg greier bare ikke bestemme meg, vipper for og tilbake hele tiden. Lenge siden jeg var så ubestemmelig

Imorgen bærer det på klubben for å kjøpe en av disse, så innen det må jeg bare ha bestemt meg. Leve uten kilde på anlegget i mer enn 1 dag blir rett og slett for tungt

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min en liten uke nå, er kjempefornøyd med film avspilling, har bare prøvd musikk avspilling gjennom HDMI.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

751 BD bestilt!

Da falt valget til slutt på Cambridgen og jeg kan om kort tid melde meg inn i 751 klubben Har veid for og imot lenge nå, men til slutt kom jeg frem til at mest talte for 751. Får den antagelig om en 2-3 dager,de hadde den ikke på lager hos HFK. Det blir utrolig spennende å sjekke ut denne spilleren8)

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Da falt valget til slutt på Cambridgen og jeg kan om kort tid melde meg inn i 751 klubben Har veid for og imot lenge nå, men til slutt kom jeg frem til at mest talte for 751. Får den antagelig om en 2-3 dager,de hadde den ikke på lager hos HFK. Det blir utrolig spennende å sjekke ut denne spilleren8)
    751
    Om det er så at spilleren kan omdirigere lfe fra surround til stereo avspilling analogt ut
    At 751 kan avspille flere typer lyd/bilde enn 2012
    At 751 bruker Mediatek brikkesett som blir godt fulgt opp av utviklere (firmware)
    At 751 er mye raskere spiller osv
    gjør vel at det egentlig ikke burde være tvil om at 751 er bedre valg enn 2012

Spørsmålet siden analog stereo er viktig er om Cambridge 751 gir den analoge signaturen du ønsker eller om feks Denon 2012 , Marantz 7006, Oppo 95 ville gitt deg mest ut fra ditt øvrige utstyr å din lyttesmak.

Det kan neppe noen fortelle deg siden det er opp til den som lytter hva man foretrekker i sitt eget hjem.
    Nå har du kjøpt deg spiller som er bra men har du muligheten til å låne så er det jo bare å teste ved senere anledning

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    751
    Om det er så at spilleren kan omdirigere lfe fra surround til stereo avspilling analogt ut
    At 751 kan avspille flere typer lyd/bilde enn 2012
    At 751 bruker Mediatek brikkesett som blir godt fulgt opp av utviklere (firmware)
    At 751 er mye raskere spiller osv
    gjør vel at det egentlig ikke burde være tvil om at 751 er bedre valg enn 2012

Spørsmålet siden analog stereo er viktig er om Cambridge 751 gir den analoge signaturen du ønsker eller om feks Denon 2012 , Marantz 7006, Oppo 95 ville gitt deg mest ut fra ditt øvrige utstyr å din lyttesmak.

Det kan neppe noen fortelle deg siden det er opp til den som lytter hva man foretrekker i sitt eget hjem.
    Nå har du kjøpt deg spiller som er bra men har du muligheten til å låne så er det jo bare å teste ved senere anledning

Absolutt Hygen, MYE talte for 751. Jeg tror dette er en spiller som vil matche mine ambisjoner for anlegget mitt for fremtiden (tygger på en mer oppløst og noe mer direkte lydsignatur enn Marantz kan gi).CM7 er en så god høyttaler at jeg tror den vil nyte godt av den superoppløste sounden til Cambridge elektronikk. I tillegg ønsker jeg også å kjøpe den nye integrerte toppmodellen til Cambridge som kommer utpå vårparten: nemlig 851. Dermed er det klokt å kjøpe en kilde fra samme produsent nå, slik at byttet kommer igang nå.

Jeg har tatt sjansen på å bestille Cambridgen uten å ha lånt med et eksemplar hjem. Basert på erfaringer med andre Cambridge produkter i combo med CM serien til B&W, så skulle dette være en ren innertier for mitt oppsett. Så jeg har svært høye forventninger, og kan knapt vente med å få den i hus. Håper virkelig klubben rekker og få den innen helgen.

Skulle jeg (mot alle odds) ikke bli fornøyd med spilleren, så har 751 et så vanvittig godt rykte på seg med glitrende anmeldelser overalt, at jeg tror jeg kan selge den videre uten å tape så altfor mye på et videresalg uansett.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LOL, fikk låne en rimelig Panasonicspiller til 800 kr på klubben i påvente av Cambridgen, da jeg har solgt min tidligere Marantzspiller.

Panasonicen er grusomt dårlig, både på blu-ray og ikke minst CD avspilling

Litt artig å få demonstrert forskjellene på de helt rimelige og de dyrere spillere på denne måten.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker HDMI 1 til TV og HDMI 2 til receiver, men får ikke lyd i analog ut når jeg kobler den til Pre Amp.

Noen som har en forklaring på det?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker HDMI 1 til TV og HDMI 2 til receiver, men får ikke lyd i analog ut når jeg kobler den til Pre Amp.

Noen som har en forklaring på det?
    Har du deaktivert de analoge utgangene?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Har du deaktivert de analoge utgangene?
    Secondary Audio står på off, men den er ikke aktiv så jeg får ikke satt den til On.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens jeg venter på å få Cambridgen i hus, så kan man jo korte ned ventetiden ved å diskutere litt i denne tråden

Er det noen som har tips/råd om innstillinger eller lignende som bør gjøres når jeg skal koble opp 751 for første gang i anlegget? Slik jeg har forstått det er 751 glimrende rett ut av esken på både bilde og lyd, men noe er det kanskje som er verd å få frem?

Er det forresten stor forskjell i lyden på CD avspilling når man har på denne pure direct funksjonen?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en enkel settup når du slår den på 1 gang.

Benytt HDMI 1 til bilde.

Bitstream eller PCM overføring av lyd... hva er best... det må testes opp og ned i mente med det oppsettet en har.

Ellers er det en del bildejusteringer en kan gjøre.
    Fint og følge litt Spec som tv / projektør har...

Self. en bildekalibrering skader ikke eller 3 som du har muligheten til i 751.
    Eksempelvis...
    Egen til Blu-ray
    Egen til DVD
    Egen til Hardisk / data

Merker ingen forskell på direct og normal stereo via analoge utgangene.
    RCA kabler av bra kvalitet skader nok ikke for stereo bruken.

Skal selv skifte ut fra de gamle rca kablen jeg bruker på stereo utgangen når det er penger til det.

Side 16 av 37 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •