CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 13 av 37 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 721
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hei

kjøpte meg 651 nå på lørdag og koblet opp til min epson tw4400 med 92 lerret.

ved sammenligning av min tidligere spiller (pioneer 51fd) ble det merkbart bedre farger,detaljer og dybde ble bedre...deilig!
    jeg kjøpte jo 651 utifra at den var identisk med 751 på bildedelen.jeg ser bare bluray og bruker hdmi til receiver.

utifra dve så måtte jeg ned 1 hakk på brightness.

jeg satt noise reduction til +2 og kunne se at moviegrain? nesten forsvant på visse filmer

også satt jeg opp skarphet 1 hakk(ikke riktig ifølge dve plata men syntes ALT ble skarpere på film og ingen artefakter.)

også satt jeg på deep colour 36 bits da det funka med projektoren,er det "riktig" å gjøre hvis det går?

noen innspill på funksjoner som bør aktiveres evnt deaktiveres?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjøpte jo 651 utifra at den var identisk med 751 på bildedelen.jeg ser bare bluray
    Det tror jeg du gjorde lurt i (altså å spare 2000 kroner). For spillerne fremstod som like på Blu-ray (i hvertfall de vi kunne se). Det som er nevnt foran, gjelder først og fremst dvd og muligens andre SD-kilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det tror jeg du gjorde lurt i (altså å spare 2000 kroner). For spillerne fremstod som like på Blu-ray (i hvertfall de vi kunne se). Det som er nevnt foran, gjelder først og fremst dvd og muligens andre SD-kilder.
    det tror jeg også musikk er sjeldent jeg hører på uansett.

må nevne at selv om du syntes bildet var bedre på dvd med 751 så tviler jeg på at dette er tilfellet sjennerelt, rett og slett fordi begge spillerne har identiske marvel qdeo scalere...(det står i manualen hva de har til felles) kansje de hadde forskjellige grunninstillinger?

bildet forandret seg enda mer etter div justeringer, når jeg nå bytter mellom minnene så ser jeg lett forskjell på bildet jeg har justert på og det opprinnelige! det må jo være noe slikt som har vært tilfelle mellom 651 og 751 du sammenlignet med?(altså grunninstillingene er forskjellige feks)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må nevne at selv om du syntes bildet var bedre på dvd med 751 så tviler jeg på at dette er tilfellet sjennerelt, rett og slett fordi begge spillerne har identiske marvel qdeo scalere...(det står i manualen hva de har til felles) kansje de hadde forskjellige grunninstillinger?
    Du kan jo se selv hva Cambridge skrev om denne saken på forrige side. Men det har som sagt ikke noen betydning på Blu-ray.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Det eneste som gjenstår å avklare for min del er om spilleren har tekstflytting, dvs at den klarer å flytte begge tekstlinjer opp i bildet. Har den det blir det nok Cambridge. I sølv.
    Den flytter tekst opp eller ned.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo se selv hva Cambridge skrev om denne saken på forrige side. Men det har som sagt ikke noen betydning på Blu-ray.

Jepp jeg leste detmen din quote fra cambridge er det eneste stedet jeg har sett at cambridge oppgir en "cheaper qdeo scaler".

Da er det vanskelig å bare akseptere at 751 er bedre på dvd utifra din test. når cambridge sine hjemmesider,manualen og i alle tester jeg har lest om disse spillerne oppgir identiske bilde specs?
    har de virkelig gjort en slik kjempesmell å oppgitt feil til alle infokilder?

du gir ingen respons på om du overså innstillingene på de 2 spillerne i test, like hdmi kabler osv..?

er det andre faktorer som kan gjøre bildet bedre på dvd i 751 konstruksjonsmessig? for de har iallefall samme dekoder og video scaler..

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter det en 651 eier som løfter av lokket på sin spiller å finner denne brikken på hovedkortet er all tvil borte.....

da har spilleren samme scalerer som manual, tekniske spesifikasjoner fra Cambridge, spiller opplysninger fra x antall nettsider tilsier........altså samme som 751
    (den er sansynligvis største brikken å ligger litt bak drevet mot baksiden av spiller)

Spiller vel egentlig liten rolle men da er saken lagt død ang om det er ulik scaleringsbrikke i 651/751

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg tatt bilder: bilde 1 er for å bevise at det gjelder en 651...
    http://i124.photobucket.com/albums/p...f/IMG_2045.jpg

og det er samme scaler :-D så da er det ingen tvil !

og her er beviset:

http://i124.photobucket.com/albums/p...f/IMG_2043.jpg

men hva er de nederste talla på scaleren?serienummer?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du gir ingen respons på om du overså innstillingene på de 2 spillerne i test, like hdmi kabler osv..?
    Alt var identisk, så jeg holder fast ved at 751 var bedre på DVD hos oss.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min tv er en "eldre" Panasonic PV60E, og når jeg skifter til hdmi2 og slår på BD751 så kommer bildet med en gang opp, for da å forsvinne og komme igjen, hva skyldes dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min tv er en "eldre" Panasonic PV60E, og når jeg skifter til hdmi2 og slår på BD751 så kommer bildet med en gang opp, for da å forsvinne og komme igjen, hva skyldes dette?
    Dersom du har satt spilleren til å sende ut 1080P, så takler ikke Panasonic`n denne oppløsningen. At bildet viser seg et kort øyeblikk, skyldes som regel at det tar noen sekunder/tideler før den sender ut 1080P.

Kan det være det? Dersom du har satt spilleren til 720 eventuelt 1080i, så bør det gå greit da PV60 er klargjort for begge disse oppløsningene.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magstaff
    men hva er de nederste talla på scaleren?serienummer?
    Vet jeg ikke men at alle nummer ikke er identisk med en brikke fra en oppo 93 skal du ikke bekymre deg over (bilde av 88DE2750-BEF2 jeg la ut var fra nettet å fra en oppo bdp93)

Det viktige er at scalerer heter 88DE2750-BIF2

min 93 brikke slutter med helt andre tall/bokstaver enn andre brikker jeg har sett
    B1U5400.7
    1027 BOP
    TW

Sendte også en mail til HFK om hvem av 651 og 751 som hadde best bilde å svaret ble
    ----> Det er ingen forskjell på bildkvaliteten mellom de

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har satt spilleren til å sende ut 1080P, så takler ikke Panasonic`n denne oppløsningen. At bildet viser seg et kort øyeblikk, skyldes som regel at det tar noen sekunder/tideler før den sender ut 1080P.

Kan det være det? Dersom du har satt spilleren til 720 eventuelt 1080i, så bør det gå greit da PV60 er klargjort for begge disse oppløsningene.
    Nei, det er ikke det, har prøvd å slå av denne hdmi styring der er på tv`en også (vet ikke helt hva den gjør) men der er ingen forskjell.
    BGruker 1080i ut fra både Get boksen og BD spiller, får aldrig disse blackouts med Get boksen på hdmi 1.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt var identisk, så jeg holder fast ved at 751 var bedre på DVD hos oss.

beviset ligger på cambridge sine hjemmesider,i tester og nå har jeg åpnet og knipset bildet "under the hood" så da gidder jeg ikke mer...du kan tro hva du vil...(placeboeffekt#hosthark"...) :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Vet jeg ikke men at alle nummer ikke er identisk med en brikke fra en oppo 93 skal du ikke bekymre deg over (bilde av 88DE2750-BEF2 jeg la ut var fra nettet å fra en oppo bdp93)

Det viktige er at scalerer heter 88DE2750-BEF2

min 93 brikke slutter med helt andre tall/bokstaver enn andre brikker jeg har sett
    B1U5400.7
    1027 BOP
    TW

Sendte også en mail til HFK om hvem av 651 og 751 som hadde best bilde å svaret ble
    ----> Det er ingen forskjell på bildkvaliteten mellom de
    ok takk for info! på bildet av min står det : 88DE2750 BIF2 ikke BEF2?pinlig nøye hehe men finner ikke noe når jeg søker på 88DE2750 BEF2 iallefall.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Nei, det er ikke det, har prøvd å slå av denne hdmi styring der er på tv`en også (vet ikke helt hva den gjør) men der er ingen forskjell.
    BGruker 1080i ut fra både Get boksen og BD spiller, får aldrig disse blackouts med Get boksen på hdmi 1.
    Om du setter bd spiller på hdm 1
    get box på hdmi 2
    ?

Sitat Opprinnelig postet av magstaff
    ok takk for info! på bildet av min står det : 88DE2750 BIF2 ikke BEF2?pinlig nøye hehe men finner ikke noe når jeg søker på 88DE2750 BEF2 iallefall.
    Beklager........var BIF jeg mente å har endret det

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beviset ligger på cambridge sine hjemmesider,i tester og nå har jeg åpnet og knipset bildet "under the hood" så da gidder jeg ikke mer...du kan tro hva du vil...(placeboeffekt#hosthark"...)
    Vel. Du velger å tro det du vil. I motsetning til deg som har kjøpt en 651 og således må forsvare ditt kjøp, så testet jeg begge på forhånd uten å eie noen av dem. Jeg hadde faktisk et indelig ønske om at den billigste spilleren skulle være like bra, men det var den dessverre ikke (på DVD). Så placeboen skulle ha slått inn andre veien, dvs. at 651 fremstod som identisk på bilde med 751.

I tillegg har jeg fått litt kjeft fra Hifiklubben, fordi det jeg skrev om forskjellene mellom spillerne, var et internt notat fra Cambridge som egentlig ikke skulle ha kommet ut.

Til Hygen: Som du kanskje har sett andre steder på forumet, så har jeg eid nærmere 50 dvd-spillere siden 1997. I de årene jeg var hifi-skribent fikk jeg se en rekke oppskaleringsbrikker og bildeprosessorer som så tilnærmet like ut i disverse spillere, men som likevel har hatt noen små forskjeller internt. Jeg har ikke åpnet 751 og 651, men bildene ovenfor kan bety alt eller ingenting.

Jeg får bare oppfordre dem som er i tvil som eventuelle forskjeller mellom 751 og 651 om å teste begge samtidig. Ser man ikke forskjell, så velger man naturligvis den billigste.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I tillegg har jeg fått litt kjeft fra Hifiklubben, fordi det jeg skrev om forskjellene mellom spillerne, var et internt notat fra Cambridge som egentlig ikke skulle ha kommet ut.
    Kan neppe være samme HFK jeg kjenner til for hadde det vært forskjell ville HFK utbrodert til det uendelige såfremt de hadde en dyrere modell som ville gitt bedre bilde enn en billigere

Er vel ikke bare liten lekkasje i såfall Haugen men værdensnyhet siden ingen andre offentlig har utalt seg om forskjell (dokumentert å referert helt tilbake til cambridge)

Billigere eller dyrere
    Må vel nevne at en 88de2750 BIF2 koster ca 5 dollar for de som bestiller endel + Qdeo er bare 3 typer
    2710 fra 2007 (bla i pioneer lx91)
    2750 fra 2009 (bla i oppo,cambridge,phillips)
    2755 som ennå ikke er i noen spillere jeg vet om
    Ja Marvell lager mange prosessorer men ikke mange qdeo
    Marvell - Product Selector

Til Hygen: Som du kanskje har sett andre steder på forumet, så har jeg eid nærmere 50 dvd-spillere siden 1997. I de årene jeg var hifi-skribent fikk jeg se en rekke oppskaleringsbrikker og bildeprosessorer som så tilnærmet like ut i disverse spillere, men som likevel har hatt noen små forskjeller internt. J
    Da bør du også vite at en oppscaleringsbrikke alene ikke er det totale resultatet
    (det er flere produkter med Kyoto 2 brikken 88de2750..feks phillips)
    Det som blir forskjell er brikkesett men på begge cambridge brukes samme Mediatek sammen med kyoto g2)
    Man har også andre spillere som bruker samme brikkesett som Cambridge men med annen video prosessor ..feks Yamaha som bruker en Mitsumi prosessor)

Blir jo litt som data dette (hovedkort,prosessor,gpu)
    Setter man inn like komponenter og samme firmware så bør ytelse være lik.
    Setter man inn ulike komponenter og firmware bør ytelse bli ulikt

(var jo samme ballet med oppo 93 og 95 der enkelte påsto det var forskjell komponenter til video og bastant hevdet at (selvsagt den dyreste) 95 var bedre (her har heldigvis oppo bekreftet begge spillere som lik i video ytelse og samme komponenter til video)

På en måte mener jeg Cambridge også har bekreftet samme prosessor siden de beskriver en å samme prosessor til både 651 og 751

651 http://www.cambridgeaudio.com/assets...BDtechspec.pdf
    751 http://www.cambridgeaudio.com/assets..._tech_spec.pdf

(å da magstaff tar bilde av en 88DE2750 BIF2 (såkalt kyoto g2) er ikke dette en billigere qdeo som hfk sitter på som såkalt hemmelig dokkumentasjon men faktisk samme 2750 som de har opplyst at både 751 og 651 har

Jeg orker ikke mere avforum med tema forskjeller 651/751 men skulle vært intersant å dra igang denne Qudeo forskjellen på enkelte utenlanske forum der endel representanter fra Cambridge audio deltar

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til j.haugen:

sitatet "ditt" fra cambridge skrev de :- Cheaper Marvel QDEO scaler than the one used in 751, which means the 751 will definitely do old DVD`s better than 651.

dette har jeg jo motbevist!
    det er jo løgn.. vanskelig å ta det sitatet særiøst..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bør du også vite at en oppscaleringsbrikke alene ikke er det totale resultatet
    Dette er selvfølgelig ikke noe nytt. Dette vet alle som har holdt på en stund.

Blir jo litt som data dette (hovedkort,prosessor,gpu)
    Setter man inn like komponenter og samme firmware så bør ytelse være lik.
    Setter man inn ulike komponenter og firmware bør ytelse bli ulikt
    Det er riktig. Men vi vet ikke om komponentene er 100 % identiske i de to spillerne.

(var jo samme ballet med oppo 93 og 95 der enkelte påsto det var forskjell komponenter til video og bastant hevdet at (selvsagt den dyreste) 95 var bedre (her har heldigvis oppo bekreftet begge spillere som lik i video ytelse og samme komponenter til video)
    De er identiske på bildet, dvs. Oppo 93 og 95. Det er riktig at det ble hevdet fra enkelte hold at Oppo 95 kunne være noe bedre på bilde enn 95, men det tror jeg neppe noe hevder nå lenger.

På en måte mener jeg Cambridge også har bekreftet samme prosessor siden de beskriver en å samme prosessor til både 651 og 751 (å da magstaff tar bilde av en 88DE2750 BIF2 (såkalt kyoto g2) er ikke dette en billigere qdeo som hfk sitter på som såkalt hemmelig dokkumentasjon
    Nei, det er faktisk de motsatte de har bekreftet. Men jeg er ellers enig; Diskusjonen kommer ikke lenger før en Cambridge ingeniør kommer med fasiten og derfor avsluttes den også fra min side.,

Side 13 av 37 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •