Panasonic 2011 Blu-Ray DMP-BD75, DMP-BDT110 og DMP-BDT310. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er kun Philips og Oppo som har tekstflytting. Av disse to er det bare Oppo som har 2 HDMI (pluss 7.1 analog ), Oppo BDP-93EU, er en modell som vil gi deg alt uten å bytte receiver.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Det er kun Philips og Oppo som har tekstflytting. Av disse to er det bare Oppo som har 2 HDMI (pluss 7.1 analog ), Oppo BDP-93EU, er en modell som vil gi deg alt uten å bytte receiver.
    Vil receiveren hans takle Dolby TrueHD og DTS-HD MA når den bare har HDMI ver 1.1?
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man dekoder i spilleren til PCM. Om den ikke takler det, så har man uansett de analoge 7.1 utgangene i backup
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Ad tekstflytting: Siden Oppospilleren kan flytte teksten, så kan kanskje Cambridge 751 det samme? Den er vel bygd over Oppoen, er den ikke?

Ad HDMI 1.1: Når spilleren dekoder/pakker ut det digitale signalet til PCM, da er det fremdeles digitalt, men i en form som også eldre receivere med HDMI 1.1 kan lese, er det ikke sånn å forstå? Og man har beholdt fordelene med de nye formatene? Som dere skjønner er jeg ikke helt stø på dette....

Oppfordring til Finnerud: Lag en skikkelig artikkel i Hjemmekino om hvordan en utnytter eldre receivere maksimalt i samspill med nye Blurayspillere. Det er stor usikkerhet rundt dette tror jeg, og hvis en kan unngå/utsette utskiftning av en ellers velfungerende receiver er vel dette en fordel, totalt sett. Det å få ned utskiftningstakten på elektronisk utstyr er miljøvennlig.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et problem med min BDT310 spiller. Jeg får ikke lyd når jeg ser på bluray filmer! Har koblet den til min Rotel RA972 stereo forsterker med phono kabler riktig. Har siste firmware (1.65). Jeg prøvde å resette innstillingene til default, og da fikk jeg lyd, men neste gang jeg skrudde spilleren på igjen så var det ikke noe lyd igjen! Jeg har prøvd å stille på alle audio innstillinger i menyen, men finner ikke ut av det.

Jeg har en PC og en digital dekoder fra Canal Digital koblet til min Rotel forsterker også, og lyden her funker alltid. Så må være noe med min BDT310.

Hva kan dette være? Setter pris på alle forslag

Newcomer Djmurre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Man dekoder i spilleren til PCM. Om den ikke takler det, så har man uansett de analoge 7.1 utgangene i backup
    Hva abefaler dere å bruke PCM eller BITSTREAM? Har prøvd begge deler, eneste forskjellen jeg kan merke er at det står Multi CH In i displayet på recieveren isteden for f.eks DTS-MA.

Bruker idag BITSTREAM med overføring av lyd via den sekundære HDMI utgangen til Denon 1909. 3D Bildet kjører jeg ut gjennom HDMI utgangen og direkte til Samsungen.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •