Pioneer BDP LX71, trenger hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer BDP LX71, trenger hjelp!

Hei!

Har akkurat kjøpt en slik en brukt, helt strøken og mener jeg gjorde ett bra kjøp da den har det jeg trenger,men er en ting jeg IKKE er imponert over.

Avspilling av DVD synes jeg den suger på, er dette riktig???
    Synes bilde er godt under snittet, og er ikke bare jeg som kommenterer dette.
    Samboeren og synes det er dårlig, og da er det virkelig dårlig!
    Blueray og HD tv er knivskarpt, så kan vel luke ut tv'en kanskje(?)

Bruker en slik :

Pioneer VSX-LX53 Surroundreceiver - Sort - Sort

på en Samsung LED tv. HDMI til receiver og deretter til tv.
    Kjører "Source Direct" fra spiller og setter forsterkeren på enten 1080p eller 1080/24 ut avhengig av hva jeg gjør(spill/film)

Mener jeg har prøvd det meste av innstillinger og slikt , men jeg er ikke mest erfaren på bilde biten, så feilmargin er tilstede :-)

Håper på rimelig kjappe svar fra vise menn og damer!

Mvh Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kjører du i signal ut fra LX71? Prøv å kjøre 576i og slå av bildebehandling i reciver og la tv ta oppskalering. Det er jo som regel klasse forskjell på DVD og gode BD utgivelser. Har hatt BDP51 å synes ikke den var så ille på DVD akkurat... Kjører du akkurat samme innstillinger på TV? Har du sammen lignet med andre DVD spillere på samme oppsett?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Kjører som nevnt "source direct" fra spiller, og har vel prøvd både med og uten innblanding fra receiver mener jeg. Skal forske litt mer imorgen, blant annet den varianten du sier. Litt irriterende egentlig, og kan ikke skjønne det skal være sånn. Bør vel å få lånt en spiller og sammenligne med som du sier.

Takker!

Mvh Rune

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runelang81
    Hei!

Kjører som nevnt "source direct" fra spiller, og har vel prøvd både med og uten innblanding fra receiver mener jeg. Skal forske litt mer imorgen, blant annet den varianten du sier. Litt irriterende egentlig, og kan ikke skjønne det skal være sånn. Bør vel å få lånt en spiller og sammenligne med som du sier.

Takker!

Mvh Rune
    Hvorfor kjører du source direct fra en av de aller beste BD spillerne som er å oppdrive når det gjelder oppskalering? La spilleren gjøre denne jobben - og ikke la receiveren herpe bildet!

Det er en tipp topp spiller til DVD også. Enten, så er det noe rart med innstillingene dine, eller så forventer du får mye i forhold til formatet. DVD er nedtur i forhold til Blu-ray uansett hvilken spiller du benytter. Men godt nok til å nyte en film skal det dog være. Ser mye DVD selv.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Source direct dvd blir vel kanskje feil (som Ultima også har nevnt)da en LX71 har fått så mye skryt i tester for dens behandling av DVD
    (altså la spilleren behandle dvd , lystetthet , farge , støyreduksjoner , sort nivå osv osv osv + scalering å ikke sett bort jobben med mindre du har veldig påkostede komponenter som kan kjøre en slik jobb bedre enn Pioneer LX spilleren) (bedre jobb gjør neppe lx53 eller samsung led)

Om jeg ikke husker feil så tror jeg også mange får best bilde med
    Pure Cinema ........satt til.....Auto 2 (den står normalt som auto 1 når man kjøper spiller så prøv da auto 2)
    manual side 38 (der også fleste andre bilde innstillinger er)
    Pioneer user manual

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, rom for feilmargin er det med meg og bilde :-)

Skal teste ut litt mere i morgen, men takker for all hjelp sålangt!!

Mvh Rune

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, ikke lett det her.
    Vet at forskjellen på Bluray og DVD er stor, men er noe rart med innstillinger her......håper jeg.
    Skal forske litt nå.

Mvh Rune

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runelang81
    Hmmm, ikke lett det her.
    Vet at forskjellen på Bluray og DVD er stor, men er noe rart med innstillinger her......håper jeg.
    Skal forske litt nå.

Mvh Rune
    Du får poste dine innstillinger eller hvem du ønsker forklaring/avklaring på så vil du sikkert få hjelp til anbefalt best oppsett

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •