Samsung bd7200 opp mot 46" led 7705?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung bd7200 opp mot 46" led 7705?

Noen som har noen erfaringer angående 7200 BD-anlegget til samsung koblet opp mot en samsung tv, i mitt tilfelle en 46" led med 7705 som betegnelse?

Tv'n har jeg hatt en stund, men kjøpte meg nettopp et 7200 anlegg fra samme produsent da jeg tenkte at de snakket sikkert fint sammen med tanke på enkel operasjon av systemet, men der tok jeg feil tror jeg...

Det som er problemet er at når jeg skrur av alt og skal ha det på igjen neste gang så slår spilleren seg på med D.IN kanalen innkoblet. Der har jeg ikke noe tilkoblet så da må jeg skifte til HDMI 1. To trykk på functionknappen på fjernkontrollen som fulgte med anlegget. Denne knappen finner jeg forresten ikke på fjernkontrollen til tv'n så da må jeg ha den liggende på bordet kun for den ene knappen...

Så det andre problemet, og det er igrunn det samme problemet, bare at det er tv'n som sliter. Når jeg slå på tv'n så legger den seg på kanal TV og ikke på HDMI CEC eller HDMI 1/DVI som den skal. Så jeg må inn å skifte der også.

Av og til så hender det at det blir så rotete at jeg må gjøre dette to ganger på spilleren for den søker liksom etter D.IN hele tiden.

Det er jo såre enkelt med hdmi, men mistenker at det enten mangler hdmi-autodetect eller at det ikke virker som det skal. Ifølge instruksjonsboken så skal det være en form for autodetect her, men det står lite forklart om det. Det står at kabelen må støtte CEC så det er mulig det er det som er problemet. Men om noen har andre tips så tas de imot med takk!

Det bør iallefall være temmelig mye enklere med tanke på at det er samme merke og fjernkontrollen til tv'n mye godt fungerer som en felles fjernkontroll til disse enhetene. Det som mangler på tv-kontrollen er jo da innkilde-velger til anlegget...

Har heller ikke funnet noe i menyene som skal tilsi at jeg kan konfigurere dette selv..

Takker for svar!

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel aktivere for CEC både i spiller og tv for at auto detect skal fungere

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, det er et eller annet med den CEC'en...

Byttet de to hdmi kablene jeg hadde om hverandre i stad for å se om det ble bedre. Følte det ble litt bedre, men ikke fornøyd. Stakk på butikken og kjøpte to nye hdmi 1.4 kabler og koblet til. Ting har blitt bedre, men ikke tilfredstillende...

Kan slå av tv og anlegg med tv-kontrollen. Men skal jeg slå på så er det kun tv'n som kommer på. Må da slå på anlegget med anleggs-kontrollen og den finner hdmi 1 og jeg får bilde, så fremt jeg har husket å slå på satelitttuneren FØRST. Vis ikke så slår alt seg på feil kanaler og jeg har samme reglen om igjen.

Slår jeg av anlegget først med anleggs-kontrollen så slår jeg av kun anlegget og tv'n vil automatisk gå på TV-kanalen der det ikke er signal. Slår jeg på igjen anlegget med anleggskontrollen da så går også anlegget på feil kanal og jeg ender opp med å skifte kanaler på begge apparatene med hver sin kontroll...

Dette er litt for idiotisk etter min smak så jeg vurderer å bare returnere hele anlegget og kjøpe meg en lyd-planke/soundbar i stedet og glemme hele greia...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    les i din manual til hjemmekino anlegg(s-44)......Anynet+ (HDMI-CEC)
    http://downloadcenter.samsung.com/co...0_NOR_0402.pdf

Les din manual til tv om Anynet+ (HDMI-CEC)
    Du må inn i meny til tv og stille inn
    tror det er på side 47 i din tv manual....om det er UE46C7705 du har da
    http://downloadcenter.samsung.com/co...03L05-0518.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort det, men blir ikke noe klokere... står ikke så mye om det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •