LG BD570 Blu-Ray spiller og problemer med DVD Audio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG BD570 Blu-Ray spiller og problemer med DVD Audio

Hei.

Skulle kose meg med en nylig ankommet Beatles plate der det fulgte med en DVD-audio plate også.
    Puttet denne inn i LG BD-570 spilleren som tygde litt på den, presenterte DVD logoen på TV, før den så slo seg av!
    Prøvde samme platen i en eldre vanlig DVD spiller også fra LG, der startet den som normalt.

Prøvde meg på en software oppgradering på spilleren, uten at det hjalp.
    Er det virkelig så tullete at denne spilleren min ikke fungerer med slike plater?

Greit nok at den ikke støtter f.eks. SACD, men den spiller jo ellers stort sett alt av formater. Og regnet med at noe så vanlig som DVD audio skulle fungere greit.

Er det noen måte å fikse dette på? Evt. rippe og brenne platen i noe annet format?
    Eller har jeg kjøpt en elendig spiller..... :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD-Audio avspilling finnes kun på noen få bluray spillere. Panasonic sin første maskin hadde det. Siden kom Oppo (noen dyrere maskiner er bygget på Oppo platform), Denon, Marantz og til slutt Cambridge med DVD-A.
    Noen DVD-Audio plater har DD eller DTS lyd slik at de kan spilles i vanlig DVD spillere. I og med at du får spilt plata i en vanlig DVD spiller kan det tyde på at det er en programfeil i LG spilleren din.
    Det er mulig å rippe DVD-A plata, men du har jo CD allerede, så det spørs om det er verdt jobben.
    Jeg har samme plate og den har PCM16/48 som går på vanlig DVD spiller. Prøvde den på min Sony BD spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over at ren DVD-Audio er lite spillbart på en del utstyr, men denne platen har jo både Dolby Digital og DTS lyd, og burde vel da være spillbar?
    Fungerer som sagt i en helt ordinær DVD spiller, og noen andre har testet den greit i en PS3.

Prøvde som sagt programvare oppdatering på spilleren min, men ingen forskjell.

Ja ja, får dra inn den gamle spilleren for å høre på denne plata så lenge da

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVDA er DVD Audio
    DVD video er DVD video

Man kan ikke spille en DVDA med en spiller som ikke støtter det
    Man kan avspille både DVD A og DVD video i en spiller som støtter DVDA

Hvorfor man ikke får avspillt DVDA i en vanlig DVD spiller er at
    På en DVDA disc er filer man avspiller i AUDIO_TS mappen
    Filene heter IFO , BUP , AOB
    Ingen DVD spiller som ikke støtter DVDA kan gjennkjenne en disc som spiller fra AUDIO_TS mappen å har helt annen filstruktur en det en DVD video har
    En DVDA har både audio_ts mappe (med filer inni) og en video_ts mappe (som kan ha filer inni om det følger med video som ekstramatteriale , ekstra sang/er osv)

(dvd video har innholdet i VIDEO_TS mappen og filene heter IFO , BUP , VOB)
    En DVD video kan ha både audio_ts mappe (uten filer inni) og en video_ts mappe (med filer inni)
    men mange DVD kan være uten audio_ts men vare video_ts

man kan ha enkelte DVDA disc som også inneholder DVD video
    DVDA er stillbilder + lyd (i AUDIO_TS mappe)
    DVD Video er video + lyd (i Video_TS mappe)
    men selv der disc inneholder både DVDA og DVD video får man ikke avspillt DVD video delen på en spiller som ikke støtter DVDA fordi (disc blir ikke gjenkjent og menyen til disc ligger i DVDA ommeråde å vil heller ikke kunne vises )

Du har neppe noen DVDA disc om du får avspillt den på en vanlig DVD spiller
    Mange kaller DVD med lyd på for mange navn , deriblandt kaller noen dette DVDA (men er ikke dvda)

Mange laster ned pirat og omtalt som DVDA
    Dette er DVDA som er endret til DVD video (men er ikke dvda)
    (high def stereo/multichannel MLP ( Meridian Lossless Packing) er også fjernet for ingen dvd video spillere kan decode Meridian Lossless Packing

Dolby Digital , DTS kan brukes på en DVDA som på en vanlig DVD video
    http://www.dolby.com/uploadedFiles/z...8_DVDAudio.pdf

sett disc i pc og utforsk
    er det både audio_ts og video_ts mapper
    hva ligger inne i audio_ts (blank eller med filer)

ligger alle filer på disc i video_ts mappe ?
    er det da en dvd video
    hvorfor den ikke avspilles i en enkelt spiller kan være mange men man kan fint lage en ny som kan virke

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •