CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 10 av 37 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 721
    Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har dere testet appen fra UuVol. http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&...AtUWv18F3LgJmg

Control comes from a nice-feeling remote or the free UuVol app for iPhone, iPad and – soon – Android. And you really need the excellent app to best scroll through all the content at your disposal.

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoros
    Har dere testet appen fra UuVol. http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&...AtUWv18F3LgJmg

Control comes from a nice-feeling remote or the free UuVol app for iPhone, iPad and – soon – Android. And you really need the excellent app to best scroll through all the content at your disposal.
    Har du fått den til å fungere?
    Her funket det ikke, fant ikke noe enhet men mulig jeg må prøve mer om andre får det til.

Og en ting til, går det ikke å gjøre disse sonefri på BR som Oppo??

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre ikke denne spilleren enda, men jeg har Nettverksspilleren Cambridge NP30 som jeg venter på android app til. håper den kommer snart:wink:

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borabora
    Og en ting til, går det ikke å gjøre disse sonefri på BR som Oppo??
    Enkelt og greit
    bluraychip.dk - Cambridge Audio 751BD multiregion DIY kit - PRO version

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoros
    Jeg har desverre ikke denne spilleren enda, men jeg har Nettverksspilleren Cambridge NP30 som jeg venter på android app til. håper den kommer snart:wink:
    Ja, er to forskjellige produkter så da er det ikke så rart.

Så ganske greit ut det der ja, får se litt hvor stort behov jeg har for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Arendal
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Analog lyd

Da har jeg fått testet ut min Azur 751 i en uke og er så langt særdeles fornøyd:-D . Den leser i praksis alle formater jeg mater den med og leverer både lyd og bilde i særklasse.

Jeg oppgraderte fra Denon BDP-1611 UD og synes Azur er bedre på alle områder så langt. Det jeg undrer meg over er følgende;
    Denonspillerern hadde også en bra analog lyddel og ved avspilling av CD/Flac så likte jeg lyden klart best ved å bruke RCA-utgangen i forholdt til via HDMI-utgangen, der lyden føltes kald og metallisk.

Cambridge 751 leverer i mine ører like god lyd både via HDMI og den analoge utgangen. Noe forskjell er det, men ikke mye. Noen som har synspunkter på dette? Noe av grunnen til at jeg valgte denne spilleren var jo nettopp at den har en svært god analog lyddel:-D .
    Yamaha RX-A1030, Cambridge Azur 751 BD, Sony KDL-55EX500, XTZ 99.36, XTZ 99W 10.16 x2, B&W CMC, Supra cables

Newcomer LeGranDuc sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg savner er muligheten til å søke når jeg browser mediaserveren min.
    Skal jeg høre på feks. Within Temptation så er det mye trykking på page down knappen.
    Hadde vært genialt å kunne trykke 2 ganger på "6" og kommet til første fil/mappe som begynner på N.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gonkis
    Noen som vet om Cambridge Azur 751BD klarer avspilling av BDMV-folder eller BD.ISO fra ekstern harddisk/USB?

Jeg leste på følgende side at OPPO BDP-95 klarer dette:

PS3 died, what to buy Oppo 95 or Dune HD max [Archive] - SlySoft Forum
    Noen som har testet eller vet om spillerene fra cambridge klarer bdmv mapper og bd-iso over nettverk?

På forhånd takk

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller både DVD-demo og BD-demo ripp i fullformat rett fra ekstern HD på esata-porten :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller både DVD-demo og BD-demo ripp i fullformat rett fra ekstern HD på esata-porten
    Betyr det at Cambridge også kan takle DVD og Blu-ray-RIP av ulike filmer kjørt via en ekstern harddisk (f.eks. 500 GB)?

De siste årene har jeg kjørt mye HD-materiale via HTPC og xbmc fra eksterne WD-harddisker, men om dette også kunne gjøres gjennom Cambridge`n, så hadde det vært helt topp.

Årsaken til at jeg spør, er fordi jeg fikk leke med denne spilleren på "Klubben" forleden dag og jeg ble imponert over bildet både på DVD og Blu-ray, i tilegg til at den var rask + sonefri. Jeg har også kikket på Oppo 95, og lurer på om Cambridge har noen egenskaper som Oppo`n ikke har ? (jeg vet selvsagt at Oppon har bedre lyd via de analoge lydutgangene, men den er også dyrere)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Betyr det at Cambridge også kan takle DVD og Blu-ray-RIP av ulike filmer kjørt via en ekstern harddisk (f.eks. 500 GB)?

De siste årene har jeg kjørt mye HD-materiale via HTPC og xbmc fra eksterne WD-harddisker, men om dette også kunne gjøres gjennom Cambridge`n, så hadde det vært helt topp.

Årsaken til at jeg spør, er fordi jeg fikk leke med denne spilleren på "Klubben" forleden dag og jeg ble imponert over bildet både på DVD og Blu-ray, i tilegg til at den var rask + sonefri. Jeg har også kikket på Oppo 95, og lurer på om Cambridge har noen egenskaper som Oppo`n ikke har ? (jeg vet selvsagt at Oppon har bedre lyd via de analoge lydutgangene, men den er også dyrere)
    Kan bruke ekstern harddisk esata eller usb
    Mener den bør ha egen strømforsyning for stabil bd avspilling da feks usb utgangen på bd spiller bare gir ca +5v
    (må ikke ha esata da usb 2.0 fint spiller bd iso)

Cambridge / oppo
    Cambridge har ingen flere egenskaper enn oppo

Forskjell på praktisk bruk er at cambridge har ferre knotter på fjernkontrollen så mange av knottene har fler funksjoner (trykke flere ganger)
    Oppo har mere knotter og mere enkeltfunksjoner på mange av knappene
    __________________________________________________ ____________________
    Cambridge styrer display lys spiller med meny på spilleren (inn i hovedmenyen)

Oppo har man knott på fjernkontrollen (der man kan velge lys til mindre lys til mørk)
    __________________________________________________ ________________
    Cambridge har ikke lys i fjernkontroll (tror jeg)

Oppo har lys i fjernkontroll
    __________________________________________________ ____________
    Cambridge har vel bare youtube som valg

Oppo har youtube + (usa modell) flere som nettfix osv
    __________________________________________________ ____
    Cambridge støtter vel ikke AAC ?

Oppo støtter AAC

Oppo avspiller DVDA ISO

Oppo bdp 95 har balanserte utganger

Oppo 93 kan kjøpes i forbedret analog lyd i ulike utgaver eller man kan oppgradere sin egen 93
    feks NuForce BDP-93 Edition, BDP-93 Xtreme Edition and BDP-95 Edition
    bdp 95 kan man kjøpe i ulike analog lyd forbedringer men usikker om man selv kan oppgradere en standard 95 spiller

er vel flere småting om man sammenligner spillere

Enkleste som oppo eier / kjøper men også Cambridge er å lese alle Oppo FAQ og forumsider
    BDP-93 FAQ - OPPOwiki
    BDP-95 FAQ - OPPOwiki
    fordi de gir svar på det meste(+ en cambridge bruker finner mye info i forhold til cambridge manual/info sider)

En Oppo 93 og 95 er like (med unntak av balanserte utganger på 95)
    En Cambridge 651 og 751 er like (å nær lik oppo som nevnt over)
    (selvsagt ulike komponenter da dyrere modeller har bedre dac/psu osv)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Mener den bør ha egen strømforsyning for stabil bd avspilling da feks usb utgangen på bd spiller bare gir ca +5v

Cambridge / oppo

Forskjell på praktisk bruk er at cambridge har ferre knotter på fjernkontrollen så mange av knottene har fler funksjoner (trykke flere ganger)

Oppo har man knott på fjernkontrollen (der man kan velge lys til mindre lys til mørk)

Oppo støtter AAC

Oppo avspiller DVDA ISO

er vel flere småting om man sammenligner

Enkleste som oppo eier / kjøper men også Cambridge er å lese alle Oppo FAQ og forumsider
    BDP-93 FAQ - OPPOwiki
    fordi de gir svar på det meste

651 / 751 = 751 har bedre DA convertere - 751 har dedikert analog utgang for stereo. Ellers er de nok helt like.
    751 velges for de som kommer til og bruke spilleren til musikk, eller kort og godt har lyst på litt bedre lyd :-) For lyd er 751 en mester på :-D

Fjernkontrollen for Cambridge har ikke bakgrundsbelysning nei. Universal fjernkontroll fikser den biffen.

Ellers er det mere knoting med sonefrivalg på Cambridge en Oppo

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge / oppo

Oppo støtter AAC

Oppo avspiller DVDA ISO

Oppo bdp 95 har balanserte utganger

Oppo 93 kan kjøpes i forbedret analog lyd i ulike utgaver eller man kan oppgradere sin egen 93
    feks NuForce BDP-93 Edition, BDP-93 Xtreme Edition and BDP-95 Edition
    bdp 95 kan man kjøpe i ulike analog lyd forbedringer men usikker om man selv kan oppgradere en standard 95 spiller

er vel flere småting om man sammenligner spillere

BDP-93 FAQ - OPPOwiki
    BDP-95 FAQ - OPPOwiki
    fordi de gir svar på det meste(+ en cambridge bruker finner mye info i forhold til cambridge manual/info sider)

(selvsagt ulike komponenter da dyrere modeller har bedre dac/psu osv)

651 / 751 = 751 har bedre DA convertere - 751 har dedikert analog utgang for stereo. Ellers er de nok helt like.
    751 velges for de som kommer til og bruke spilleren til musikk, eller kort og godt har lyst på litt bedre lyd For lyd er 751 en mester på

Fjernkontrollen for Cambridge har ikke bakgrundsbelysning nei. Universal fjernkontroll fikser den biffen.

Ellers er det mere knoting med sonefrivalg på Cambridge en Oppo
    Hjertelig takk begge to! Jeg var ikke klar over at det var så mange nyanser som taler for Oppo. Dessuten har sistnevnte Oppo kanskje en innebygd forforsterker som kan brukes rett i et effekttrinn?

Når sonefrienheten også er billigere på Oppo, så er bare vel bare vifta på baksiden av Oppo 95 som er et aber i forhold til modellene under.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Hjertelig takk begge to! Jeg var ikke klar over at det var så mange nyanser som taler for Oppo. Dessuten har sistnevnte Oppo kanskje en innebygd forforsterker som kan brukes rett i et effekttrinn?
    Volum for den analoge lyden ut ja (rca) (ikke xlr)
    både 93 og 95

om cambridge har er jeg usikker på

93 er vifteløs
    95 har vifte (men er vel ikke normalt i bruk men om det blir veldig varmt...siden spilleren veier nesten 2,5 kg mere enn 93/651/751 så er det vel komponenter som kan lage mere varme...ja spilleren er litt større men det gjør ikke all vektforskjell)

651 og 751 er vifteløs

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke helt å velge her, vakler mellom Philips BDP9600 (som jeg faktisk hadde bestemt meg for, også pga prisen) eller Cambridge BD651. Har bare stereo (med dac) så kanskje sync blir et problem.
    Noen med et godt råd?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke helt å velge her, vakler mellom Philips BDP9600 (som jeg faktisk hadde bestemt meg for, også pga prisen) eller Cambridge BD651. Har bare stereo (med dac) så kanskje sync blir et problem.
    Noen med et godt råd?
    Dersom du kaster noen blikk på internasjonale nettsider, så er dessverre Philips BDP9500 og Philips BDP9600 skjemmet med en del feil (akkurat som TV`ene til Philips de siste årene). Så Cambridge BD651 er et bedre valg.

Alternativt har du jo OPPO 93 (litt dyr), eller noe langt billigere (men likevel meget bra): Panasonic dmp-bdt 310 og Sony BDPS780B. De koster begge ca. 1600-1700.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Ja, er inne i Philips sine problemer, sitter faktisk med en DVD963SA som dog har tjent meg ganske så trofast.
    Er litt gammeldags, trenger ikke surround eller 3D, men hvordan er det egentlig med f.eks. DTS-HD lydspor, kan jeg dra nytte av de uten receiver?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Takk for svar. Ja, er inne i Philips sine problemer, sitter faktisk med en DVD963SA som dog har tjent meg ganske så trofast.
    Er litt gammeldags, trenger ikke surround eller 3D, men hvordan er det egentlig med f.eks. DTS-HD lydspor, kan jeg dra nytte av de uten receiver?
    du får en downmix til stereo ut spillere som ikke blir den samme da decoder ikke vil booste effektlyder osv + lfe forsvinner
    (kino lyden flater ut å du får helt vanlig lyd )

siden du da har tenkt å bruke ekstern dac så blir vel dette coax/optisk å en slik utgang sender bare max 16 bit 48 khz når det du avspiller er kopibeskyttet
    (hjelper lite med dts hd ma 24/192...24/96...24/48 når bd spiller hoster ut en downmix 16/48 )
    Ja du kan hvertfall med oppo kjøre helt opp til 24/192 ut optisk/coax men det er musikk du har av ulike slag som ikke er kopibeskyttet

men copyright 16/48 (+ downmix uten lfe og effektboost) gjelder alle spillere å ikke bare cambridge eller oppo så du har egentlig ingen valg når du skal bruke optisk/coax til det som er kopibeskyttet

Men analogt (downmix surround til stereo) ut beholder du bit/khz.....men mister boost og lfe
    enn så lenge ......kommer vel en tid en gang der analog sunset rammer analog lyd også
    Google

Bruktpris Oppo er bra å vil tro disse cambridge modellene også vil ha bra bruktpris

Dropp phillips (mitt tips da)
    Du må betale mere for en oppo / cambridge men vil få bedre spillere,flere muligheter,større opplevelse + bedre bruktpris

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk hygen, kommer vel kanskje til å bruke analog stereo ut (Front L/R) mer enn digital ut når jeg tenker meg om.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er inne i Philips sine problemer, sitter faktisk med en DVD963SA som dog har tjent meg ganske så trofast.
    Ja, det er en gammel og god klassisker som jeg også har eid en periode

Side 10 av 37 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •