CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 15 av 37 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 721
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei igjen

Bare en liten ting til før jeg bestiller 751 Dette med å spille av SACD er nytt for meg, men ønsker å teste det ut.

Jeg ønsker å spille av SACD via HDMI kunn i stereo på Pioneer LX85 receiveren. Er det noen innstillinger man må passe på da? Er det bare å stille spilleren inn til bit stream og velge stereo på receiver?

Blir veldig takknemlig for svar:-D

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å lese manualen når du får spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

651bd

Jeg fant også ut enda en forskjell mellom 751bd og 651bd : Lillebror 651BD er litt mindre sofistikert, med billigere multikanals-DAC, og uten en egen stereo analogutgang (7.1 har den imidlertid). Dette er dermed spilleren for deg som uansett kommer til å koble den digitalt med en HDMI-kabel rett i receiveren. Også denne har to HDMI-utganger,men de er ikke er individuelt kalibrerbare.

Vil dette ha noen innvirkning på bildet når jeg kobler hdmi2 på Pioneer5090 tv og hdmi1 (som skal være den beste inngangen) på projektoren? Altså.. Vet at hdmi1 gir bedre bilde,men har noen sett forskjellen?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge 751BD vs Pioneer BDP-LX55

Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Sorry, ser du har skrevet om bildekvaliteten mellom Cambridge og Pioneer spilleren førops:

Ser jo att dette er en spiiller follk er fornøyd med her. Noen skriver til og med att den gjør det så bra på dvd att forskjellen mellom dvd og enkelte blu-ray filmer ikke er like stor som på enkelte litt "billigere" spillere. Jeg ser en del på dvd så det betyr en del for meg
    Hei

Begge disse spillerne er knallspillere. Begge leverer utmerkede bilder både på blu-ray og dvd, på dvd er nok Cambridge spilleren litt vassere. Men Pioneer spilleren er såpass god den også,at man må begynne med kritisktitting for å se forskjellene. Cambridge spilleren har også endel flere justeringsmuligheter enn Pioneer spilleren. Cambridge spilleren oser av kvalitet hele veien, men Pioneer spilleren har også upåklagelig oppbyggning utenom selve drevet og fjernkontrollen, som virker av det billige slaget. Hvis man utelukkende ser på bildekvalitet som spillerne leverer så er jeg fristet til å si at Pioneer spilleren gir mest for pengene og er det beste kjøpet, dette utelukkende for at prisen på spilleren er så lav i forhold til Cambridge spilleren.
    For den vanlige mannen i gaten har Pioneer spilleren ALT man trenger av funksjoner og justeringsmuligheter. Desverre har Pioneer spilleren slitt med endel bugs som forhåpentligvis blir rettet opp med en firmware oppdatering.
    Du trår nok ikke feil med verken Cambridge 651BD eller 751BD, 751BD leverer både bilde og lydkvalitet av TOPP KVALITET som kun Oppo matcher per idag.
    BDP-LX55 er et knallgode alternativ for dem med et slankere budskjett, beste i sin prisklasse, og som nok overgår de fleste spillerne i prisklassene over også.
    Lykke til med valget!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Begge disse spillerne er knallspillere. Begge leverer utmerkede bilder både på blu-ray og dvd, på dvd er nok Cambridge spilleren litt vassere. Men Pioneer spilleren er såpass god den også,at man må begynne med kritisktitting for å se forskjellene. Cambridge spilleren har også endel flere justeringsmuligheter enn Pioneer spilleren. Cambridge spilleren oser av kvalitet hele veien, men Pioneer spilleren har også upåklagelig oppbyggning utenom selve drevet og fjernkontrollen, som virker av det billige slaget. Hvis man utelukkende ser på bildekvalitet som spillerne leverer så er jeg fristet til å si at Pioneer spilleren gir mest for pengene og er det beste kjøpet, dette utelukkende for at prisen på spilleren er så lav i forhold til Cambridge spilleren.
    For den vanlige mannen i gaten har Pioneer spilleren ALT man trenger av funksjoner og justeringsmuligheter. Desverre har Pioneer spilleren slitt med endel bugs som forhåpentligvis blir rettet opp med en firmware oppdatering.
    Du trår nok ikke feil med verken Cambridge 651BD eller 751BD, 751BD leverer både bilde og lydkvalitet av TOPP KVALITET som kun Oppo matcher per idag.
    BDP-LX55 er et knallgode alternativ for dem med et slankere budskjett, beste i sin prisklasse, og som nok overgår de fleste spillerne i prisklassene over også.
    Lykke til med valget!

Takk for utfyllende svar

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det bestilt en 751 i dag Så da er det bare å vente i spenning

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Da ble det bestilt en 751 i dag Så da er det bare å vente i spenning
    Grattis!

Har hatt denne spilleren en stund nå, og den gir enorm eieglede. Alt stemmer med 751! Særlig koser jeg meg med mine gamle sone 1 DVD'er som jeg spiller av i en kvalitet jeg aldri har sett før - og CD via analog utgang.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!

Har hatt denne spilleren en stund nå, og den gir enorm eieglede. Alt stemmer med 751! Særlig koser jeg meg med mine gamle sone 1 DVD'er som jeg spiller av i en kvalitet jeg aldri har sett før - og CD via analog utgang.
    +1 :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker:-) Det høres lovende ut

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med en flott spiller Asfalt, skikkelig lekkerbisk på alle områder. Det er en del her her inne som har den allerede, må være Cambridge sin bestseller uten tvil.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gratulerer så mye med en flott spiller Asfalt, skikkelig lekkerbisk på alle områder. Det er en del her her inne som har den allerede, må være Cambridge sin bestseller uten tvil.

Takk for det Roger Waters:-) Har ikke fått den enda, men tror det blir bra:-D

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der noen vits med en BD DVE plate for kalibrering av bilde når man har DVE dvd`en?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Er der noen vits med en BD DVE plate for kalibrering av bilde når man har DVE dvd`en?
    Ja, det er noe forskjell i fargerom mellom HD og SD. Hvis du bare skal justere lysstyrke og kontrast kan jeg ikke tenke meg at det er så nøye hva du bruker.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, tid for dumme spørsmål.
    Kjøpte CAMELOT på BD her om dagen, så 2 avsnitt og tok platen ut av spilleren. I går kveld skulle kona se de to første avsnittene og jeg satte platen i spilleren igjen og trykket for menyen på platen da jeg jo skulle starte fra begynnelsen, men det var ikke så lett, på menyen kunne jeg ikke velge annet enn exit.
    Måtte da starte avspilling igjen, resume, men kunne ikke gå tilbake i avsnittene, den bare startet forfra på avsnitt 3 hele tiden. vet ikke helt hvordan jeg fikk det til men kan jeg få en forklaring på hvorfor "chapter" og menyen ikke fungerer på denne plate?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei:-)

Nå har jeg akkurat fått pakket opp spilleren.

Det står i manualen att man ikke skal sperre luftingen fra kjølerillene. Men på denne 751 er det ingen kjøleriller på spilleren jeg har fått.

Skall det være kjøleriller på 751? Det er det ikke på min:-?
    Ønsker ikke koble til spilleren viss det viser seg att jeg har fått feil kabinett:-?

Veldig takknemlig for svar:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg beroligere deg med å si at 751 ikke har kjøleribber. Ut fra mitt bruk har jeg heller ikke merket at det avgir særlig varme. Min står likevel med god plass rundt seg i racket.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fugo
    Da kan jeg beroligere deg med å si at 751 ikke har kjøleribber. Ut fra mitt bruk har jeg heller ikke merket at det avgir særlig varme. Min står likevel med god plass rundt seg i racket.

Takk for svar:-D

Ja de skriver vel mye det samme under advarsler på sine produkter da sikkert. Tenkte vel også egentlig att alt var som det skulle, men fint å få det bekreftet:-)

Ja da blir det litt testing i kveld. Kommer med en liten tilbakemelding i morgen når jeg har sett litt blu ray og DVD:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker utstyret dere ser i signaturen.

Prøver å spille "My bloody valentine" i 3D.

BD er innstilt på 3D mode = auto.
    Likevel må jeg velge mellom 2D og 3D i filmens meny.

Ved å velge 3D blir det meget dårlig 3D uavhengig av hvordan jeg stiller TVen. Det blir grønt og rosa i øst og vest.

Ved å velge 2D på BDen og velge 3D på TV blir det noe som ligner på 3D.

Hva er egentlig korrekte oppsettsvalg?????

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trond.gronvold
    Bruker utstyret dere ser i signaturen.

Prøver å spille "My bloody valentine" i 3D.

BD er innstilt på 3D mode = auto.
    Likevel må jeg velge mellom 2D og 3D i filmens meny.

Ved å velge 3D blir det meget dårlig 3D uavhengig av hvordan jeg stiller TVen. Det blir grønt og rosa i øst og vest.

Ved å velge 2D på BDen og velge 3D på TV blir det noe som ligner på 3D.

Hva er egentlig korrekte oppsettsvalg?????
    Og du er sikker på at du ikke har en Anaglyph 3D versjon av filmen, og ikke Real3D?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Og du er sikker på at du ikke har en Anaglyph 3D versjon av filmen, og ikke Real3D?

My Bloody Valentine (2009) - Technical specifications

Side 15 av 37 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •