Bluray spiller i 3d vs Playstation 3 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Helt siker på at det bare er slim som fungerer på 3d ? Tror første generasjon virker også... Hvor mye regner du å få for 1 generasjonson ps3 ? Hørt rykter om at den blir solgt dyrt, men vet ikke om det stemmer.. siden den tar ps2 spill osv

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sikker nei. Men må si det høres rart ut at den første som kom har 3d motor i seg. Det begynner og bli MANGE år siden!

Jeg har ikke første gen. Har vanlig 40g som kom tidlig 2010 vel...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hallo

Sitat Opprinnelig postet av jonny85
    Okay, lyden tror jeg går fint...
    Men hvordan er er det med bilde? er det noe dårligere kvalitet på 3d effektene?

Ps3 har omtrent samme bilde kvalitet men lyden er langt fra så bra som en bra bluray spiller.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slimen hadde jo ikke 3d motor i seg heller... de sendte jo bare oppdatering som gjorde sånn at 3d virka... å vil da tro at samme oppdatering er til 1 gen.

Driter i om lyden er langt ifra så bra som en bluray spiller... spørsmålet mitt er om man skal kunne høre stemmen til de som snakker og ikke bare musikken, slik som det er hos meg nå... Dette er da utrolig rart

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også enig med de over som har påpekt at når man først går til innkjøp av en av de bedre 3d-tvene, så er det også fornuftig å gå til innkjøp av en noe bedre bluray-avspiller. PS3 fungerer fint med 3d, men jeg ser også meget god forskjell satt opp mot min Oppo bdp-93. Spesielt detaljrikdom i mørke scener, som nevnt over her.

Mitt råd er at dersom man først og fremst er filmentusiast og det er dette en spiller vil bli brukt til, så er det bedre å gå til innkjøp av en dedikert bluray-spiller. Dersom man først og fremst er spillentusiast, og man i tide og utide skal få med seg en bluray-film i 3d, så er PS3 veien å gå. Merk da at hd-lyd-muligheten er borte ved visning av 3d-film.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slimen hadde jo ikke 3d motor i seg heller... de sendte jo bare oppdatering som gjorde sånn at 3d virka... å vil da tro at samme oppdatering er til 1 gen.

Driter i om lyden er langt ifra så bra som en bluray spiller... spørsmålet mitt er om man skal kunne høre stemmen til de som snakker og ikke bare musikken, slik som det er hos meg nå... Dette er da utrolig rart
    har vel forsåvidt allerede svart på dette spørsmålet, og det er ikke så "utrolig" rart...

Gå inn i PS3 innstillingene og skru av støtte for DTS og DD, litt usikker men tror PS3en da bare vil sende ut 2 kanals pcm spor? spørs om den klarer å dekode DTS og DD da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så med en software oppdatering ville ALLE Bd spillere kunne spille 3D? Det vil jo selvsagt aldri skje ettersom de vil tjene penger. Men jaja ålreit det!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på nettet nå at det bare er en firmware oppdatering som gjør den klar for 3D. Dvs at alle kan spille 3D. Det er deilig!

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akando
    Så med en software oppdatering ville ALLE Bd spillere kunne spille 3D? Det vil jo selvsagt aldri skje ettersom de vil tjene penger. Men jaja ålreit det!

Hehe snakk om å kaste stein i glasshus
    Så fikk jeg rett om oppdatering på ny eller gammel ps3
    Deilig det

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Son sagt, du får ikke HD-lyd og 3D samtidig fra en PS3. Derfor har PS3 ingenting å gjøre i et hjemmekinoanlegg med fokus både på godt bilde og god lyd.

Har is i magen och väntar några veckor till på min OPPO BDP-95. Har noll förståelse till de som endast har ps3 som BD spelare och resterande "feta" komponenter. Âr ju som att banne i kyrkan! Men CoD Black Ops i 3D är riktigt fett!
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... har en projekto epson tw 3200.
    Mener du at man vil se veldig forskjell på en blu ray film med ps3 og en annen blu ray spiller?

Eventuelt tips til en grei blu ray spiller da? Som ikke koster skjorta....

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... har en projekto epson tw 3200.
    Mener du at man vil se veldig forskjell på en blu ray film med ps3 og en annen blu ray spiller?

Eventuelt tips til en grei blu ray spiller da? Som ikke koster skjorta....

OPPO BDP-93 eller Panasonics 350 spelare.
    Min HiFi:

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får min 95a i dagarna nu,och tänkte egentligen vänta med 3D film tills då. Men hade en likasinnad, filmtokig kompis på besök i helgen som övertalade mig att se Piranha 3D via PS3 slim. Jag var väldigt,väldigt skeptiskt innan,både vad gäller ljud och bild,men ack,vad fel man kan ha!!:shock:
    Hade absolut inget att klaga på bild och ljud! Och¨viftan hörde vi inte snurten av,då MV var på -25.Tyckte allt såg fantastiskt ut!! Speciellt tuttarna under vattnet,det var ju så vackert så att man fick tårar i ögonen...
    Âr väldigt spänd på vad min OPPO BDP-95 kan åstadkomma,glädjer mig!
    Men jag måste säga att PS3 slim IMPONERAR STORT!!! RESPEKT SONY!8)
    Att allt blir så bra som detta(med en multimediaspelare för 2000 kronor) på en hundratusenkronorsanläggning. Till onsdagen blir det Resident Evil Afterlife 3D och Jack&Coke!:-D
    Min HiFi:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Son sagt, du får ikke HD-lyd og 3D samtidig fra en PS3. Derfor har PS3 ingenting å gjøre i et hjemmekinoanlegg med fokus både på godt bilde og god lyd.
    Dette er fikset i firmware 3.70 som er rett rundt hjørnet:

- 3D Support for Java-based special features on Blu-ray 3D
    - DTS-HD MA, DTS-HD HR will be supported while playing Blu-ray 3D

PS3 System Software Update (v3.70) – PlayStation Blog

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitchman
    Dette er fikset i firmware 3.70 som er rett rundt hjørnet:

- 3D Support for Java-based special features on Blu-ray 3D
    - DTS-HD MA, DTS-HD HR will be supported while playing Blu-ray 3D

PS3 System Software Update (v3.70) – PlayStation Blog
    3.70 oppdateringen har kommet. Slo på min ps3 og fikk da oppdatert
    Vet ikke helt om jeg vil merke noe forskjell. Har en prosjektor epson tw 3200 den er jo ikke 3d klar så vil vel ikke ha noe å si for meg da?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Jeg har første generasjons PS3 og Panasonic VT20. Merker meg at kvalitetsforskjellen mellom PS3 og en standard blu-ray spiller er milevis. PS3 har mye mer støy i bilde og mindre detaljer, særlig i mørke scener. I tillegg bråker PS3 ganske mye. Lyden er som også nevnt mye dårligere i 3D, iom. at man mister muligheten for HD-lyd.

Jeg har hørt at PS3 slim skal være en del bedre videospiller, men allikevel, bruker man 15-20000 kr på en TV er det merkelig prioritering og ikke bruke noen tusenlapper på en skikkelig blu-ray spiller.
    PS3 Slim er en meget bra bluray spiller og du må minst opp i samme pris for en dedikert spiller som er like bra,bruker du pj så er det jo bilde prossesoren i den som styrer bildet uansett!!!

Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvorfor min 1 gen. PS3 60 gig ikke fungerer med 3D? Er oppdatert, men får bare beskjed om at man må ha 3D klart utstyr for å spille av filmen. Har selvsagt ellers alt som trengs,3D briller og 3D tv. Tror også HDMI kabelen er bra nok, Supra v1,3 på 1 mtr, som vel skal være "High Speed", og kompatibel med 3D?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om man flytter en ps3 fra en tv uten 3d støtte til en med så må du gå inn i menyen på ps3 og sette opp videodelen igjen. bruk auto på hdmi så sjekker spilleren med skjermen hva den støtter. Da skal den legge til 3D.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om man flytter en ps3 fra en tv uten 3d støtte til en med så må du gå inn i menyen på ps3 og sette opp videodelen igjen. bruk auto på hdmi så sjekker spilleren med skjermen hva den støtter. Da skal den legge til 3D.
    Ok, da skal jeg prøve det, takker!

Var det slik at siste oppdateringen også gjorde PS3 i stand til å vise både 3D bilde og levere HD lyd samtidig, eller er det fortsatt slik at man må forsake HD lyden? I så fall blir det fristende å kjøpe enda et apparat, Panasonic DMP-BDT310 3D Blu-Ray Player til ca 1700 får man jo med Avatar med også, som koster latterlig mye, selv på ebay. Hårreisende lisensieringskonsept egentlig!

Merkelig nok fikk jeg ikke e-postvarsel om at det var lagt inn svar her inne, noe galt med varslingssystemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung 3D Smart TV funker med PS3!

Testet dette idag med min nyervervede 3D TV fra Samsung
    Det som er viktig er som angitt lenger opp i tråden at en kjører automatisk gjenkjennelse av Skjerm og Lyd, herunder HDMI.
    Du skal få opp 1080p 3D på lista når dette er gjort!

Jeg hadde problemer før jeg gjorde dette da PS3 ikke kjente skjermen som en 3D TV, men altså sjekk innstillingene som sagt over så funker det.

Lyden funker fenomenalt den og!

Ja jeg har en eldre PS3 men ikke den eldste men heller ikke Slim Versjonen, dvs den skal jeg prøve imorgen bare jeg får tilgang på gutterommet :-)

Moro dette når ting funker!

Lykke til

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •