CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 12 av 37 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 721
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan man gjøre denne spilleren sonefri på hifiklubben eller må man bestille dette andre steder? I så fall hvor og til hvilken pris (dette gjøres jo ganske billig på Oppo-spillerne)?

Newcomer LeGranDuc sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo fort ca 1000,- og gjøre det selv, men det er enkelt og gjøre.
    Fra Bluraychip som det ble linket til tidligere i tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo fort ca 1000,- og gjøre det selv, men det er enkelt og gjøre.
    Fra Bluraychip som det ble linket til tidligere i tråden.
    Takk skal du ha! Det er vel muligens en fare for at spilleren ikke tar DVD-filmer med RCE når hver enkelt sone ikke kan stilles manuelt (slik som blu-ray), men det er jo bedre enn ingenting.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kontaktet Cambridge for noen svar omkring bass management i denne spiller, virker ikke logisk for meg så jeg søker noen svar.
    Saken er den at jeg bare bruker stereo, har spilleren koblet til forsterkeren både via Stereo Out og Digital Out.
    Jeg ville teste om LFE er med i downmiksen og fundet ut ved hjelp av Digital Video Essentials dvd`en at LFE IKKE er med ved bruk av DD 5.1, 6.1 og DTS 5.1 og DTS HD Master Audio.
    Ved Dolby Digital 2.0 er LFE med i downmiksen dog, på begge utgange.
    Dette synes jeg jo er dårlig nytt, ikke mange BD eller dvd plater har DD 2.0 som valg.
    Jeg stilte spørsmålet til Cambridge om LFE var med i downmiksen når Stereo var valgt som output og subwoofer var satt til "No" og det bekreftet de at det skulle være, men etter min lille test har jeg sendt de mine resultater, og jeg håper jo selvfølgelig på at julenissen kommer litt forsinket med en firmware der løser dette, men tror dog ikke helt på det.
    Men som sagt, kanskje dette er logisk for dere, jeg var bare litt overrasket over dette.
    På min gamle Philips DVD963SA fikk jeg LFE med i downmiksen uten subwoofer, også ved DD og DTS 5.1, men ja, jeg vet dere ofte har fortalt oss at ikke mange spillere gjør dette.

Edit: Cambridge skal nå teste dette og "look into the matter" men de anbefaler jeg går til forhandleren for å få dette demonstret og forklart.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette synes jeg jo er dårlig nytt, ikke mange BD eller dvd plater har DD 2.0 som valg.Ved Dolby Digital 2.0 er LFE med i downmiksen dog, på begge utgange.

Nielsen
    Hvordan har du kommet frem til at du mener å få LFE med DD.2.0 ?
    den nullen etter punktum betyr null LFE...lydspor må ha tallet .1 etter punktum for at den skal inneholde LFE.
    Har ikke opprinnelig lyd 0.1 så er det heller ingen LFE å kunne omdirigere på den ene eller andre måten
    (lydformat med ferrest kanaler som inneholder LFE er vel 4.1 > )

Jeg leste noen hadde fått til svar ang oppo

LFE will not be redirected to the main speakers when the DownMix has been set to stereo. This is not a part of the Dolby Digital decoding specifications.

However, you can force the player to do this kind of processing in the decoder by doing the following:

Set Stereo Signal (Audio Processing) to Front Left/Right.

Set DownMix to 5.1, Front Left and Front Right to LARGE, Subwoofer to OFF, and Center and Surround Back channels to OFF.

The player will now downmix to stereo with LFE intact.

Men har også lest at de som har prøvd ikke har fått det til
    Kanskje Cambridge også har tatt med en slik mulighet siden spillerene ellers er så like
    (men om det går vil vel LFE være -10db for lavt å ikke stå helt i samsvar med den øvrige 2.0 lyden ..er jo dsp som skal booste LFE men det er jo en funksjon som aldri ligger i en bd spiller men en reciver/prosessor jobb ...)

Husk at de dedikerte utgangene aldri kan brukes til å få til noe slikt (om det går) fordi innstillinger til multichannel ut påvirker ikke de dedikerte stereo utganger.........bruk front right + front left som er i multichannel utgangene.

Selv om du skulle få det til med lfe og stereo vil du ikke få det med alle lydspor da feks enkelte Dolby ThrueHD har allerede stereo downmixen ferdig intergrert i HD lyden (så man kan ikke tvinge til en egen dowmix....samt disc med multichannel pcm vil neppe bli annet enn stereo som downmix..uten lfe)
    Omdirigering av LFE for de som avspiller surround med surrounhøytalere og multichannel analogt ut(men uten subwoofer) skal også kunne omdirigere LFE til fronter med en Oppo å da går det sansynligvis med Cambridge også....står ikke i manualer men man får prøve (sub OFF) og ellers altivere øvrige høytalere (setter man large vil vel LFE bli redusert med -10db og smal blir det -15db)som er helt vanlig LFE multichannel analogt ut (er mulig omdirihering bare fungerer med large )

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ( Edit: Innrømmer jeg sikkert er litt på vidderne her, skjønner jo nå litt mer av hvorfor 2.0 virker)

Jeg brukte dvd`en av Digital Video Essentials, chapter 10, "Audio Test Signals, System Response", ved avspilling av spor 16, "Bass Management Test 15-150 hz".
    Ved valg med fjernkontrollen for lydspor når dvd`en spiller kan jeg avspille dette spor med DD eller DTS, og eneste valg som gjorde at der kom lyd i sub/høyttalere var ved å velge DD 2.0 som er et av valgene på platene.
    Eller har den engelsk og spansk DD 5.1, og engelsk DTS, ved å velge en av disse kom der ingen lyd i subben eller høyttalerne ved avspilling av dette spor.
    (jeg har ikke prøvd å bruke Front L/R utgangene, bare Stereo utgangene bak på maskinen, ref. det du skriver, kan jo prøve Front l/R også. Disse utgangene brukte jeg alltid på min Philips.)

Eh, er ikke helt med på den oppskrift der på engelsk hvor de skrev:
    Set Stereo Signal (Audio Processing) to Front Left/Right.

Virker kanskje som Cambridge har en litt anden meny.
    Som Downmix kan man i Cambridge velge
    LT/RT (For dolby pro logic downmiks der siden kan dekodes av prosessor/receiver)
    Stereo
    5.1
    7.1

Der er i Cambridge ingen dedikert bass management for sacd, som f.eks. på Philips dvd 963SA, men jeg spurte Cambridge om maskinen spiller multikanal sacd, og det sagde han den gjorde hvis receiveren kunne dekode dette. Rart svar synes jeg, man kan vel også bruke de analoge utgange, men igjen, synes det er rart der ikke er noen bass management for sacd da, er ikke det normalt? (ikke at jeg trenger det, bare lurer).

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke studret 751 helt nøye men den kan ikke decode SACD DSD om det ikke er DSD i spiller (man kan da bitstreame til en reciver som har DSD)
    Selvsagt kan du spille noe av spor på ulike sacd men som nevnt DSD i reciver om ikke spiller har det
    (Stereo sporet i 16/44,1 + bd spiller kan sikkert decode DTS på slike hybid disc osv)
    Om spiller kan kjøre DSD til analogt ?
    Om spiller kan gjøre DAD om til PCM for så til analogt ?
    Beste er DSD til analogt ....om man har mulighet...............................

Direct Stream Digital - Wikipedia, the free encyclopedia

SA-CD.net - Original DSD Recordings

SA-CD.net - FAQ

------innstilling for sacd står i din manual side 29
    __________________________________________________ _____
    Innstilling stereo med lfe

FR og FL i 7.1 Channel audio out (altså multichannel utgang bak på spiller)
    (ikke Right + Left i stereo audio out)

så velger du 5.1 som downmix (selv om du har stereo ja)

+
    Front Left and Front Right to LARGE, Subwoofer to OFF, and Center and Surround Back channels to OFF.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Dolby eller DTS decoder vil aldri tillate en downmix til stereo å beholde LFE
    Det er vel derfor man velger downmix til 5.1 (for det tillater den) så har de laget noe i spilleren som gjør at LFE kan komme ut med stereo å surround også kommer med selv om front , surround , surround back er satt til off
    (om det fungerer da)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av hygen
    En Dolby eller DST decoder vil aldri tillate en downmix til stereo å beholde LFE
    Det er vel derfor man velger downmix til 5.1 (for det tillater den) så har de laget noe i spilleren som gjør at LFE kan komme ut med stereo å surround også kommer med selv om front , surround , surround back er satt til off
    (om det fungerer da)

Litt Roko pekefinger ... LoL ---> DST <----

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innrømmet, jeg har dummet meg ut.
    Først, en korreksjon, platen har engelsk og spansk DD Stereo, DD5.1 og DTS 5.1.
    Men, prøvde oppskriften, og det er litt rart.
    På samme spor 16, bass management test, da får jeg nå lyd helt nede fra ved hjelp av Dolby Digital 5.1 lydspor, så det ser ut til det fungerer likevel. Det rare er at jeg får ingen lyd ved bruk av DTS. Der er også andre spor på platen, Dolby and DTS 5.1 f.eks. med pink noise for alle kanaler, her får jeg også lyd helt nede fra (LFE lydspor) med DD 5.1, men ingen lyd når LFE sporene spilles med DTS.
    Ved bruk av digital ut fra spilleren får jeg bare lyd om lydspor er satt til stereo.

De film jeg har sett inntil nå på maskinen, der har lyden vært best med DD faktisk, det er jo egentlig tvert motsatt det jeg er vant med.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du får noen pink noise med LFE
    Man kan teste en pc til reciver om den resampler dts med feks DTS CD for den er 16 / 44,1 ....å resampler pc til 48 kHz vil man få pink noise istedenfor dts decoding i feks reciver
    (litt utenfor tema dette med pc osv men ingen pink noise på lfe men helt død om jeg ikke husker feil)

Har du en test lyd der du bare har LFE som kan gi deg svar på hvor denne lyden vil høres (eller om den blir borte) i stereo oppsett med todligere anbefalte innstillinger

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Litt Roko pekefinger ... LoL ---> DST <----
    ræva tastatur å elendig den som taster så totalen er en katastrofe
    (har rettet det)
    __________________________________________________ _
    Skal se om jeg kan få encodet en DTS test lyd som inneholder 5 tause kanaler +LFE med lyd.
    Når den avspilles vil man da høre hvem kanaler som avspiller LFE , ikke avspiller LFE , ikke kan avspille LFE , å om en Cambridge feks med nevnte innstillinger faktisk kan omdirigere LFE til fronter i stereo ved 5.1 downmix innstilling
    (når jeg kan lage en slik.....slutten av uka...skal poste den her...har ikke dolby encoder så det må bli dts...)
    __________________________________________________ ___________________

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, normal pink noise er det jo ikke men det er Band Limited Pink Noise lagt i LFE sporet.
    Uansett har jeg andre spor på DVE, et heter f.eks. 40-80 hz noise LFE (som sagt, her får jeg lyd med DD 5.1, men ikke med DTS), et annet 40-80 hz noise Left and Right, og så altså den som jeg har brukt mest, system response 15-150 hz LFE.
    Har digital output satt til lpcm.

Digital Video Essentials (DVE) Overview &mdash; Reviews and News from Audioholics

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja, normal pink noise er det jo ikke men det er Band Limited Pink Noise lagt i LFE sporet.
    Uansett har jeg andre spor på DVE, et heter f.eks. 40-80 hz noise LFE (som sagt, her får jeg lyd med DD 5.1, men ikke med DTS), et annet 40-80 hz noise Left and Right, og så altså den som jeg har brukt mest, system response 15-150 hz LFE.
    Digital Video Essentials (DVE) Overview &mdash; Reviews and News from Audioholics
    Skal se på en slik disc å teste den (har en liggende et sted)
    Må nesten se hvordan lyden ligger på disc, teste den(plukke kanalene fra hverandre)
    Det er en hovedregel at ikke LFE skal kunne omdirigeres
    (om det er gjor unntak til en test disc eller hva det nå er ?)
    Tror nesten man må forholde seg til kjøpefilm å hva skjer med LFE da
    (å det er litt vanskelig fordi det normalt er lite lyd i LFE sporet...selv om det under film virker som subwofer i surroundoppsett er kraftige greier men dette går vel mest ut på forsterkningen av LFE)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg rotet rundt med DVE nær sagt i hele dag.

Ja det er noe rart Nielsen

Jeg har decodet alle lydspor på disc for å forsikkre meg om at ingen har sovnet så de kan ha lagt lyder på frontkanaler samtidig med LFE)
    (det hender de som encoder gjør mye rart så lyd blir langt fra riktig)

En Oppo som er meget lik Cambridge vil

Downmix til stereo , fronter satt som store vil det med DD 5.1 (AC3) komme lyd under subwoofer test (antakelig LFE lyden selv om den ikke er ulik samme lyd ved å velge stereo spor på disc)

Dowmix til 5.1 å valg av DD 5.1 spor avspillt med stereo vil også samme LFE lyden komme under subwoofer test

Dette er jo litt i samsvar med det Oppo har bekreftet at LFE kan omdirigeres
    (å da sikkert cambridge også)

men får det ikke til med avspilling av DTS
    (da vil ingen lyd avspilles inder subwoofer test med analog stereo oppkoplet)

HD codec har jeg ikke testet.............................

Tar man samme eksempler men setter fronter til små vil det ikke komme lyd der subwoofer testes (gjelder stereo analogt oppkoplet)

Nå har ikke spilleren min dedikerte stereo utganger men tatt ut fra FL+FR i multichannel.

Slik omdirigering er ikke omtalt i manualer til Cambridge eller oppo.
    Litt håreisende er det at om det er slik at LFE omdirigeres så er det dårlig sikkret at folk ikke skal kunne gjøre dette ufrivillig..
    (dårlig sikkret fordi å tilføre LFE kan skape store problemer for den som får tilført LFE uten å vite at sitt øvrige utstyr kan takle dette)

Lyden omdirigeres feil ut fra hvordan oppo har forklart (feil fordi omdirigeringen gjøres på flere måter)
    Feil blir det også da bare DD 5.1 kan omdirigeres
    Det er vanskelig å sjekke feks vanlige DD 5.1 filmer om LFE tilføres fronter i stereo .....skulle testet flere test disc bla annet fordi at de som laget denne DVE disc kan encodet den til å avspille LFE innbakt med stereo i en downmix

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, beklager at du "måtte" bruke tid på dette, men det er jo litt interessant.
    Innrømmet, til mitt bruk er det jo trivielt med lfe, men det at man får lfe med i Dolby Digital men ikke i DTS var litt rart synes jeg.
    Jeg har ikke flyttet mine utganger på spilleren, bruker fortsatt Front L/R ut.

Så når man setter fronter til "Small" vil man ikke få lfe ut, snodigt. Lurer på om Cambridge egentlig kjender spilleren 100%, tror ikke det gitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ca. en ukes tid siden gjennomførte jeg og en kamerat en ”shoot-out” mellom Cambridge Audio Azur 651BD og Cambridge Audio Azur 751BD. Dette var på bakgrunn av uttalelser om at disse spillerne var identiske på bildekvalitet både når det gjelder DVD og Blu-ray. Som mange andre her på forumet håpte vi å spare noen tusenlapper ved å velge 651 siden vi likevel bruker ekstern dac på lyden. Men resultatet ble noe uventet:

Utstyrt med en brukbar prosjektor og 92` lerret så ble det åpenbart at Cambridge 751BD faktisk er en bedre DVD-SPILLER enn 651BD. Forskjellen i favør 751 kan best beskrives som bedre skarphet og et renere bilde på DVD, med noe mindre støy, mer mettede farger og et ”dypere” (renere) sortnivået. På Blu-ray klarte vi ikke å se forskjell.

Vi var ikke helt forberedt på at det var slik en forskjell på dvd-bildekvaliteten på disse spillerne. Men det var til vi fikk se denne modell-introduksjonen fra Cambridge Audio fra i fjor:

Cambridge Audio

”We are now ready to introduce the ”scale-down” BD-model from Cambridge called 651BD. This model is the real successor for the old 650BD. It will do many things very well – but in some cases the up-sell to 751BD may still be relevant for some customers:

651BD:
    - Same dual HDMI as 751
    - Same design and build quality
    - Same universal playback support
    - Same eSATA and USB connection

Scale down versus 751BD:
    - Cheaper Marvel QDEO scaler than the one used in 751, which means the 751 will definitely do old DVD`s better than 651
    - No anagram Q5 24/192 HZ upsampling
    - No dedicated stereo out
    - No Wolfson WM8740 DAC
    Om dette stemmer (og basert på de vi selv opplevde), så betyr nok dette at de som fremdeles har en betydelig dvd-samling og som er interessert i Cambridge, fremdeles bør velge 751. Med over 1000 filmer i det ”gamle” formatet, så ble det naturlig nok 751 som står hjemme i rack`n her :-D

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    For ca. en ukes tid siden gjennomførte jeg og en kamerat en ”shoot-out” mellom Cambridge Audio Azur 651BD og Cambridge Audio Azur 751BD. Dette var på bakgrunn av uttalelser om at disse spillerne var identiske på bildekvalitet både når det gjelder DVD og Blu-ray. Som mange andre her på forumet håpte vi å spare noen tusenlapper ved å velge 651 siden vi likevel bruker ekstern dac på lyden. Men resultatet ble noe uventet:

Utstyrt med en brukbar prosjektor og 92` lerret så ble det åpenbart at Cambridge 751BD faktisk er en bedre DVD-SPILLER enn 651BD. Forskjellen i favør 751 kan best beskrives som bedre skarphet og et renere bilde på DVD, med noe mindre støy, mer mettede farger og et ”dypere” (renere) sortnivået. På Blu-ray klarte vi ikke å se forskjell.

Vi var ikke helt forberedt på at det var slik en forskjell på dvd-bildekvaliteten på disse spillerne. Men det var til vi fikk se denne modell-introduksjonen fra Cambridge Audio fra i fjor:

Om dette stemmer (og basert på de vi selv opplevde), så betyr nok dette at de som fremdeles har en betydelig dvd-samling og som er interessert i Cambridge, fremdeles bør velge 751. Med over 1000 filmer i det ”gamle” formatet, så ble det naturlig nok 751 som står hjemme i rack`n her :-D
    modell-introduksjonen fra Cambridge Audio fra i fjor:
    Hvor hentet du sitatet fra ?
    (kan det være så gammelt at de alikevel valgte 2750)

Her er info om 651 som beskriver samme decoder/brikkesett og video scaler for hdmi 1
    http://www.cambridgeaudio.com/assets...BDtechspec.pdf
    som forøvrig er samme som 751 har
    http://www.cambridgeaudio.com/assets..._tech_spec.pdf

Manual til spillerene nevner 2750 blir brukt til hdmi 1
    (ikke at det bare gjelder 751)

http://www.marvell.com/digital-enter...duct_brief.pdf
    som er den som bla har med støyreduksjon,farger osv+ scalering selvsagt

>>Cheaper Marvel QDEO scaler than the one used in 751.......
    http://www.marvell.com/selector_guide/series29.html
    Er ikke mange Qdeo å 2710 er det ikke i cambridge

Er spillere innstillt med samme innstillinger for støy,farge osv (ja alle innstillinger som omfatter bilde) ?

Hae begge spillere samme firmware ?

hdmi kabel brukt på tester ?

Er det slik du mener at 651 er så mye dårligere enn 751 på bilde så bør folk heller velge oppo 93 om de ikke trenger påkostet analoge utganger

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er mange meninger om BD751 kontra andre spillere derute.
    Cambridge Audio 751BD - Impressions | AVForums.com - UK Online
    Jeg har ikke sammenliknet med noen, men bare konstaterer at BD751 er ganske rå på dvd.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er mange meninger om BD751 kontra andre spillere derute.
    Cambridge Audio 751BD - Impressions | AVForums.com - UK Online
    Jeg har ikke sammenliknet med noen, men bare konstaterer at BD751 er ganske rå på dvd.
    Det er klart 751 er bedre enn cambridge 650 , Marantz BD-7004 eller andre eldre eller billige spillere.
    (bedre hdmi video er også 651 enn de gamle eller billigspillerene det nevnes i avforums.com)

Flott er det at J.Haugen fant en spiller han likte.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke bare DVD...

Opplever Youtube HD via Cambridge BD751 som "sjokkerende" bra også - selv på 120" lerret :-D

Ex. det disse folka produserer i dag:

[YOUTUBE]rmLLgUG1SkE[/YOUTUBE]

Side 12 av 37 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •