CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 14 av 37 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 721
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei:-)

Jeg har tenkt litt på Cambridge Azur 651BD eller 751BD.

Men hvordan oppgraderer man software på disse spillerne?

Takker for svar:-D

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får automatisk beskjed når ny firmware er tilgjengelig, om du velger det i menyen, og har koblet den til internett.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Du får automatisk beskjed når ny firmware er tilgjengelig, om du velger det i menyen, og har koblet den til internett.

Takk for svar:-D

Ser på siden til HiFi-Klubben att det følger med wi-fi adapter på Cambridge Azur 751BD, men ikke på 651.

Finner ikke wi-fi adapter til 651BD på siden til HiFi-Klubben heller så vet ikke helt hva det koster:-? Får ringe til Hi-Fi Klubben i morgen å høre om pris på den

Er du fornøyd med spilleren du da? Har den fungert bra uten problemer?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser du litt i tråden her ser du det er en knall spiller. kunne sikekrt uten tvil klart meg med 651 men de hadde ikke den inne da jeg kjøpte i desember så det blev 751.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser du litt i tråden her ser du det er en knall spiller. kunne sikekrt uten tvil klart meg med 651 men de hadde ikke den inne da jeg kjøpte i desember så det blev 751.

Ja tror ikke det er noe mer å tenke på:-D

Takk for svar

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Ja tror ikke det er noe mer å tenke på:-D

Takk for svar

Edit. Trodde 651 var en eldre spiller.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Takk for svar:-D

Ser på siden til HiFi-Klubben att det følger med wi-fi adapter på Cambridge Azur 751BD, men ikke på 651.

Finner ikke wi-fi adapter til 651BD på siden til HiFi-Klubben heller så vet ikke helt hva det koster:-? Får ringe til Hi-Fi Klubben i morgen å høre om pris på den

Er du fornøyd med spilleren du da? Har den fungert bra uten problemer?
    jeg har bestilt wifi adapter og den koster 300kr får også en ledning som gjør at du kan sette wifi adapteren på evnt ett mer plasseringsvennlig sted(denne bestilte ikke jeg) koster 200kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magstaff
    jeg har bestilt wifi adapter og den koster 300kr får også en ledning som gjør at du kan sette wifi adapteren på evnt ett mer plasseringsvennlig sted(denne bestilte ikke jeg) koster 200kr.
    Da blir det en 651BD + wifi adapter:-D Håper og tror det blir bra:-D

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    651 har vel vært ute en god stund men har fått en overhaling til MK II status tror jeg. Ikke helt sikker dog.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    651 har vel vært ute en god stund men har fått en overhaling til MK II status tror jeg. Ikke helt sikker dog.
    Hei

Først kom 650BD, som har vært ute en god stund, så 751BD, og nå nylig 651BD.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig interessant! Den 651 vi satte opp mot en ny 751BD, var en 651 kjøpt i UK i fjor. Kan Cambridge ha satt inn en tilsvarende brikke som i 751 på de nyeste utgavene av 651, i takt med at prisen på de innvendig komponentene har falt?

Jeg holder fast på (sammen med min kamerat) at 751 var bedre på dvd enn 651 i den omtalte side ved side testen. Men dersom de nyeste 651 som selges i Norge er blitt oppgradert med samme brikke som i 751, så er jo denne forskjellen borte.

Dette var som sagt en veldig interessant opplysning!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Ja det ser sånn ut ja. Her blir 651 testet i WHAT HIFI:

Cambridge Audio Azur 651BD review from the experts at whathifi.com

Her er testen av 751BD også fra WHAT HIFI:

Cambridge Audio Azur 751BD review from the experts at whathifi.com

Mulig jeg misforstår det de skriver under Against og For på 651BD i forhold til 751BD?

Jeg ble litt usikker nå og jeg forstår ikke alt på engelsk heller så burde jeg gå for 751BD i tilfelle det finnes to varianter med 651BD?

Ser de har 651BD inne på lager i de fleste HiFi-Klubben sine lokaler og man vet vel ikke hvilken utgave det er i tilfelle det finnes en "eldre" utgave av 651BD eller om det er kommet en "mk2" utgave også:-? ?

Ønsker å bestille i dag, men litt usikker på om jeg bør bestille 751BD eller 651BD nå:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    651 kom ut etter 751 så finnes ikke noen mk2 ugave av den..

her er også en mail jeg fikk fra cambridge i dag:

Dear Magnus,

Thank you for your email.

The 651BD and the 751BD in regards to picture quality are identical.

They both use the same Marvell DE2750 QDEO Video Scaler on the primary HDMI output.

The reason why the 751BD is at a higher price point is because of the audio upsampling technology it uses including a dedicated stereo output and the 5 x Wolfson WM8740 24/192kHz Digital to Analog converters.

Kind Regards,
    Josh Armstrong

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

651BD vs Pioneer BDP 51fd

Jeg fikk nesten en liten nedtur når jeg nå koblet opp min nye 651BD og skulle teste oppskaleringen på vanlig DVD. Satte på Forrest Gump først på Pioneeren som jeg tenkte å gi bort ..og deretter Cambridgen. Det var jo mindre støy i bildet på den gamle Pioneeren. Får håpe den er bedre på Bluray nå da.. Koblet nylig opp og måtte bare få det ut for å høre om dette kan være tilfelle eller om øynene spiller meg et puss . Bruker Pioneer 5090 som tv
    Bruker nå hdmi1-inngangen som skal være den beste og som jeg skal bruke til ny projektor og håper virkelig ikke hdmi2-utgangen er mye dårligere...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjekkse
    Bruker nå hdmi1-inngangen som skal være den beste og som jeg skal bruke til ny projektor og håper virkelig ikke hdmi2-utgangen er mye dårligere...
    Får vel ikke spiller med bedre bilde
    HDMI 2 er dårligere
    Oppdater firmware på spiller
    Sett HDMI 1 som primary for best bilde (eller så fungerer ikke qdeo delen i marvell brikken )+ bruk HDMI 1 utgang
    Det er viktig å sette HDMI prioritet riktig så riktig ytelse video prosessor brukes
    (bruker du hdmi 1 utgang med hdmi mode 2 så vil marvell brikken brukes uten qdeo så derfor må man sette hdmi mode 1 for at qdeo skal fungere)
    og ellers still spiller riktig inn i forhold til øvrig utstyr (oppløsning og annen innstilling)

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI2 bruker jo Mediatek brikken så du skal ikke regne med den er bedre tror jeg.
    Ja, jeg har ikke svær tv, bare 37" eller projektor så jeg sliter sikkert med å se forskjellene, og dvd og BD film kan jo variere litt i kvalitet også, men langt de fleste dvd filmer jeg har sett har helt rått bilde, faktisk så bra at om man setter på en BD der ikke er helt god kvalitet på blir man skuffet over BD faktisk.
    Har nå oppgradert mitt bredbånd til et hakk fortere og youtube fungerer knall nå.
    Gikk fra 1,44/0,30 mbps til 4,76/0,57 mbps.

Asfalt, der er ingen MK II utgave da, den gamle heter BD650, den nye 651. Tviler veldig på der er to varianter, det ville jo være en katastrofe og totalt unødigt.
    Med 751 får du wifi med på kjøpet pluss bedre dac i multikanal og upsampling på stereo utgangen. Jeg personlig bruker ikke STEREO utgangene, bruker Front L/R, jeg spiller ingen cd`er på den og for det meste sender jeg lyden digitalt til min egen Bryston dac da denne er bedre en Cambridge sin, så ja, alt i alt kunne jeg fint ha klart meg med 651, men, som du vet, kjekkt å ha en 751 er det jo.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    651 kom ut etter 751 så finnes ikke noen mk2 ugave av den..

her er også en mail jeg fikk fra cambridge i dag:

Dear Magnus,

Thank you for your email.

The 651BD and the 751BD in regards to picture quality are identical.

They both use the same Marvell DE2750 QDEO Video Scaler on the primary HDMI output.

The reason why the 751BD is at a higher price point is because of the audio upsampling technology it uses including a dedicated stereo output and the 5 x Wolfson WM8740 24/192kHz Digital to Analog converters.

Kind Regards,
    Josh Armstrong
    Dersom dette stemmer, så må for det første den 651 vi testet mot 751 ikke ha vært helt i orden samt at Cambridge snakker med to tunger (jf. det de skrev om 651 vs. 751).

Jeg håper at hifi-klubben kan komme på banen i denne saken og få en endelig avklaring på bildekvaliteten på DVD på disse spillerne.

Jeg fikk nesten en liten nedtur når jeg nå koblet opp min nye 651BD og skulle teste oppskaleringen på vanlig DVD. Satte på Forrest Gump først på Pioneeren som jeg tenkte å gi bort ..og deretter Cambridgen. Det var jo mindre støy i bildet på den gamle Pioneeren. Får håpe den er bedre på Bluray nå da.. Koblet nylig opp og måtte bare få det ut for å høre om dette kan være tilfelle eller om øynene spiller meg et puss . Bruker Pioneer 5090 som tv
    HDMI 2-utgangen er dessverre noe dårligere.....

Ja det ser sånn ut ja. Her blir 651 testet i WHAT HIFI:

Cambridge Audio Azur 651BD review from the experts at whathifi.com

Her er testen av 751BD også fra WHAT HIFI:

Cambridge Audio Azur 751BD review from the experts at whathifi.com

Mulig jeg misforstår det de skriver under Against og For på 651BD i forhold til 751BD?

Jeg ble litt usikker nå og jeg forstår ikke alt på engelsk heller så burde jeg gå for 751BD i tilfelle det finnes to varianter med 651BD?

Ser de har 651BD inne på lager i de fleste HiFi-Klubben sine lokaler og man vet vel ikke hvilken utgave det er i tilfelle det finnes en "eldre" utgave av 651BD eller om det er kommet en "mk2" utgave også ?

Ønsker å bestille i dag, men litt usikker på om jeg bør bestille 751BD eller 651BD nå
    Dersom disse to spillerne hadde vært identiske på bilde, så hadde jeg nok også tenkt at begge ville fått 5 stjerner i What hifi. Men er lyden den viktigste, så er valget enkelt; 751.

Jeg må minne om at et godt alternativ til Cambridge 651 er Oppo 93 der vi i hvert fall vet at bildekvaliteten bør være like god som 751 på bilde. Og har man råd; Oppo 95

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar magstaff, Niels Nielsen og J.Haugen

Den ble ikke bestilt i dag siden jeg ble litt usikker. Da finnes det sikkert ikke en mkII utgave av 651 og det hadde jo vært litt rart om det var det ja.

Men jeg er nå litt mer i tvil om jeg går for 651 etter å ha tenkt litt.

Er jeg fortsatt usikker i morgen så bestiler jeg 751

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hei:-)

Ser du har Pioneer BDP-LX55 og Cambridge 751BD.

Hvordan vil du sammenligne disse?

Må nesten bare spørre før jeg bestiller:-)

Takker for svar:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Idag kom endelig spilleren.
    Må si at første inntrykket av spilleren er meget bra.
    Har dog noen spørsmål angående spilleren, er det en enkel måte å bytte mellom de forskjellige bildeinnstilingene man har gjort?, tenker på Memory'ene.
    Noen tips til gode innstillinger for DVD avspilling?

På Blu-Ray er spilleren helt topp ut av boksen, også på DVD synes jeg spilleren leverer helt utrolig bra bilder ut av boksen.

Har ikke hatt mye tid enda til å sette meg ned med alle innstillingsmulighetene enda, men har såvidt vært inne i Menyen og sett at det er mange og gode muligheter her. Ift. Pioneer BDP-LX55 er det som sagt enda flere muligheter, bildene på avspilling av DVD er enda bedre, og lyden er også noe man legger merke til er av bedre kvalitet.

Kjøpte denne da Pioneer spilleren desverre slet med endel bugs, i hovedsak på lyddelen, opplevde Audio Drop-Out og at Pioneer PQLS ikke var stabil.

Her er det ingen Audio Drop-Outs overhodet, og spilleren leverer som sagt både bilde og lyd i topp kvalitet både på blu-ray og DVD rett ut av esken.

Sorry, ser du har skrevet om bildekvaliteten mellom Cambridge og Pioneer spilleren førops:

Ser jo att dette er en spiiller follk er fornøyd med her. Noen skriver til og med att den gjør det så bra på dvd att forskjellen mellom dvd og enkelte blu-ray filmer ikke er like stor som på enkelte litt "billigere" spillere. Jeg ser en del på dvd så det betyr en del for meg

Side 14 av 37 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •